Last van linkerpols

Lady-BMW: je zegt dat je nog je zomerhandschoenen draagt.
Handvatverwarming lekker vol aan dan dus?
Probeer toch eens winterhandschoenen, en een stuk zonder de
handvatverwarming.

Ik heb mijn winterhandschoenen ook geprobeerd, maar het probleem blijft. En ik heb de handvatverwarming altijd op de laagste stand.
Maar ik ga a.s. week(end) proberen met de nieuwe stand van de handel en anders ga ik andere dingen proberen zoals hierboven geadviseerd.
 
Hahahaha, nee geen vrijgezel. Maar ik belast mijn pols nu niet anders als voorheen. Dus????
      

Minder dit doen kan ook helpen: :+
kijkwijzer.gif
 
Toen moest ik even op mijn motor gaan zitten en toen zag hij het. De kopppelingshandel zat te hoog. Hij heeft toen de handel op het handvat iets naar beneden gedraaid. Toen bedacht ik mij ineens dat ik een nieuw handvat heb gekregen omdat de handvat verwarming het niet meer deed. Kennelijk is de stand van de koppling toen iets hoger terug gekomen en moet je harder aan de handel trekken. Mijn kennis heeft hem nu een heel stuk naar beneden gedraaid en het intrekken gaat veel soepeler. Ik weet alleen nog niet of het inderdaad helpt, maar ik heb het idee dat dit het weleens zou kunnen zijn.

Mijn kennis zei ook dat een motor ook, net als een autostoel, ingesteld moet/kan worden op de bestuurder.

Dus, mensen die ook last hebben van hun pols, verdraai de handels iets. Mogelijk dat dit scheelt en het motorrijden weer pijnloos wordt. :)

Mee eens, is alleen iets wat in de motoropleiding volgens mij niet wordt meegenomen, zelf is het iets wat ik heb meegenomen uit de fiets-wereld.
Voor de beste "kracht" overbrenging en de minste vermoeidheid moet een handle zoveel mogelijk in het verlengde van de onderarm en pols liggen, daar moet dus zowel het stuur als de handlestand eventueel voor aangepast worden, het stuur van een motor is helaas wat meer gefixeerd (daarom rijdt ik met clip-ons, maar dat is niet op iedere motor mogelijk en vereist vaak aanpassingen) maar je moet inderdaad je handles goed afstellen en dat is vaak lager als je in eerste instantie zou denken, zitten en proberen is het moto, stukkie rijden met het sleuteltje wat nodig is om de handles te verstellen in je achterzak kan na een paar pogingen flink wat verschil maken, vergeet niet om de zelfde exercitie te doen met het remhandle, hoewel je daar vaker beperkt ben in de afstelmogelijkheden door de afmetingen van de pomp en of de plaatsing van het reservoir......

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal *D

Als ik aan het rijden ben en nog een uurtje daarna heb ik last van mijn linkerpols. Heb ik pas sinds een week of 2. Daarvoor nooit last gehad en ook niet tijdens het lessen. :?
Hebben nog meer mensen dat en wat kan ik er eventueel aan doen? Ik zet de motor al in zijn neutraal als ik niet vooraan staan bij een verkeerslicht, dus om de koppeling niet in te hoeven houden.
Stel je koppelinghandel zo af dat je had geen hoek meer maakt ten opzichte van je onderarm, anders knel je de boel af tijdens het koppelen. Scheelt een hoop. Dus gewoon je handel iets draaien tot je hand niet meer in een hoek ten opzichte van je arm zit. Ik had het vroeger ook met m'n 2e motor, en sinds ik bovenstaande heb uitgevoerd nergens geen last meer van gehad. De meeste motoren hebben de koppelings handels te hoog staan.

Edit: hmmmmmm voortaan maar eerst alle pagina's lezen |(
 
Op mijn hoge leeftijd heb ik meer last van stijve gewrichten dan vroegah. Zeker als ik langer intensief heb gereden (vakantie) moet ik 'sochtends mijn gewrichten 'op gang brengen'. Vervolgens heb ik er onder het rijden geen last van.
Mijn remedie? Klinkt stom: minder koppelen! Hoe dat kan? Opschakelen zonder de koppeling te gebruiken. En nee, ik heb geen racemotor, een diversion 900. Hoe je dat doet?
Stel je rijd in z'n twee met 40 km/u. Je brengt met je linkervoet de versnellingspook omhoog tot aan de 'weerstand'. Je houdt die weerstand erop en draait plots het gas terug. De versnelling klikt een standje hoger en meteen geef je weer gas bij.
Ook met lagere snelheden werkt dit prima. Geen gekraak, alles gaat uiterst beschaafd.
Resultaat? De helft aantal keren koppelen (met terugschakelen wél koppelen!). Zo simpel. 8-)
 
Ik kom op Ebay regelmatig polssteunen tegen voor aan je handsvat en die verkoper refereert aan dir soort klachten...
Het is natuurlijk een verkoper maar zodra de motor van m'n vriendin gekeurd is koop ik ook een setje voor haar.
Als ik ze tegen kom plaats ik wel een link hier!





Maar dit zijn natuurlijk maar hulpmiddeltjes en geen klachtoplossers.
 
ik heb aan het begin van het seizoen ook altijd flink last van mijn linker pols. na een paar weken flink rijden zijn de spieren (die ik in de winter niet gebruik) kennelijk weer gewend en heb ik geen last meer.

misschien kun je hier wat mee?

Dus, mensen die ook last hebben van hun pols, verdraai de handels iets. Mogelijk dat dit scheelt en het motorrijden weer pijnloos wordt.
Hielp bij mij inderdaad ook wat. maar niet 100%. ik moet gewoon weer veel gaan rijden, dan heb ik geen last.
 
Terug
Bovenaan Onderaan