*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

@Cage

Ik heb nu Michelin pilot power 2ct eronder liggen en ben hier meer als tevreden over! 2 weken geleden bij de rursee geweest in duitsland bochtjes pakken met de knie op de grond. De band geeft behoorlijk veel grip ik wil geen andere meer voor de zx9-r.

Zojuist de motor weer gepoetst :9~

IMG_3981.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Pumke93: Rijdt dat nog een beetje?
Ik heb ooit mijn eerste 9 voorzien van open uitlaat + dyno kit + open lucht filter. Toen zonder voorkant (dus zoals jij het hebt) laten afstellen.
Maar dat lukte niet :N
De motor liep ook niet goed. Toen met hele ram-air zooi erop geen probleem.

full


Hier verder zoeken naar de oorzaak van olie lekkage.
Waarschijnlijk de pakking die je op de foto ziet.
Nogmaals alles goed schoonmaken en dan weer rijden (alleen onder druk komt er olie uit) en dan controleren of het echt dit is.
 
full

full

@Cage

Ik heb nu Michelin pilot power 2ct eronder liggen en ben hier meer als tevreden over! 2 weken geleden bij de rursee geweest in duitsland bochtjes pakken met de knie op de grond. De band geeft behoorlijk veel grip ik wil geen andere meer voor de zx9-r.

Zojuist de motor weer gepoetst :9~

[afbeelding]

Ik vindt het nog steeds een mooi ding, als ik ooit meer tijd heb en centen wie weet😁 want feit blijft wel zo'n zx9 kan nog heel lang mee. Heel soms lekken ze een beetje😉😁😁

Twijfel wel eens of die in de verkoop moet aangezien die steeds minder wordt gebruikt maar voor de opbrengst ga je nooit meer zo'n beste Kawasaki kopen😁😁 toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne ingeruild maar ik zeg eerlijk het liefst had ik deze nu nog steeds gehad , ik vond mijn zx-9r en eigenlijk type F toch nog steeds 1 van de mooiste modellen die er zijn , maar dit is ieder zijn eigen smaak .
Het liefst had ik deze niet weg gedaan maar ik kreeg er voor terug wat ik er voor wou hebben en nu heb ik er iets anders geweldig voor terug .
 
Gisteren het beest eindelijk weer opgehaald :) Dikke smile op mn gezicht hoor naar de eerste 5 km, ookal rijd het voor geen meter met nieuwe banden en nieuwe remmen etc.. het schakel weer zoals het hoort :)
 
Gisteren het beest eindelijk weer opgehaald :) Dikke smile op mn gezicht hoor naar de eerste 5 km, ookal rijd het voor geen meter met nieuwe banden en nieuwe remmen etc.. het schakel weer zoals het hoort :)
:t




Woensdag had ik een 'sportief' ritje gemaakt en lekte de motor behoorlijk. Gister woon/werk dus niet hoger dan 5000 t/min en lekte de motor bijna niet. Opmerkelijk.

Inmiddels begonnen met de ontmanteling. En voor de eerste keer is het mij gelukt om de benzine slang los te trekken zonder benzine te morsen. *O*
De clou was de benzine kraan al tijdens het rijden dicht te draaien en niet pas thius. Dat ik daar niet eerder op ben gekomen |( |(

full


Anyway, nu veel spullen bestellen.
Maar ik ben die link weer kwijt waar ik de onderdeel nummers kan opzoeken??
 
je blijft ook lekker bezig met die Kawasakis, link had ik ook wel ergens maar kan niet meer vinden iets met motor fiches ofzo?

Wel een prima foto van je gas/ klep afsluiters op de carburateur deze had ik vroeger ook nl op mijn zx6 uit dtland
 
je blijft ook lekker bezig met die Kawasakis
B|
Als ik deze olie lekkage vantevoren had geweten had ik deze motor nooit gekocht. Het is dat de 9 zo lekker rijdt, anders zou ik deze alweer verkocht hebben.

Wel een prima foto van je gas/ klep afsluiters op de carburateur deze had ik vroeger ook nl op mijn zx6 uit dtland
Nog eentje dan :P

full


Kan iemand hier mij vertellen waar ik het knipperlicht relais op mijn zx9r uit 2001 kan vinden??
:?
Nergens, een 9 heeft helemaal geen aparte relais.

Ja!! *O* *O*




Waarom heeft de vorige eigenaar niet de moeite genomen om de voorvork poten gelijk af te stellen??

full
 
Ik heb het altijd heel moeilijk gevonden om de topkuip erop en eraf te krijgen. Totdat ik er vandaag achter kwam dat je deze als één stuk eraf moet halen. En daarna pas de koplamp en ram-air eruit.
|( |( |(

Anyway. Vervolgens gingen de bobines er zeer moeizaam uit. Bleek dat er zand tussen zat :?
En rond de bougie zelf zat bruine prut (zie foto). Nooit eerder gezien.

full


Die rommel/prut dat er naast ligt zat in het koelvloeistof-filter dat naar de carb-verwarming loopt.
Deze 9 had dus nooit de winter gehaald zonder problemen. :+

Toen de kleppendeksel eraf was werd ik wel blij; nooit eerder zulke mooie nieuwe nokken gezien *D

full


full


Wel moeten alle uitlaatkleppen nieuwe shims ertussen. Alle inlaatkleppen stonden nog wel goed.
 
Laatst bewerkt:
:?
Nergens, een 9 heeft helemaal geen aparte relais.

Zeker wel... :) Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor Led's. Daarna ook direct het knipperlichtrelais vervangen zodat de knipperlichten weer op 'normale snelheid' knipperen. Knipperlichtrelais uiteindelijk gevonden onder de tank.
 
Laatst bewerkt:
Niet bekend, wel een zeer interessant exemplaar.
Enige nadeel wat ik zo snel zie is dat de ventiel dopjes de verkeerde kant op wijzen :+

Zeker wel... :) Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor Led's. Daarna ook direct het knipperlichtrelais vervangen zodat de knipperlichten weer op 'normale snelheid' knipperen. Knipperlichtrelais uiteindelijk gevonden onder de tank.
Rare plek onder de tank.




Hier weer verder met ...

full
 
Uit eindelijk gekozen voor de PP2ct, prijs was 210 monteren op een losse
velg, dus dat viel reuze mee.
Lekker bandje geeft al veel grip en valt al mooi, nu nog even rustig
in rijden.

vraagjes, weet iemand een duo zitje te koop?
Mijn dochter gaat graag achterop, maar ik kan er maar geen vinden?!

En ik had een hotcam op de kop kunnen tikken, maar als ik de originele
pijp er af schroef, zit er op de link pijp van onderuit één of ander
stuk waar de originele pijp over heen schuift, iemand enige idee
waar dat voor dient, of kan ik dat er gewoon afslijpen?
Ik krijg anders de hotcam bold on er niet over, dat stuk is een stuk
te lang.
Het ziet er een beetje raar uit, ik kon ook al niks vinden op google.
 
Zeker wel... :) Ik heb mijn knipperlichten vervangen voor Led's. Daarna ook direct het knipperlichtrelais vervangen zodat de knipperlichten weer op 'normale snelheid' knipperen. Knipperlichtrelais uiteindelijk gevonden onder de tank.


Zit normaal in het kontje of vlakbij de accu meende ik, heb die van mij iig in het kontje zitten.

Maar er zit er idd wel degelijk 1
 
Uit eindelijk gekozen voor de PP2ct, prijs was 210 monteren op een losse
velg, dus dat viel reuze mee.
Lekker bandje geeft al veel grip en valt al mooi, nu nog even rustig
in rijden.

vraagjes, weet iemand een duo zitje te koop?
Mijn dochter gaat graag achterop, maar ik kan er maar geen vinden?!

En ik had een hotcam op de kop kunnen tikken, maar als ik de originele
pijp er af schroef, zit er op de link pijp van onderuit één of ander
stuk waar de originele pijp over heen schuift, iemand enige idee
waar dat voor dient, of kan ik dat er gewoon afslijpen?
Ik krijg anders de hotcam bold on er niet over, dat stuk is een stuk
te lang.
Het ziet er een beetje raar uit, ik kon ook al niks vinden op google.

Nette prijs !

duo zitje zou ik even een sloperij proberen, moet makkelijk te vinden zijn ;)

Wat betreft je uitlaat ; als ik het goed begrijp heb je gewoon compleet de verkeerde demper gekocht ?! jij hebt bolt on en je bent een linkpijp nodig ;)
 
als ik de originele
pijp er af schroef, zit er op de link pijp van onderuit één of ander
stuk waar de originele pijp over heen schuift, iemand enige idee
waar dat voor dient, of kan ik dat er gewoon afslijpen?
Ik krijg anders de hotcam bold on er niet over, dat stuk is een stuk
te lang.
Ik begrijp er niks van :+ kan je niet een foto plaatsen?
Bolt-on en afslijpen gaan in ieder geval niet samen, dan zou het slip-on moeten zijn.

Maar er zit er idd wel degelijk 1
Laat ik het dan zo schrijven; er zitten achter de accu een aantal zwarte kastjes. Waarvan de draden in de kabelboom verdwijnen. Verder zitten er op mijn 9 geen aparte kastjes.




Gister de shims geplaatst en de nokkenassen weer terug gezet.
Nu de oude pakking verwijderen B|

full


Iemand een tip hoe ik de oude vloeibare pakking kan verwijderen? Valt niet mee aangezien je er niet makkelijk bij kan.
 
ik doe dat met een los snijblad van een breekmes , zo vlak mogelijk over het oppervlak gaan en daar waar ik er moeilijk aan kan breek ik het snijblad kleiner zodat ik er deftig bij kan.
 
@ Kabouter puntmuts : laat ik ten 1ste voorop stellen dat ik niet zeker weet of het bij elk model op de zelfde plek e.d. zit en dat het voor mij een jaar of 6-7 geleden is dat ik het gedaan heb maar zo uit mn hoofd zou het idd 1 van die "kastjes"moeten zijn.

Pakking weg werken met een mesje idd of als je een smal beiteltje hebt of een vijltje waar je bijvoorbeeld een scherp kantje aan maakt.
 
Ik zal wel eens een foto maken, het is een demper van een zxr.
De originele demper is ook een bolt on, vandaar mijn insteek dat
het moet passen.
Zit alleen met dat rare stuk op de link pijp die van onderuit komt,
anders slijp ik hem er gewoon af.

Lijkt een soort van demping, foto zegt meer dan 1000 worden, dus zal
vanavond even een piccie schieten.

Weet je toevallig een een paar sloperijen? ik heb gegoogeld, maar
kom alleen zitjes voor een '95,'97 model en 2000 tegen.
 
Boonstra motoren ? is vrij groot en zit misschien ver weg maar verzend wel.

Jij hebt 98/99 neem ik aan ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan