Tyre gaat veranderen

wijzurij

Die hard MF'er
9 mrt 2008
901
5
Rijen
Dus de gemaakte ritten maar vlug in de TT rider zetten denk, nu het nog kan :o
Misschien valt het mee, maar ik zou er niet op gokken
full
 
Je applicatie afhankelijk maken van de diensten van een derde (in dit geval Google) zonder daarover duidelijke afspraken gemaakt te hebben is wel een risico: veranderen zij de voorwaarden, dan heeft de ontwikkelaar een probleem. Helemaal als betalende klanten daarvan afhankelijk zijn...

Ik vraag me af of myrouteapp ook met dat probleem te maken krijgt, de gratis versie daarvan biedt ook alleen Google Maps.
 
Ik ben net 3 dagen in Engeland en de eerste keer dat ik Tyre wil gebruiken werkt het niet meer :(
Werk nu met Myroute, dat is wel even wennen maar lukt ook prima.
 
Tijd om over te stappen op http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=enITN-converter. Keuze uit diverse kaartaanbieders en verschillende routegenerators.
Het risico is kleiner doordat er gespreid wordt over meerdere derde partijen (na 11 juni hoogstwaarschijnlijk één minder), probleem is alleen dat die partijen altijd goed kijken naar wat de anderen doen.

Gebruik dan gewoon het zusje van Tyre: Myrouteapp
Die blijft wel gewoon met googlemaps werken
Ook na 11 juni? Ik heb me er even in verdiept, en inderdaad, het gebruik van Google Maps gaat fors duurder worden voor ontwikkelaars. Of dat financieel uitkomt voor Myrouteapp is maar de vraag. Het kan zijn dat ze al een oplossing hebben en de introductie daarvan uitstellen tot 11 juni.

Over een week weten we meer.
 
Myrouteapp gebruikt al een gelicenceerde API, dus die heeft dit issue niet zeggen ze zelf

*bron: Myrouteapp nieuwsbrief
 
Zoals ik al dacht, bij de gratis versie van MRA gaat Google Maps de deur uit en wordt het abonnementsysteem aangepast om de Google-kosten te kunnen betalen:
LET OP!
Grote veranderingen vanaf 11 juni
Vanaf 11 juni is het niet meer mogelijk MyRoute-app Gold Lifetime aan te schaffen. Vanaf deze datum kan alleen nog gekozen worden voor een jaarabonnement. Een tweede verandering is dat Google Maps alleen beschikbaar wordt voor Gold members, voor de gratis Basic gebruikers komt er een andere kaart beschikbaar. In een van de volgende mailings zullen we alle veranderingen verder uitleggen.

Grote veranderingen vanaf 11 juni
 
Laatst bewerkt:
Sinds de aanschaf van m'n TomTom vorig jaar (en bijbehorende installatie van Tyre Pro) wordt ik al plat gespamd met "DIT IS DE LAATSTE KANS OM EEN GOLD LIFETIME ABONNEMENT AAN TE SCHAFFEN!!!".

Heb 'm een paar weken geleden maar gekocht, ben ik tenminste van die oneindige stroom aan spam af.


Dat gezegd hebbende, MRA werkt wel prima en vooral sneller.
 
http://www.tyretotravel.com/blog/2018/tyre-stops-with-google-maps/
Dat bericht is van vorige week, het bericht wat ik aanhaal is van vandaag. Ze spreken elkaar trouwens niet geheel tegen, de betaalde versie behoudt nog Google Maps. De gratis versie niet.
 
Of basecamp/mapsource icm een openstreetmap kaart - heb je helemaal nooit gezeik met online diensten die er de brui aan geven.. In basecamp kan je van je route een track maken, exporteren en hup je tomtom in.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe zeg... As ik dit zo lees ben ik weer eens blij met mijn Garmin die gewoon zelf goede geheel eigen software mee levert met eigen kaartmateriaal.
 
Tyre? Bestaat dat nog?

ITN converter is al jaren veeeel fijner in gebruik.... Tyre wordt gigantisch langzaam en je kan geen map/route source kiezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan