Honda Crf450 van lichtspoel naar spanningsregelaar?

Loaded

Rookie
26 mei 2018
16
0
Ambt Delden
Goedenavond,

Ik probeer de verlichting van mijn Honda Crf450r van 2004 weer werkend te krijgen, alleen ik kan nergens vinden hoe ik van mijn lichtspoel naar de spanningsregelaar kom.

04805938bb3f63745507aec7def72c7d.png


Ik heb bovenstaande twee gele draden(standaard bij alle honda's geloof ik)

-Meet tussen beide draden voltage, bij stationair lopen 6volt, bij 5000 toeren dik 20 volt.
-Meet van één van beide gele draden naar massa niets, maakt niet uit welke van de twee.

Op mijn spanningsregelaar zit slechts 1 aansluiting voor een wisselstroom... Alleen ik heb er dus twee. Waar moet ik dan met éen van de twee draden naartoe? Want dan heb ik toch geen stroom meer als ik er maar één aansluit?

Groet Loaded
 
Hallo Jim, dank voor je snelle reactie.

Helaas heb ik een enduro waar dus een lichtspoel bij op zit. Ik kan in het document niets vinden over lichtspoelen of andere componenten.

Mijn motor is in Italie omgebouwd naar HM versie(af fabriek), in licentie van honda.
Er zit dus een lionelli systeem op, maar ik kan er niets over vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zit er wel een + en - aansluiting op je regelaar?
Dan moet waarschijnlijk een van die 2 gele draen aan massa en de regelaar ook, Dat houd wel in dat de gelijkspanningskant geen verbinding mag maken met massa. Zit er een gelijkrichter in je regelaar of moet er een losse gelijkrichter voor? Of werkt het hele systeem op wisselspanning zoals b.v bij een ktm 620? Heb je een accu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Top, heb de verlichting net werkend gekregen aan de hand van die 2 schema's !

Zit er wel een + en - aansluiting op je regelaar?
Dan moet waarschijnlijk een van die 2 gele draen aan massa en de regelaar ook, Dat houd wel in dat de gelijkspanningskant geen verbinding mag maken met massa. Zit er een gelijkrichter in je regelaar of moet er een losse gelijkrichter voor? Of werkt het hele systeem op wisselspanning zoals b.v bij een ktm 620? Heb je een accu?

Ja, een + en een - op de regelaar. Er moest inderdaad één van de twee draden op de -, ik had niet verwacht dat het een gesloten circuit zou zijn. Het systeem word omgevormd van wissel naar gelijk, zonder accu.

Maar het werkt, hartelijk dank heren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan