Yamaha FZ750 1985, de 750 endeuro Challenge.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring met zwarte Dasty dat dit extreem goed vet/olie/vuil verwijderd. Zodanig goed dat je het niet te lang moet laten inwerken voordat het afspoelt met water.

Als de voorgaande foto's overzie denk ik dat een wasbeurt met een dergelijk agressieve reiniger geen bijkomende schade oplevert... Wel blijft het advies om goed na te spoelen met lekker veel schoonwater. Grote kans dat je veel van de jarenlang aangekoekte zooi dan kwijt ben.

Om dit weer tip top in orde te krijgen heb je nog tijden werk.
 
De Fz is inmiddels rijdend en compleet.

Er zullen nog wel wat fotos op de werkplaatscameradiezwartevingeersmakendanooknietuit © staan maar die krijg ik voor de vakantie niet meer geplaats.

ik heb het idee dat de koppeling nog te gauw lucht pakt vanwege de plaatsing van het reservoir bij de hoofd cilinder ( erg schuin), de startknop moet wat diep worden ingedrukt en reageert dan pas (misschien alleen even schoonmaken ) en de achterschokdemper doetutnietmeerneeechtnietmeer , hij hangt zo op zn kont dat je de motor haast niet kan verplaatsen met de standaard naar beneden.

als iemand hier nog tips voor heeft, een nieuwe Hagon is over de 300 euro..
 
De Fz is inmiddels rijdend en compleet.

Er zullen nog wel wat fotos op de werkplaatscameradiezwartevingeersmakendanooknietuit © staan maar die krijg ik voor de vakantie niet meer geplaats.

ik heb het idee dat de koppeling nog te gauw lucht pakt vanwege de plaatsing van het reservoir bij de hoofd cilinder ( erg schuin), de startknop moet wat diep worden ingedrukt en reageert dan pas (misschien alleen even schoonmaken ) en de achterschokdemper doetutnietmeerneeechtnietmeer , hij hangt zo op zn kont dat je de motor haast niet kan verplaatsen met de standaard naar beneden.

als iemand hier nog tips voor heeft, een nieuwe Hagon is over de 300 euro..
Foto's willen wij zien *D
Lucht pakt door een bepaalde plaatsing van het reservoir geloof ik niet in als hij lucht hapt moet er iets lekken.Of gewoon opnieuw ontluchten belletje zal vast wel een hoog plekje weten te vinden ;) ,ontluchten kanerg lastig zijn.
Achterschokbreker, zo'n Hagon is niet heel duur maar ik heb heter niet voor over althans nog niet.Ik rij nog steeds met een orgineel doet het nog steeds prima .
 
Achterschokbreker, zo'n Hagon is niet heel duur maar ik heb heter niet voor over althans nog niet.Ik rij nog steeds met een orgineel doet het nog steeds prima .

Schokbreker van een FZS600 past ook en is een hele verbetering ten opzichte van de originele FZ750 schokbreker.

Schokbreker is een paar millimeter langer waardoor de achterkant wat hoger komt en hij ook beter gaat sturen. Ik heb een volledig instelbare schokbreker voor een FZS600 gekocht voor mijn FZ750 Classic Superbike project. Was 90 Euro inclusief versturen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170829-191659.jpg
    Screenshot_20170829-191659.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 9
Oké wist ik niet, welke bouwjaren?
De getoonde op de foto zal het toch niet zijn voor 90 Euro?
 
FZS600 Fazer Bouwjaar 1998 tot 2003

Deze schokbreker heb ik gekocht voor 75 euro en heb er 15 euro verzendkosten voor betaald. Eerste foto was een plaatje van EMC zelf. De foto hier heb ik zelf gemaakt.

Heb de schokbreker gevonden op Ebay Frankrijk.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170827-163226.jpg
    Screenshot_20170827-163226.jpg
    145,1 KB · Weergaven: 8
Inmiddels een half jaar verder en na een tijdje stilstand de FZ weer eens gepakt om te rijden.
het bekende gestotter was er helaas dus de carburateurs uit elkaar gehaald.
Na een lekkage en opnieuw demonteren en 2 weken wachten op een reparatieset uit thailand voor 1/4 vd prijs in nederland kwam ik er achter dat de rubbers
van de vlotterbakken Niet symmetrisch zijn en ik er 3 vd 4 toevallig Wel goed had gemonteerd.

de motor start al veel beter maar pakt niet mooi op met rijden en viel zelfs een keer uit dus nu nog even terugzetten naar fabrieksinstellingen die waarschijnlijk verandert zijn door de ultrasoon trillingen.

de mengselschroeven zouden 2,5 slag open moeten, ik interpreteer dat als 2 keer helemaal rond en 1 keer half , danwel 810 graden 360 + 360 + 90 .
na synchroniseren wou hij niet meer starten, maar aangezien ik het ook zat was zal het wel iets simpels zijn wat ik nu niet zie.
 
Laatst bewerkt:
Als je 2.5 slag open moet kom je in ieder geval zo niet uit. 2x360 + 1x de helft van 360. Het is al even geleden maar vroeger was de helft van 360 180. Maar misschien dat er in de nieuwe spelling iets veranderd is...:+
Inmiddels een half jaar verder en na een tijdje stilstand de FZ weer eens gepakt om te rijden.
het bekende gestotter was er helaas dus de carburateurs uit elkaar gehaald.
Na een lekkage en opnieuw demonteren en 2 weken wachten op een reparatieset uit thailand voor 1/4 vd prijs in nederland kwam ik er achter dat de rubbers
van de vlotterbakken Niet symmetrisch zijn en ik er 3 vd 4 toevallig Wel goed had gemonteerd.

de motor start al veel beter maar pakt niet mooi op met rijden en viel zelfs een keer uit dus nu nog even terugzetten naar fabrieksinstellingen die waarschijnlijk verandert zijn door de ultrasoon trillingen.

de mengelschroeven zouden 2,5 slag open moeten, ik interpreteer dat als 2 keer helemaal rond en 1 keer half , danwel 810 graden 360 + 360 + 90 .
na synchroniseren wou hij niet meer starten, maar aangezien ik het ook zat was zal het wel iets simpels zijn wat ik nu niet zie.
 
Foto's willen wij zien *D
Lucht pakt door een bepaalde plaatsing van het reservoir geloof ik niet in als hij lucht hapt moet er iets lekken.Of gewoon opnieuw ontluchten belletje zal vast wel een hoog plekje weten te vinden ;) ,ontluchten kanerg lastig zijn.
Achterschokbreker, zo'n Hagon is niet heel duur maar ik heb heter niet voor over althans nog niet.Ik rij nog steeds met een orgineel doet het nog steeds prima .
IMG_20220618_130751.jpg


IMG_20220618_130710.jpg


Te koop 750 euro.
Schokdemper is niet meer vervangen, op normaal tempo is er prima mee te rijden zelfs met 120+ kilo .
Band voor is inmiddels 4 jaar? ( sinds aanschaf motor) en achterband 2 jaar denk ik maar allebei nog geen 500 km gereden.
Het is een leuke oldtimer om mee te rijden en voor de circuit liefhebbers een mooie basis voor de klasse waar ik de naam ff niet van weet :P
 
Bekijk bijlage 1795425

Bekijk bijlage 1795426

Te koop 750 euro.
Schokdemper is niet meer vervangen, op normaal tempo is er prima mee te rijden zelfs met 120+ kilo .
Band voor is inmiddels 4 jaar? ( sinds aanschaf motor) en achterband 2 jaar denk ik maar allebei nog geen 500 km gereden.
Het is een leuke oldtimer om mee te rijden en voor de circuit liefhebbers een mooie basis voor de klasse waar ik de naam ff niet van weet :P
Misschien is ie wel iets voor @Rob RD . Wel een mooie motor, en origineel. 🙂
 
Dus het was alweer half Juni dat ik er voor het laatst op gereden had..
Maar alles wat een begin heeft moet ook een eind aan komen.
Gisteren is er een nieuwe eigenaar gekomen voor deze leuke motor en gaat daar hopelijk nog veel woon-werk mee rijden rond Eindhoven.
Ondanks de opruimwoede van onlangs toch nog het half gebruikte revisie setje gevonden, mochten de carburateurs ooit nog uit elkaar gaan.

Dus ook via FB Marketplace is het mogelijk iets op een leuke en sociale manier te verkopen.

Nou nog moed verzamelen om een advertentie voor de R1 van 1998 te maken :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan