Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Mijn eerste sleutelblunder,
Ondertussen al een jaar of 10 terug.

De eerste maal op mijn cbr een nieuwe ketting set gemonteerd.

Had toen nog geen echte werkplaats, dus lekker buiten sleutelen.
Achterwiel eruit, alle stukken mooi op volgorde gelecht dat ik zeker niet zou missen tussen de spacers in het wiel.

Na het wisselen van het kettingwiel alles mooi gemonteerd en eerst even kijken of alles werkre.

Dit ging goed.
Dan maar de testrit.
Deze ging ook goed.

Vervolgens een week later buiten de terras en planten beetje onderhouden, kom ik een spacer tegen die ik niet direct een plaats kan geven vanawaar hij komt.

Was een stukje van een kleine 5 cm lang met een verschillende diameter langs bijde kanten.

De verzamelaar in mij heeft toen dit stuk mooi een laats gegeven.

Na een goed jaar rijden (ongeveer een 12000km) en een bandenwissel plots een bebroken lager in mijn achterwiel.

Geen probleem op het werk nieuw lager erin. En s’avonds vlot terug naar huis.
Na een goeie 15 km begint de moto toch weer kuren te geven.
Tot op het punt dat de lager in het achterwiel het terug begeeft.

Nog een kleine 15 km te voet naar huis met de moto aan de hand en dat was het dan.

Nu had ik de nacht om te werken. Dus heel de kacht denken hoe komt dit, hoe los ik dit op.

Dan het lumineus iedee.

Een spacer draaien zodat ik mijn lager niet meer kan kapot drukken bij het monteren van het wiel.
En heel de tijd dacht ik maar: dat kan toch niet, is net alsof er een stuk te kort is.

Techniche tekening opgezocht van de cbr.
Dit goed aan het bestuderen.

Zie ik daar opeens een spacer opstaan die er bij mij niet in zit.

En toen ging er een lichtje branden.

Die spacer heb ik liggen.

Dus thuis gekomen, spacer weest halen op mijn zolder.
En ja hoor, het past.

Was ik blij dat het probleem opgelost was.
En tot vandaah snap ik nog altijd niet waarom dit niet veel vroeger is gebeurd dat de lager kapot ging.

Sinsdien nooit meer zooiets tegen gekomen.
Gelukkig maar, en ondertussen ook een mooie grote droge werkplek om te sleutelen.

Maakt al een heel groot verschil in het verliezen van kleine onderdeeltjes.
 
Mijn eerste sleutelblunder,
Ondertussen al een jaar of 10 terug.

De eerste maal op mijn cbr een nieuwe ketting set gemonteerd.

Had toen nog geen echte werkplaats, dus lekker buiten sleutelen.
Achterwiel eruit, alle stukken mooi op volgorde gelecht dat ik zeker niet zou missen tussen de spacers in het wiel.

Na het wisselen van het kettingwiel alles mooi gemonteerd en eerst even kijken of alles werkre.

Dit ging goed.
Dan maar de testrit.
Deze ging ook goed.

Vervolgens een week later buiten de terras en planten beetje onderhouden, kom ik een spacer tegen die ik niet direct een plaats kan geven vanawaar hij komt.

Was een stukje van een kleine 5 cm lang met een verschillende diameter langs bijde kanten.

De verzamelaar in mij heeft toen dit stuk mooi een laats gegeven.

Na een goed jaar rijden (ongeveer een 12000km) en een bandenwissel plots een bebroken lager in mijn achterwiel.

Geen probleem op het werk nieuw lager erin. En s’avonds vlot terug naar huis.
Na een goeie 15 km begint de moto toch weer kuren te geven.
Tot op het punt dat de lager in het achterwiel het terug begeeft.

Nog een kleine 15 km te voet naar huis met de moto aan de hand en dat was het dan.

Nu had ik de nacht om te werken. Dus heel de kacht denken hoe komt dit, hoe los ik dit op.

Dan het lumineus iedee.

Een spacer draaien zodat ik mijn lager niet meer kan kapot drukken bij het monteren van het wiel.
En heel de tijd dacht ik maar: dat kan toch niet, is net alsof er een stuk te kort is.

Techniche tekening opgezocht van de cbr.
Dit goed aan het bestuderen.

Zie ik daar opeens een spacer opstaan die er bij mij niet in zit.

En toen ging er een lichtje branden.

Die spacer heb ik liggen.

Dus thuis gekomen, spacer weest halen op mijn zolder.
En ja hoor, het past.

Was ik blij dat het probleem opgelost was.
En tot vandaah snap ik nog altijd niet waarom dit niet veel vroeger is gebeurd dat de lager kapot ging.

Sinsdien nooit meer zooiets tegen gekomen.
Gelukkig maar, en ondertussen ook een mooie grote droge werkplek om te sleutelen.

Maakt al een heel groot verschil in het verliezen van kleine onderdeeltjes.

Leest als een spannend jongensboek *D
 
:+

Doe je iets (imho) toch niet goed. O-)
Ik ben het niet met je eens....
Ik heb gekozen voor een vak dat ik leuk vind, en niet voor het geld.
Hiervoor ben ik 20 jaar vertegenwoordiger geweest in technische producten. Daar bracht ik elke maand ongeveer het dubbele van wat ik nu verdien mee naar huis. Maar dat is het mij waard. :t
 
Ik ben het niet met je eens....
Ik heb gekozen voor een vak dat ik leuk vind, en niet voor het geld.
Hiervoor ben ik 20 jaar vertegenwoordiger geweest in technische producten. Daar bracht ik elke maand ongeveer het dubbele van wat ik nu verdien mee naar huis. Maar dat is het mij waard. :t

Daarom heet het ook mijn mening. Maar snap het helemaal! :)
Optie zou natuurlijk zijn om je omzet gelijk te houden maar grotere marges rekenen. O-)
 
Ik ben het niet met je eens....
Ik heb gekozen voor een vak dat ik leuk vind, en niet voor het geld.
Hiervoor ben ik 20 jaar vertegenwoordiger geweest in technische producten. Daar bracht ik elke maand ongeveer het dubbele van wat ik nu verdien mee naar huis. Maar dat is het mij waard. :t

:^ Zit ook nog steeds in het veld... Terwijl er al stoeltjes binnen voorbij zijn gekomen... moet er niet aan denken 9 -17 achter zo'n klotecomputer te zitten
 
Mag hier ook nog eens posten, lang geleden :p.
Vanmorgen, radiator terug gemonteetd en nieuwe watertube, ene kant van de tube vast gezet, andere blijkbaar niet.
Tijdens testritje werd men linkerbeen nat, en na een mooie *plop* kreeg ik een roze douche. :p
Volgende keer iets vroeger gaan slapen... :p
 
GSX 750 F helemaal uit elkaar gehaald voor het nodige onderhoud en reparaties. Gisteren klaar en stond te pronken voor een ritje. Helm op en rondje Zeeland gemaakt. Halverwege rechter laars nat van de benzine ik zie het kostbare vocht zo weglopen. Als een speer (dat is dan wel weer een nadeel) de kuipdelen langs de weg gedemonteerd. Benzine slang tijdelijk even dichtgeknepen, zie ik uit de rechter carburateur zo de benzine weglopen. Vlotterbak schroef pleite, eruit getrild denk ik. Dan sta je even met je handen in het haar wat nu??? Dit is een speciale schroef met een tabs lopend puntje om de vlotterbak leeg te laten lopen voor bijvoorbeeld de winterstalling. Nog eens goed het blok bekeken waar benzine allemaal terecht was gekomen, zie ik tot mijn verbazing de vlotterbak schroef tussen startmotor en dynamo liggen. Deze eruit kunnen priegelen en weer in de vlotterbak gedraaid. Lekkage was over, kuipdelen weer gemonteerd en met vuile handen maar met een big smile het Zeeland rondje af kunnen maken. Soms moet je ook een beetje geluk hebben toch
 
Ezel en steen.....

Vanmorgen stond ik (voor de derde keer in 6 jaar) bij de zaak voor de deur, en kon ik er niet in.
Mijn bedrijfssleutels had ik samen met de autosleutels bij de garage achtergelaten toen ik een leenauto mee kreeg.....
Kostte mij dus 3 kwartier heen en weer rijden.... |(
 
Ezel en steen.....

Vanmorgen stond ik (voor de derde keer in 6 jaar) bij de zaak voor de deur, en kon ik er niet in.
Mijn bedrijfssleutels had ik samen met de autosleutels bij de garage achtergelaten toen ik een leenauto mee kreeg.....
Kostte mij dus 3 kwartier heen en weer rijden.... |(
En je garage vroeg je niet of je je sleutels mee wou nemen en alleen die van de auto achterlaten?
Die had zijn koffie ook nog niet gehad?
 
Gisteravond eindelijk eens die stalen remleiding op de SZR zetten. Met een enkele remschijf dus een eenvoudig systeem; makkelijk te ontluchten. Als volleerd sleutelaar vul ik van ónderaf, met een spuitje. Gaat prima, fijn, deze keer eens zonder geknoei! :]
Totdat ik wat bovenop mijn hoofd voel klateren. :? Het reservoir was nog open, lag niks op. Dus een fontein remvloeistof op m'n kop. |(
'k Heb eerst mijn hoofd maar onder de kraan gestoken _O- en daarna de troep opgeruimd. :z
 
Gisteravond eindelijk eens die stalen remleiding op de SZR zetten. Met een enkele remschijf dus een eenvoudig systeem; makkelijk te ontluchten. Als volleerd sleutelaar vul ik van ónderaf, met een spuitje. Gaat prima, fijn, deze keer eens zonder geknoei! :]
Totdat ik wat bovenop mijn hoofd voel klateren. :? Het reservoir was nog open, lag niks op. Dus een fontein remvloeistof op m'n kop. |(
'k Heb eerst mijn hoofd maar onder de kraan gestoken _O- en daarna de troep opgeruimd. :z

En... Schieten er meteen krullen in je haar?
 
Remhendel omgebogen door een kleine val van de zijstander af. Dus de dag erna maar even terug buigen |(
Ok, het is nu beter, ipv een omgebogen ding heb ik nu een mooi kort remhendeltje op de scooter.

Niet een echte blunder, die had ik toen ik niet net iets verder rolde voor ik hem op de stander zette en niet zoals gewoonlijk even een duw tegen het apparaat aangaf om te testen.
 
Carbs synchroniseren bij CBR600F2.. was me ooit al eens “verkeerd” gegaan nadat ie bij het afstellen perfect liep, maar ineens uitviel en met geen mogelijkheid aan te krijgen eas. Tot we na 15min erachter kwamen dat ie natùùrlijk zonder tank geen benzine krijgt.. _O-

Vandaar deze keer een (al zeg ik het zelf) briljante wirwar van slangen van en naar de tank en motor bedacht waardoor de tank op de container kon staan en we een constante benzine toevoer hadden.
Wat denk je..? Motor start niet.. kijken en zoeken met zn 2 en, en na een minuut of 5 ge-“huh” en “heh?” erachter komen dat we de aanvoer van de benzine hadden gekoppeld aan de lekslang van de tank ipv aan de benzinekraan _O- ..

Ik zeg maar zo..
 
Carbs synchroniseren bij CBR600F2.. was me ooit al eens “verkeerd” gegaan nadat ie bij het afstellen perfect liep, maar ineens uitviel en met geen mogelijkheid aan te krijgen eas. Tot we na 15min erachter kwamen dat ie natùùrlijk zonder tank geen benzine krijgt.. _O-

Vandaar deze keer een (al zeg ik het zelf) briljante wirwar van slangen van en naar de tank en motor bedacht waardoor de tank op de container kon staan en we een constante benzine toevoer hadden.
Wat denk je..? Motor start niet.. kijken en zoeken met zn 2 en, en na een minuut of 5 ge-“huh” en “heh?” erachter komen dat we de aanvoer van de benzine hadden gekoppeld aan de lekslang van de tank ipv aan de benzinekraan _O- ..

Ik zeg maar zo..
Die lekslang was wel mooi op maat _O- [me]he, die komt perfect uit qua lengte [/me] *plop* :P
 
Van de week een dagje naar het strand geweest.
Topkoffer er op gezet, roltas mee om mijn jas en broek in op te bergen en mee te nemen.
Motor op het stuurslot gezet.
Helm gaat in de topkoffer, schoenen in de bak (Honda NC700).

Heerlijk in de zon liggen bakken.
Teruglopend naar de motor vroeg ik mij af waar ik mijn sleutels had gelaten.
Ik vermoedde in mijn jaszak maar ging wel twijfelen.
Sleutel kan alleen uit de topkoffer als hij dicht en op slot is.
Bij de motor aangekomen hingen mijn sleutels aan de kogel van mijn navigatiesteun.

Daar had ik ze dus niet achtergelaten.
Iemand is zo vriendelijk geweest om ze daaraan te hangen.
Hij had dus ook gewoon weg kunnen zijn.
 
verleden week....
een mistlamp alweer kapot, wordt er doodziek van. is de derde al.

knip knip draden er af, sleutel sleutel....lamp er af....

uhhh verkeerde kant ....deze was juist de goeie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan