Bijzondere circuitfietsen

In actie op Assen :9
full
 
Ik vraag me ook af hoe het zit met reserve onderdelen en banden.
Die fiets is speciaal ontwikkeld voor de Dunlops.

Volgens mij kun je hem het beste in de woonkamer laten staan.

Het blok is een standaard honda cbr 600 alleen volgens mij uitgerust met een kit (competition) dynamo. En volgens mij kun je een originele dynamo en startmotor zo weer terug bouwen. Maar een standaard of getuned cbr600 blok zou er zo onder moeten passen.
Rijwielgedeelte en vering zijn dan wel weer zeer exclusief, maar in mijn beleving echt ontwikkeld voor puur en alleen racen. Ik heb vorig jaar een paar x bij de fiets van Rens staan te kijken en ik vind het een pracht fiets :} . Spreekt mij meer aan dan wat voor super getunde 2017 R1 of Panicale. Alles is ligt en stijf gebouwd en zo snel mgelijk aan te kunnen sleutelen.
In BSB rijden ook een paar nederlandse jongens rond met ex moto2 materiaal, helaas zijn die daar wel gebonden aan strenge regels en aanpassen aan Pirelli's valt niet mee:

Mike Velthuijzen: 'Je krapt je niet alleen achter de oren als je jeuk hebt'

@Rens ik dacht dat het een FTR was? Is dat Speed-up geworden of door speed-up overgenomen?
 
Blokken zijn niet echt origineel.
HRC dynamo, nokkenassen, HRC versnellingsbak, andere deksels rondom.
WK blokken hebben 140 pk.

De mijne heeft als laatst in het CEV moto2 gereden en daar mogen alleen stock600 blokken met suter slipperclutch. Het past dus idd 1-1. Op de WK blokken kan vanwege de andere deksels geen startmotor op.

FTR en SpeedUp gebruikte tot 2012 hetzelfde chassis, gebouwd door FTR.
Vanaf 2013 ging FTR kapot en nam SpeedUp het eigelijk over.
Die hebben het frame door ontwikkeld. Maar dit is zo minimaal geweest in het begin.
Op het 2011 chassis FTR/SpeedUp na heb ik verder verschillende dingen geüpgrade naar 2013 SpeedUp. Tank, kappensets, velgen enz.
 
Ik zou zo'n Paton S1 wel eens willen proberen:

061215-isle-of-man-tt-lightweight-tt-rutter.jpg


Of een Kramer EVO2:

Kramer+Motorcycles+7810.jpg


Ben er benieuwd hoe dat zou rijden.
 
Laatst bewerkt:
Die Spirit (met Daytona 675 blok) komt de baan niet meer op vrees ik. T3 (Tony Scott) heeft de stekker uit dit project getrokken. Seeley reed vorig jaar met deze bike het hele Supersport-veld regelmatig op een hoop.
 
Heb je een linkje hiervan? Kan er niets over vinden dat ze stoppen

Best leuk frame, maar het aantal PK wat het blok zogenaamd zou produceren geloof ik weinig van.
 
Volg de berichten van Tony maar op LinkedIn en FB, dan kom je er wel achter.

130bhp op achterwiel wordt opgegeven, ga er maar vanuit dat deze waarden wel kloppen.
Het is een Gen3 blok met een BSB Supersport spec. en die leveren nog wel meer dan die 130bhp. Denk eerder aan 140bhp..
 
Die Spirit (met Daytona 675 blok) komt de baan niet meer op vrees ik. T3 (Tony Scott) heeft de stekker uit dit project getrokken. Seeley reed vorig jaar met deze bike het hele Supersport-veld regelmatig op een hoop.

Ja ik heb het project vorig jaar wel een paar x gezien. En volgens mij waren er zelfs twee fietsen, broer van James Ellison reed er ook een paar wedstrijden op. Was niet zo competitief als de "Wee Wizard", maar reed ook niet achteraan.

Jammer dat het project gestopt is, wist ik niet maar dat verklaard waarom ik ze dit jaar nog niet gezien heb.
Was een mooi frame trouwens. Er waren ook plannen voor een legale straat versie.
 
Volg de berichten van Tony maar op LinkedIn en FB, dan kom je er wel achter.

130bhp op achterwiel wordt opgegeven, ga er maar vanuit dat deze waarden wel kloppen.
Het is een Gen3 blok met een BSB Supersport spec. en die leveren nog wel meer dan die 130bhp. Denk eerder aan 140bhp..
130?
Toen hij werd gelanceerd was het 180pk
 
Voor zover ik weet is er slechts 1 gemaakt in competitie-trim. Kan zijn dat Tony ook iemand anders heeft laten rijden op die fiets.

Spec’s op T3-site spreken over 130bhp. Die 180 zal nooit door Tony genoemd zijn denk ik. Misschien dat het mogelijk te halen valt door het 765-blok extreem te kietelen. Zal nog moeilijk zoniet onmogelijk worden vermoed ik.
 
Dan is dat inderdaad aangepast.
Want het was 180pk op 140kg met 750cc.
Ik kan in ieder geval de berichten terug vinden.


Maar was is nu de redencat het gestopt is?
Linkedin heb ik niet. En op fb kan ik er niets over vinden.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet is er slechts 1 gemaakt in competitie-trim. Kan zijn dat Tony ook iemand anders heeft laten rijden op die fiets.

Spec’s op T3-site spreken over 130bhp. Die 180 zal nooit door Tony genoemd zijn denk ik. Misschien dat het mogelijk te halen valt door het 765-blok extreem te kietelen. Zal nog moeilijk zoniet onmogelijk worden vermoed ik.

Hier komt idd 180 Bhp voorbij:

 
Terug
Bovenaan Onderaan