Ketting smeren

Carter

Die hard MF'er
12 jan 2014
288
0
Hallo iedereen,

ik ga voor enkele dagen/weken op stap met mijn VN 800; volgens het instructie boekje moet ik de ketting om de 500 km smeren. Nu is mijn vraag of dat echt nodig is, volgens mijn plan zou ik een paar 1000kms rijden, en ik heb geen middenbok om op te zetten en zo de ketting te smeren; hoe doen jullie dat?
 
Motor gewoon op zijstandaard. Bovenkant ketting en binnenkant van de ketting spuiten. Stukje lopen met de motor. Weer beetje spuiten. Weer een stukje lopen. Weer een beetje spuiten. Enzovoorts etcetera etceterá..

Dat dus.
 
Motor over de standaard trekken en een maat de boel laten inspuiten
 
Ik smeer mijn ketting nooit, en er mankeert niks aan ..dan moet ie een andere motor kopen .. B|
 
Hallo iedereen,

ik ga voor enkele dagen/weken op stap met mijn VN 800; volgens het instructie boekje moet ik de ketting om de 500 km smeren. Nu is mijn vraag of dat echt nodig is, volgens mijn plan zou ik een paar 1000kms rijden, en ik heb geen middenbok om op te zetten en zo de ketting te smeren; hoe doen jullie dat?

Tripteller als ie op 490 km staat op nul zetten, en weer verder rijden!



















:+
 
Holle achteras? Stuk hout pakken (oude stoelpoot oid) en draadeind in zetten net wat hoger dan de achteras van de grond staat. Draadeind in holle achteras steken, poot steekt ligt dan nog net wat naar voren. Als je de motor op de zijpikkel trekt zakt het pootje recht naar beneden, laat de motor zakken en hij rust op de driepoot voorwiel - zijstandaard - poot.

Ketting smeren, touwtje met elastiek aan pootje, elastiek om voetsteun (hoeft niet veel spanning op te staan). Motor iets op zijstandaard tillen dan trekt het elastiek het pootje naar voren. Motor weer op achterwiel laten zakken.

Klinkt ingewikkelder dan het is. Zou er eigenlijk een video van moeten maken, als je het 1x gezien hebt is het heel simpel en het werkt als een tierelier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan