Kawasaki KLE (3)

Is de brandstofaanvoer zeker weten goed? Een zwarte bougie klinkt mij als onverbrande benzine, dus óf er is teveel benzine om te verbranden, óf er wordt helemaal niet ontbrand.
Het laatste (helemaal geen ontbranding) heeft een falend elektrisch systeem als oorzaak (want er wordt geen vonk gemaakt), in het geval van teveel brandstof is het je carburatie die faalt.

Je zou, om uit te sluiten dat de door jou aangeschafte bobine misschien ook stuk is, je bobines eens om kunnen wisselen (links naar rechts en vice versa). Als dan je rechtercilinder blijft lopen en links begint te storen, heb je een defecte bobine gekocht.
Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.
 
Hoi allemaal,

Inmiddels mijn rijbewijs gehaald en het eerste weekendje gereden. Nu blijkt mijn achterste schokdemper flink te lekken. ik denk zelfs dat hij al bijna leeg is gelekt... De motor hobbelt heel erg na een drempel of iets.

Nu vroeg ik mij af welke dempers er op de KLE (model 2005) passen? Ik heb geen geld/zin om een schokdemper van 300 euro te gaan betalen... is reviseren een (betaalbare) optie?

Heeft iemand misschien een idee of een(oude) schokdemper liggen?
 
Laatst bewerkt:
Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.
Vandaag weer aan het sleutelen geweest. Motor eerst gestart, maar beide uitlaatbochten worden gewoon warm. Maar als ik ga rijden en gas geef is er toch te weinig vermogen. Bobine's van links naar rechts verwisseld. Als de motor onbelast draait en ik gas geef lijkt het goed. Er moet iets zijn, maar kom er niet achter wat.
 
Hoi allemaal,

Inmiddels mijn rijbewijs gehaald en het eerste weekendje gereden. Nu blijkt mijn achterste schokdemper flink te lekken. ik denk zelfs dat hij al bijna leeg is gelekt... De motor hobbelt heel erg na een drempel of iets.

Nu vroeg ik mij af welke dempers er op de KLE (model 2005) passen? Ik heb geen geld/zin om een schokdemper van 300 euro te gaan betalen... is reviseren een (betaalbare) optie?

Heeft iemand misschien een idee of een(oude) schokdemper liggen?


Als je voor €300 een nieuwe achter schokdemper vindt zou ik die erop zetten, dan weet je gewoon dat je voor lange tijd weer goed opweg bent.
Heb toen ik een KLE had, ook uit geldnood, voor €120 een tweedehands uit Italië laten komen en die was prima maar dan is het altijd wachten tot die weer op is..
 
Mhm... Is ergens ook wel zo, goedkoop blijft duurkoop. Ik zal dan nog wel even moeten sparen. Is het schadelijk voor de motor om zo rond te rijden? Of verpest het alleen de wegligging?
 
Veel schade zal het niet aanrichten, tenzij je heel slechte wegen gaat rijden, dan kunnen schokken misschien doorwerken in de motor. De KLE is wel een stevige fiets, kan veel hebben. Misschien een beetje rustig rijden, geen serieuze off-road, het zal niet meteen stuk gaan. Met de MZ ETZ 250 met zijspan, afgebroken stabilisatorstang, versleten achterdempers, heb ik nog probleemloos gereden. De KLE heeft een beter frame dan de ETZ....
 
Dag forumleden,

ik ben nieuw hier en sinds kort in het bezit van aan KLE 500 uit 1996.
op internet kom in nog al vaak het euvel van de loskomende vliegwiel magneten tegen.
nu wil ik deze graag vervangen voor een vliegwiel dat niet uit losse magneten bestaat, maar krijg het niet voor elkaar een juist vliegwiel te vinden.
mijn vraag is nu dus, waar zou ik eventueel een aftermarket vliegwiel kunnen bestellen om mijn oude vliegwiel te vervangen?

alvast bedankt voor de reacties.
full
 
Dag forumleden,

ik ben nieuw hier en sinds kort in het bezit van aan KLE 500 uit 1996.
op internet kom in nog al vaak het euvel van de loskomende vliegwiel magneten tegen.
nu wil ik deze graag vervangen voor een vliegwiel dat niet uit losse magneten bestaat, maar krijg het niet voor elkaar een juist vliegwiel te vinden.
mijn vraag is nu dus, waar zou ik eventueel een aftermarket vliegwiel kunnen bestellen om mijn oude vliegwiel te vervangen?

alvast bedankt voor de reacties.[afbeelding]

Welkom! Wat ziet die motor er smetteloos uit zeg! :o

Voor wat betreft het vliegwiel lees ik regelmatig goede verhalen over deze: HPI | Horse Power Ignition .
 
hartelijk dank, voor zijn leeftijd was ik ook erg verrast over de staat.

ik zal er een bestellen hopen hopelijk het risico op falen verminderen.

bedankt.
 
Helaas ben ik er net achter gekomen dat ik een schroef in mijn achterband heb.. Nu kan ik nog even doorrijden doordat ik er een prop in heb gezet, maar toch laat ik liever nieuw rubber monteren.

Hebben jullie tips voor wat betreft de bandenkeuze? Ik zoek een straatgerichte band, de Metzeler Tourance die ik nu heb is mij nog teveel offroad-gericht.
 
Ik heb er Michelin banden onder zitten, type kan ik vanavond even voor je na kijken. Is een weg band. Tot nu toe bevallen ze erg goed maar heb helaas geen ervaring met andere merken
 
Continental TKC 70 is ook een hele fijne band, vooral verrassend goed in de regen ook.
 
hallo, ik rij nu met de pirrelli's mt 90 rond,heel tevreden van,op de weg goede grip en een droge veldweg of grindweg lukt prima..vanaf bepaalde snelheid maken ze wel wat lawaai,voor alle dagen autosnelweg aan 120km/u zou ik ze niet nemen..maar voor gewoon toeren zijn ze prima,nu 3000km gemaakt en zien er nog nieuw uit..:-)


grtz
 
Het is lastig vast te stellen op welke cilinder de KLE stoort. Want beide uitlaat bochten worden heet in korte tijd. De motor draait wel op 2 cilinders, maar als ik gas geef valt de motor terug. Omdat de ene bougie ietsje zwarter was dan de andere dacht ik dat het de rechter zou zijn. Ik ga komend weekend de carbs checken. En ook de tank helemaal leeg maken zoals is opgemerkt. Om alles uit te sluiten.
KLE loopt nog steeds niet lekker. Maar staat inmiddels op de aanhanger. Gaat mee naar Hongarije. Uurlonen zijn daar een heel stuk lager dan hier. Ik laat daar een monteur van een motorzaakje er wel wat mee stoeien. Denk dat het dan zeker goed komt. Ik heb toch sterk het idee dat het iets met de carburateur is.
 
heb je geen binnenband in je KLE ? dan kan je je oude slof gewoon oprijden

Ik ben vandaag bij de motorzaak geweest; er zat inderdaad een binnenband in! Dit terwijl in werkplaatshandboeken staat dat de KLE tubeless is...
Enfin, nu heb ik voor 35 euro een nieuwe binnenband én is mijn wiel weer keurig uitgelijnd en gedaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan