Honda X-ADV

Hou je van me te goed Domi,

was erg druk van de week, en morgen ochtend rond 07:30 vertrek ik voor een 4 daags toertje naar Duitsland.
Bij terugkomst gaat mijn totaal teller alweer door de 3000km.
Ik blijf met een grijns van oor tot oor rijden op dit fijne apparaat.
Hij begint nu na circa 6 weken lekker los te komen, en ik raak er ook goed aan gewent, alles valt op zijn plekkie :]

Mvg. Jan

Gaat goed komen daar in duitsland

Afgelopen weekend 4 dagen naar moezel gebied geweest

Echt van elke km genoten wat een feest
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal de eerste duizendbeurtje zit er op. Wat een heerlijke scooter het enige wat wennen is als je stilstaat en keren moet reageert het gas wel heel snel maar voor de rest top. Ben nog wel benieuwd wie er bijv het mra touringruitje er op heeft en of dat veel uit maakt tov standaard ruit fijn weekend iedereen Met Vriendelijke Groet Frans
 
@ bikedan
Daar zat ik dus ook ha ha, echt lekker en wat een genot om alleen maar gas te geven en alleen je remmen maar een beetje in te hoeven knijpen, en tussen door een beetje te genieten van de motorrem in sport stand 3

@ Beste Frans,
dat vond ik ook... komende vanaf cvt is het gas wel heel direct vanuit stilstand.
Kennelijk is dat even wennen dat het zo direct gaat?

Moet er nog steeds aan wennen dat hij spontaan en super direct begint na het aanraken van de gashandel.
Voor de rest hier ook vol lof over deze dikke gasmachine.
Ik vindt het het beste wat me in jaren is overkomen en leef helemaal op na een beetje te zijn in gekakt op scooter gebied.
Dit is gewoon een baas van een scooter :)


Heb nu een GIVI Universele windscherm spoiler transparant
getest maar ben daar ook niet tevreden over, het gaat om de volgende:
GIVI Universele windscherm

Voornamelijk probleem vindt ik dat het standaard windscherm te fragiel is en bibbert tijdens het rijden met die Give spoiler er op.
Erg jammer want ik kom van een Kymco Xciting 400cc af waarbij alles perfect was geregeld en het windscherm dus geen krimp gaf met of zonder spoiler.

MRA heb ik hier ook liggen, maar denk dat die dezelfde bibber geeft.
Je ziet dit helaas bij meer scoots, de BMW sport is b.v. ook al zo teleurstellend.
Mogelijk is de oplossing om toch eerst een ander merk ruit er op te zetten en dan pas de MRA X-creen :?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@ bikedan
Daar zat ik dus ook ha ha, echt lekker en wat een genot om alleen maar gas te geven en alleen je remmen maar een beetje in te hoeven knijpen, en tussen door een beetje te genieten van de motorrem in sport stand 3



Mvg. Jan

:Y :t

Jep echt een leuke motor om daar tussen de bergjes te touren

Gr danny
 
Een flinke motorrem is zeker in de bergen prettig.

Hoezo had je het gevoel dat je een beetje was ingekakt op scootergebied?
 
Qua modelletjes Mojave... het lijkt allemaal zo op elkaar, dus is de Honda dan wel een verfrissend iets met ook wat meer knopjes om mee te spelen tijdens het rijden.

Mvg. Jan
 
Hallo Jan uit jouw woorden haal ik uit dat je beter een compleet ruitje van mra op de x adv kan zetten Met Vriendelijke Groet Frans
 
Nee Frans, ik vindt het windscherm aan de bovenkant (en zeker in hoogste stand) wat bibberen met opzet ruitjes.
Het honda windscherm frame daar waar de 4 imbusjes in zitten vindt ik ook een beetje fragiel.
Het windscherm zelf daarnaast had ook wel een millimeter dikker mogen zijn van mij.
Vindt het wel jammer want heb voor de rest weinig te klagen over het windscherm.
Enige reden dat ik een opzet ruitje wil is omdat ik iets te veel herrie ervaar.
Ga nu eerdaags eens een andere helm kopen van Shoei die stiller zou moeten zijn als mijn Shark.
Rij trouwens altijd jethelm.
Mogelijk moet ik in de toekomst toch eerst een aankijken of er ook een steviger windscherm is dam OEM.
Op mijn vorige scoot had ik een lekker dik Ermax scherm met MRA er op en dat zat als een huis.

Mvg. Jan
 
Okay bedankt voor het meedenken eris nergens dat je er ergens effe proef kanrijden met de verschillende ruitjes of weet iemand waar dat wel kan?
 
Heb gisteren een rode gekocht,zonder proef te rijden.....
Moet een week op het kenteken wachten.
Weet iemand waar je de topcasedrager het goedkoopste kan bestellen?
De accessoirepagina van Honda ligt er uit.
 
Mooi Theunie, had gedacht dat je eerder zou toehappen..... Ik heb de orginele topkoffer en drager van Honda, aan de prijs, maar wel degelijk.
 
Theunie,
gefeliciteerd.
Dit is na de inrij sessie een gein machine.
Ik vind die topkoffer en rack van honda vrij duur voor wat je krijgt, heb zelf ook het originele rek, koffer en rugsteun
Maar na jaren lang Givi, vindt ik de Honda kwali niet beter als mijn Givi.
Maar ja, alles is honda dus ik dacht: de rest dan maar ook.

Algemene update:
4,5 jaar ondanks hooligan volgas geen bekeuring gehad, nu met de Honda al 2 in een paar weken tijd.
Gelukkig geen extreme overtredingen,maar bij elkaar toch 200 euro.
Het is uiteindelijk toch een gas machine om mee op te passen.
Ben snel geneigd om de handel vol open te trekken bij elk stoplicht.
Vraag me dus niet om mijn benzine verbruik })

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ga het Givirek maar bestellen.
Is 130 euro ipv 370.
Honda is idd mooier maar 240 is ook veel geld.
Honda heeft nu een zomeractie,tot eind augustus het citypack gratis.
Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
 
snarfac heeft eerste werkplaatsbezoek erop zitten:
Hallo allemaal de eerste duizendbeurtje zit er op. Wat een heerlijke scooter het enige wat wennen is als je stilstaat en keren moet reageert het gas wel heel snel maar voor de rest top. Ben nog wel benieuwd wie er bijv het mra touringruitje er op heeft en of dat veel uit maakt tov standaard ruit fijn weekend iedereen Met Vriendelijke Groet Frans
Goedenavond Frans, ;)

’t Is een publiek geheim dat deze scooter nogal vlot uit de startblokken wil komen. :]
In ieder geval leuk om te lezen dat de Honda u zo goed bevalt. :t
 
WebEngine bedient gashandel met de fluwelen handschoen:
1. Moet er nog steeds aan wennen dat hij spontaan en super direct begint na het aanraken van de gashandel.

2. Voor de rest hier ook vol lof over deze dikke gasmachine. Ik vindt het het beste wat me in jaren is overkomen en leef helemaal op na een beetje te zijn in gekakt op scooter gebied. Dit is gewoon een baas van een scooter. :)

3. Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)

1. Gaat vanzelf over Jan. Zoveel mogelijk kilometers maken. :]
Raakt u steeds meer vertrouwd met de (subtiele) gasbediening van deze wereldscooter. :)

2. Tja, Zoveel lovende woorden. :Y Kan ik toch weinig extra’s aan toevoegen. O-)

3. :t
 
ferry34 zag onlangs iets bijzonders voorbijkomen:
Er kwam tussen Baarn en Soest een X ADV me tegemoet rijden....wauw wat n vet ding is deze scoot!
Goedenavond Ferry, ;)

Toevallig toch geen zwart-witte uitvoering voorbij zien komen? :]

…..Daarover gesproken, (m.b.t. die zwart-witte uitvoering) O-) …..

Blader ik de afgelopen week – zo uit de losse pols – door de diverse topics, komt mij in ene dit bericht onder ogen. Ik zeg: van harte gefeliciteerd Ferry! :}

Wat een verhaal ook, hetgeen u daar op schrift stelt. Maar zo ziet u maar weer; wie goed doet, goed ontmoet. En daarom bent u onlangs met deze prachtige zwart-wit (!) uitgevoerde Nexus *D thuisgekomen.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze laatste aankoop van u er vele malen beter uitziet, dan die Nexus welke toendertijd in Volendam te koop werd aangeboden. ’t Zal ongetwijfeld een grote lichtopbrengst hebben gegeven, maar die lichtbalk (gemonteerd, bovenop de neus van die Volendamse Gilera) was nu niet bepaald het toonbeeld van esthetisch verantwoorde schoonheid. :')

Overigens; degene die destijds de Nexus voor uw neus wegkaapte, kwam er kort na aankoop achter dat die bewuste Gilera tóch niet helemaal “zijn ding” was. Dit getuige het feit dat de beste man diezelfde motorscooter twee weken later (!) alweer te koop aanbood op speurders.nl.

Maar terugkomend op úw Gilera; veel plezier van de Nexus 500! :t
 
Theunie treedt toe tot het genootschap van X-Adv-rijders:
1. Heb gisteren een rode gekocht, zonder proef te rijden.....

2. Moet een week op het kenteken wachten.
Goedenavond Theunie, ;)

1. U moet wel héél erg overtuigd zijn geweest, aangaande de sublieme (rij-)kwaliteiten van deze one-of-a-kind motorscooter. Om zónder proefrit tot aanschaf van deze avontuurlijke Honda over te gaan. :t

2. -O-

 
Laatst bewerkt:
WebEngine praat ons bij:
1. Algemene update: 4,5 jaar ondanks hooligan volgas geen bekeuring gehad, nu met de Honda al 2 in een paar weken tijd. Gelukkig geen extreme overtredingen,maar bij elkaar toch 200 euro.

2. Het is uiteindelijk toch een gas machine om mee op te passen.

3. Ben snel geneigd om de handel vol open te trekken bij elk stoplicht.

4. Vraag me dus niet om mijn benzine verbruik })

5. Mvg. Jan
1. Met die knaken had u anders toch weer mooi een after-market schermpje kunnen aanschaffen. :/

2. …..Daar zegt schrijft u zoiets O-).....

3. ’t Is een publiek geheim dat deze scooter nogal vlot uit de startblokken wil komen. :]
(Of had ik dat al reeds eerder geschreven.) :+

4. …..Nou,….. ben ‘k eigenlijk best wel benieuwd naar. :)

5. Prettig weekend Jan. ;)
 
Boxershort...dank je wel!

Ja wat n verhaal met die Volendam.
Die vent die m had gekocht wilde er 3 weken later al vanaf.
Hij had echter nog wel ff balhoofd lager laten vervangen.
Daarom reed dat ding zo beroerd!

Zo zie je maar....soms gebeuren er dingen die later juist geluk blijkt te zijn.

Oh die bij Baarn was n grijze.
Nu weet je ook waarom ik dat wit met zwart van jouw ADV zo mooi vind!
Wat n ding !
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Theunie, ;)

1. U moet wel héél erg overtuigd zijn geweest, aangaande de sublieme (rij-)kwaliteiten van deze one-of-a-kind motorscooter. Om zónder proefrit tot aanschaf van deze avontuurlijke Honda over te gaan. :t

2. -O-


[afbeelding]
Heeft u daarbij voor bovenstaande kleurcombinatie – Grand Prix Red – heeft gekozen?….



[afbeelding]
…..óf toch voor de toegevoegde (2018-)kleur: Candy Chromosphere Red.


Welke rode kleur het ook is geworden, in ieder geval: *O* Van harte gefeliciteerd met uw aankoop! *O*


Thanx.

Het is de Candyred geworden.

Ga nu nog kijken voor een kettingsmeersysteem en bestel de bandenspanningcontroleset bij Ali.
 
ferry34 komt nog even buurten:
1. Boxershort...dank je wel!

2. Ja wat n verhaal met die Volendam.
Die vent die m had gekocht wilde er 3 weken later al vanaf.
Hij had echter nog wel ff balhoofd lager laten vervangen.
Daarom reed dat ding zo beroerd!

3. Zo zie je maar....soms gebeuren er dingen die later juist geluk blijkt te zijn.

4. Oh die bij Baarn was n grijze.

5. Nu weet je ook waarom ik dat wit met zwart van jouw ADV zo mooi vind!

6. Wat n ding !
1. :t

2. Zeker. Uw verhaal liet zich lezen als een script met een uitermate beroerd einde. -O-
Indien ik het mij goed weet te herinneren O-) is die Gilera destijds in de richting van Katwijk vertrokken (in ieder geval ergens die richting). Bovendien had die Nexus 500 (als ik het goed heb) een veelvoud aan kilometers (± 40.000 km, zoiets?) gedraaid, ten opzichte van de scoot die u thans in de tuin heeft staan.

3. Eind goed. Al goed. *D

4. That wasn’t me. :)

5. Dat dacht ik wel. :9~

6. Dat is het zeker. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan