Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Maatje van me ging race 1 van de rs600 onderuit in de masterbocht. Hij had het erover dat die ineen z'n voorband kwijt was.
Was wel even schrikken toen ik m zag liggen maar de volgende ronde stond die gelukkig achter de vangrail.

Heeft iemand hier misschien beeld materiaal van? meer ook om misschien beter te begrijpen wat er gebeurde.

Zelf nog erg wennen om op een 600 rond te komen op Zandvoort, ik kom voor mijn gevoel bij een paar bochten niet helemaal lekker uit met m'n versnellingen.

Vooral tarzan en vodafone, daarbij is m'n 2de versnelling net te kort, maar derde versnelling kom ik lastig voorruit.
Wordt zooi tandwielen meenemen volgende keer richting Zandvoort en uitvogelen wat voor mij werkt.

Met een 1000 was het makkelijker :')
 
Ik pak Tarzan in 2, erna naar 3 voor Hugenholz weer 2.
Vodafone ook in 2. Zit meestal rond de 2:01-2:02.

Wss zou je eens andere vertanding moeten proberen. Ik pak er achter 1 groter als Assen.
 
Laatst bewerkt:
...ik kom voor mijn gevoel bij een paar bochten niet helemaal lekker uit met m'n versnellingen.
Vooral tarzan en vodafone, daarbij is m'n 2de versnelling net te kort, maar derde versnelling kom ik lastig voorruit.

op basis waarvan concludeer je dan dat de 2e te kort is?
teveel motorrem de bocht in waardoor je bochtensnelheid te laag is?
al in de begrenzer op de apex?

Mijn ervaring is dat veel rijders het liefst in z'n 6 rondgaan, want dat is zo rustig.... :+

Ja, als je agressiever op de versnellingsbak gaat rijden, dan zal je in eerste instantie onrust in de motor veroorzaken. maar dat ligt in de meeste gevallen aan jezelf. Zodra je de toeren beter weet op te vangen door bv iets later terug te schakelen of rustiger de koppeling op te laten komen, dan zul je merken dat je veel makkelijker hard kan gaan. een beetje meer motorrem trekt de motor namelijk de bocht IN, en hoger in toeren op de apex geeft veel meer tractie en acceleratie bocht uit waardoor uiteindelijk je rondetijden omlaag vliegen.

luister maar eens naar MotoGP filmpjes en vergelijk het geluid en de versnellingen maar eens met die van jezelf. Luister vooral naar hoe hoog ze de motor continu in de toeren houden, en luister dan nogmaals naar je eigen filmpjes (want je filmt uiteraard, want je wilt leren ;))

Zelfs op een 1000 moet je de boel uitknijpen om hard rond te gaan, trust me :)
en ik zit ook gewoon in z'n 2 in de tarzan en vodafone. gas erop!

ondertitels aan voor de gearing.
 
op basis waarvan concludeer je dan dat de 2e te kort is?
teveel motorrem de bocht in waardoor je bochtensnelheid te laag is?
al in de begrenzer op de apex?

Mijn ervaring is dat veel rijders het liefst in z'n 6 rondgaan, want dat is zo rustig.... :+

Ja, als je agressiever op de versnellingsbak gaat rijden, dan zal je in eerste instantie onrust in de motor veroorzaken. maar dat ligt in de meeste gevallen aan jezelf. Zodra je de toeren beter weet op te vangen door bv iets later terug te schakelen of rustiger de koppeling op te laten komen, dan zul je merken dat je veel makkelijker hard kan gaan. een beetje meer motorrem trekt de motor namelijk de bocht IN, en hoger in toeren op de apex geeft veel meer tractie en acceleratie bocht uit waardoor uiteindelijk je rondetijden omlaag vliegen.

luister maar eens naar MotoGP filmpjes en vergelijk het geluid en de versnellingen maar eens met die van jezelf. Luister vooral naar hoe hoog ze de motor continu in de toeren houden, en luister dan nogmaals naar je eigen filmpjes (want je filmt uiteraard, want je wilt leren ;))

Zelfs op een 1000 moet je de boel uitknijpen om hard rond te gaan, trust me :)
en ik zit ook gewoon in z'n 2 in de tarzan en vodafone. gas erop!

ondertitels aan voor de gearing.

Hier zit ook mijn probleem :? , gear indicator er op gezet, eerste stap in de goeie richting.
 
op basis waarvan concludeer je dan dat de 2e te kort is?
teveel motorrem de bocht in waardoor je bochtensnelheid te laag is?
al in de begrenzer op de apex?

Mijn ervaring is dat veel rijders het liefst in z'n 6 rondgaan, want dat is zo rustig.... :+

Ja, als je agressiever op de versnellingsbak gaat rijden, dan zal je in eerste instantie onrust in de motor veroorzaken. maar dat ligt in de meeste gevallen aan jezelf. Zodra je de toeren beter weet op te vangen door bv iets later terug te schakelen of rustiger de koppeling op te laten komen, dan zul je merken dat je veel makkelijker hard kan gaan. een beetje meer motorrem trekt de motor namelijk de bocht IN, en hoger in toeren op de apex geeft veel meer tractie en acceleratie bocht uit waardoor uiteindelijk je rondetijden omlaag vliegen.

luister maar eens naar MotoGP filmpjes en vergelijk het geluid en de versnellingen maar eens met die van jezelf. Luister vooral naar hoe hoog ze de motor continu in de toeren houden, en luister dan nogmaals naar je eigen filmpjes (want je filmt uiteraard, want je wilt leren ;))

Zelfs op een 1000 moet je de boel uitknijpen om hard rond te gaan, trust me :)
en ik zit ook gewoon in z'n 2 in de tarzan en vodafone. gas erop!

ondertitels aan voor de gearing.

Misschien moet ik iets verder in z'n 2 doortrekken en kijken hoe t gaat, voor m'n gevoel zit ik al bijna tegen toerenbegrenzer aan bij uitkomen. (zet m wel 250 rpm hoger in de ecu ofzo :+ )
 
Ja, als je agressiever op de versnellingsbak gaat rijden, dan zal je in eerste instantie onrust in de motor veroorzaken. maar dat ligt in de meeste gevallen aan jezelf. Zodra je de toeren beter weet op te vangen door bv iets later terug te schakelen of rustiger de koppeling op te laten komen, dan zul je merken dat je veel makkelijker hard kan gaan. een beetje meer motorrem trekt de motor namelijk de bocht IN, en hoger in toeren op de apex geeft veel meer tractie en acceleratie bocht uit waardoor uiteindelijk je rondetijden omlaag vliegen.

Hebben ze mij ook aangeleerd op Almeria.
Reed teveel laag in de toeren het stuk na start finish.
Hoog in toeren 2-3 versn ,gas dicht was de rem daarna kwam de throttle control en hoppa de bocht in :)
 
Ik weet meestal niet eens in welke versnelling ik zit. Pas als ik ga terug rekenen van wat ik waar zeker weet. Bv Rechte stuk 6, GP chicane 2 enz.
En ik kom tussen Tarzan en Gerlach (bij het links omgooien) ook in z’n begrenzer, janken!
 
Was voor mij gister eerste keer wedstrijd rijden tijdens de ZAC.

Erg goed bevallen ! Organisatie is zeer vriendelijk en ontspannen.
's Morgens super veel tijd over, in de supersport klasse in ieder geval, dat was wel fijn.

Heerlijk gereden, zo'n racedag is toch anders dan een dagje MSL met wedstrijdje erbij. Dit voelt allemaal wat serieuzer.
Jammer genoeg net naast een bekertje gegrepen na een foutje met terugschakelen voor de Audi-s in de 2e race.
Volgende keer op Assen wil ik het weer proberen :]
 
Benieuwd of er nog fotos zijn van mijn bodemonderzoek.. Pff

Heeee, jij ook hier haha :W

Was zonde ! Je begon gelijk al zo lekker.. scheelt dat je zelf niets ernstigs had.
Vooral die R1 nu doordrukken, is vast wel ruimte voor over in het budget wat je vrouw ook zegt _O-
 
Was voor mij gister eerste keer wedstrijd rijden tijdens de ZAC.

Erg goed bevallen ! Organisatie is zeer vriendelijk en ontspannen.
's Morgens super veel tijd over, in de supersport klasse in ieder geval, dat was wel fijn.

Heerlijk gereden, zo'n racedag is toch anders dan een dagje MSL met wedstrijdje erbij. Dit voelt allemaal wat serieuzer.
Jammer genoeg net naast een bekertje gegrepen na een foutje met terugschakelen voor de Audi-s in de 2e race.
Volgende keer op Assen wil ik het weer proberen :]

Welkom en kus je spaargeld maar vaarwel :P
 
Staat vrij rijden bij RSZ of 2theexperience?
:^ Ook wel benieuwd! Maandag 4 sessies vrij rijden gedaan, op dit moment alleen nog maar een paar foto's van Need4Speed fotografie gevonden.

Wel erg vermaakt. Voor mij de eerste keer 'echt' op het circuit (met timing enzo), en sowieso de eerst keer met deze motor (SV1000N) en op CPZ.

Wel iets gespannen toen ik bijna iedereen met (semi)slicks en sportbanden zag.. Mijn SV staat gewoon op stort/tour bandjes (RoadAttack 3) :$. Ook een van de weinige nakeds.

Uiteindelijk 2:17.3 gereden. Lang niet in de buurt van de meesten hier maar toch best wel tevreden mee :Y. Nog wel veel te winnen met rempunten. Smaakt wel naar meer, volgende keer misschien Assen.
 
Laatst bewerkt:
en met deze techniek krijg je ook warmte in de zijkant van je voorband en dat wil je voordat je max lean hebt 8-) break smoother and longer :]
 
Hallo,

Even een vraag:

Als je een pitbox gehuurd hebt, tijdens een ZAC wedstrijd, mag je dan aan de voorkant eruit of moet je via de achterkant naar parc fermé?
 
de tamme suuz vandaag gereed gemaakt nu alleen nog even budget vinden voor de 16e , de 15e zit inderdaad helemaal vol maar misschien rij ik wel gewoon aan en boek ik eventueel ter plekke bij indien er wat beschikbaar komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan