Honda Hornet Forum Deel 21

Zoiets gebeurt je toch maar een keer? :/
Zou je denken. Heb nu toch maar een reminder kabel aangeschaft, dus hopelijk was dit de laatste keer.

Mijn start switch veert niet meer automatisch terug, ik moet vast iets schoonmaken. Heeft iemand dat al eens meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Zou je denken. Heb nu toch maar een reminder kabel aangeschaft, dus hopelijk was dit de laatste keer.

Mijn start switch veert niet meer automatisch terug, ik moet vast iets schoonmaken. Heeft iemand dat al eens meegemaakt?

verstandige keus :+

de kan de de hele module van het handvat uit elkaar halen om het eea schoon te maken, zitten 2 a 3 schroefjes in de onderkant, als je deze los draait pak je hem er zo af
 
Laatst bewerkt:
Heeft of weet iemand 2 velgen te koop voor een 2007 type Hornet? Nieuwer kan ook volgens mij. Is met ABS dis ik denk dat het oude type velg sowiso niet gaat passen?

Ik heb vorige week een klap gemaakt op een metalen balk en beide velgen zijn niet meer te richten volgens de zaak waar ik ze heen heb gebracht.
 
Mijn achterschokbreker van de 900 hornet heeft zn beste tijd gehad (lekkage) is deze te reviseren of kan ik alleen een nieuwe kopen? Iemand evt ervaringen/adviezen over welke evt aan te schaffen
 
Nog een vraagje over het afstellen van de koppeling. Momenteel vind ik het aangrijppunt van de koppeling wel érg "ver" in de hendel zitten (Bij optrekken pakt hij heel laat, bij schakelen dus vroeg. Doordat ik dan alweer gas geef, maar de koppeling nog niet heeft gepakt, jaag ik hem steeds de toeren in. De motoren die ik gewend ben hadden namelijk allemaal een wat "langere" koppeling.).

De vrije slag is keurig volgens het boekje, maar al heel snel (ont)koppelt de boel dus. De rest van de slag is dus eigenlijk onnodig. Zeg: 3mm vrije slag, 8mm (ont)koppelen 4/5cm? niks...

Is het mogelijk om het koppelmoment meer uit te smeren over de hele slag ná de vrije slag, dus als het ware langer te maken? Met het wieltje bij de koppelingshendel pas ik volgens mij alleen de vrije slag aan, maar veranderd er niks aan het koppelmoment.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe shock is binnen :)

photo.php
 
Hallo, mijn vriendin heeft een Hornet van 2007. Om de 2 jaar begint de voorpoot te lekken, altijd links. Laatste keer zijn er wel wat krassen uit gepolijst dus misschien is het definitief opgelost. Hebben hier meer mensen last van of hebben wij gewoon pech?
 
Ik heb het 1x gehad maar dat is met de km-stand van mijn Hornet waarschijnlijk niet zo raar.
Maakt ze de poten wel af en toe schoon?
 
Ik heb het 1x gehad maar dat is met de km-stand van mijn Hornet waarschijnlijk niet zo raar.
Maakt ze de poten wel af en toe schoon?
Nee dat doet ze nooit, dat moet ik doen. Ik was/poets de motoren regelmatig. Ik heb er in 100000km nooit last van gehad en zij al 4 keer. Ik rij wel altijd voorop en zij achter mij aan. Rij zelf cb1000r. Ik dacht misschien ligt het aan de kwaliteit van de voorvork. Als de motor veel stil staat heb je er ook meer kans op.
 
Ik heb nu een dik half jaar mijn Hornet 2009 en vermaak me nog steeds elke keer dat ik er op stap!

Enige minpunt momenteel is dat ik iets te veel op mijn schouders/ellebogen zit te staren wanneer ik in mijn spiegels kijk. Iemand suggesties welke spiegels beter passen? Bar-end spiegels vind ik ook iets hebben maar moeten wel passen!
 
Ik heb nu een dik half jaar mijn Hornet 2009 en vermaak me nog steeds elke keer dat ik er op stap!

Enige minpunt momenteel is dat ik iets te veel op mijn schouders/ellebogen zit te staren wanneer ik in mijn spiegels kijk. Iemand suggesties welke spiegels beter passen? Bar-end spiegels vind ik ook iets hebben maar moeten wel passen!

Hier oud Hornet 900-rijder
Dat had ik ook, zag eigenlijk niets, setje spiegelverbreders, via Ali een paar euro. Steken de spiegels ca 4cm meer naar buiten maar dat scheelt enorm
 
Al 14 dagen geen reacties hier, dat is een goed teken! Iedereen lekker een het rijden :]

Toch heb ik een vraag aan jullie mede Hornet rijders :-)
In september ga ik weer een lang weekend weg op de Hornet, maar heb nog geen bagage mogelijkheid.
Welke tas(sen) gebruiken jullie om bagage mee te nemen op jullie Hornet?

Ik rij zelf de 900 versie, gaan zijtassen wel goed met de warmte van de dempers?

Hoor het graag en alvast bedankt :t
 
Hallo Hornet rijders,

Mijn schoonbroer staat op het punt om een hornet te kopen met 31.000km.
Ik kan via Google nergens vinden bij welke kmstand de kleppen gesteld moeten worden. Kan iemand mij dat vertellen?


Laatste kleine beurt van de hornet was op 28.000km. zijn er verder nog zaken om rekening mee te houden/aankomende onderhoudskosten bij deze kmstand? Is de NAKS ook op deze Honda een zwak punt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan