Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

:P

Als het meezit dan heb ik aanstaande zaterdag een Suzuki GSF 650 Bandit :]

Vet! Ik had zitten kijken naar deze bandit: speurders link. Uiteindelijk toch voor de kleinere en lichtere CB-1 gegaan als eerste motor. Nu ik een paar keer op dat ding heb gezeten twijfel ik een beetje of de iets grotere 650 niet handiger zou zijn, m'n benen zitten nogal opgevouwen ;)
 
Vet! Ik had zitten kijken naar deze bandit: speurders link. Uiteindelijk toch voor de kleinere en lichtere CB-1 gegaan als eerste motor. Nu ik een paar keer op dat ding heb gezeten twijfel ik een beetje of de iets grotere 650 niet handiger zou zijn, m'n benen zitten nogal opgevouwen ;)

Dat is dus ook mijn probleem. Ik heb de CB-1 nu ongeveer 9 jaar gehad en heb er ontzettend veel lol mee gehad. Ik ben echter 1.93m en vooral met de lange ritten krijg ik last van mijn benen, rug en knieholtes. De GSF 650 is zeker geen strepentrekker, maar wel een ontzettend fijne en makkelijk sturende fiets. Daarnaast vind ik de zitpositie van de Bandit erg fijn en comfortabel.
 
Dat is dus ook mijn probleem. Ik heb de CB-1 nu ongeveer 9 jaar gehad en heb er ontzettend veel lol mee gehad. Ik ben echter 1.93m en vooral met de lange ritten krijg ik last van mijn benen, rug en knieholtes. De GSF 650 is zeker geen strepentrekker, maar wel een ontzettend fijne en makkelijk sturende fiets. Daarnaast vind ik de zitpositie van de Bandit erg fijn en comfortabel.

Ik ben maar 1.79 maar mijn benen lijken iets te lang. Krijg last van mijn onderrug en als ik met een normale broek onder mijn motorbroek zit gaan m'n knieholten pijn doen.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een kort ritje was met iemand achterop die op mijn rug leunde, dit kan de boel natuurlijk verergeren. Ik ga hem daarom eerst maar eens opknappen en kijken hoe het op de lange termijn rijdt, ik hoop dat ik er wat van kan maken. Ik vind het motorblok zo leuk!
 
Last van je onderrug zou niet logisch zijn, dat verwacht je eerder bij een rechtop-zithouding. Last van knieholte met dubbele broek betekent dat je kleding te strak zit, daar kun je de Honda niet echt de schuld van geven. Ik met mijn 1m89 kreeg altijd als eerste last van de knieën vanwege de relatief krappe kniehoek. Ondanks dat is het zeker geen crime om er lange afstanden mee te rijden.
 
Dacht dat ik een mooie had met weinig kilometers.....

Deze is dus nieuw.
Heb niet alles gelezen, maar ben wel benieuwd naar staat van het motorblok, draait dat nog wel?
Verder zal er denk ik eea vervangen moeten worden: vloeistoffen, leidingen.
En hopelijk is de tank van binnen nog goed.

Maar het is uniek in zo'n staat!
 
Dacht dat ik een mooie had met weinig kilometers.....

Deze is dus nieuw.
Heb niet alles gelezen, maar ben wel benieuwd naar staat van het motorblok, draait dat nog wel?
Verder zal er denk ik eea vervangen moeten worden: vloeistoffen, leidingen.
En hopelijk is de tank van binnen nog goed.

Maar het is uniek in zo'n staat!

Alles is behandeld en vol met vloeistoffen, goed geconserveerd zeg maar. Lees het verhaal maar eens, erg tof.
 
Toch alles gelezen. Hij heeft er veel aan gedaan om hem in deze staat te houden.

Ik denk dat ik die van mij in de USA te koop zet 😈.. hij schrijft dat een leuke goed onderhouden CB-1 met veel kilometers daar voor 3000 dollar verkocht wordt.....
 
Afgelopen woensdag mijn CB-1 verkocht, was wel even slikken haha.

Vanmorgen een zwarte GSF 650 Bandit bekeken, proefrit gemaakt en nu staat ie bij mij in het hok 😎
Wat rijdt zo'n fiets fijn 👍🏻 Even wennen aan het gewicht ten opzichte van de Honda CB-1, maar stuurt geweldig en geeft het vermogen mooi lineair af. Ik ben blij 😁

full

full

full

full

full
 
Hallo Cb1 liefhebbers

Ook ik heb al enige tijd meegelezen en heb nu ook een cb 1 welke ik aan het verbouwen ben.

Ik heb er een Honda hawk kroonplaat op gezet met superbike stuur en heb mijn kont vervangen door een r6 kont. Aankomende maand 1 juli word mijn standaard uitlaat vervangen door een universele demper.

Alleen heb ik een vraagje.

Mijn achterbrug is wat geroest en deze wil ik binnenkort er af halen en spuiten. Echter mijn vraag is of het mogelijk is als hij op de middenbok staat om de achterbrug er uit te halen.

Ook ga ik nog een digitaal teller inbouwen. Maar dat komt nadat ik de kont af heb gemaakt.

Ook heb ik nog de originele kont en koplamp liggen waar ik niks mee doe zoekt iemand deze of kan iemand deze gebruiken. Voor een biertje af te halen in Zoetermeer.

Foto, s zal ik binnenkort plaatsen.
 
Joh, past die Honda Hawk kroonplaat op de CB-1 poten zonder modificatie? Ik wil nl. mijn clip-ons vervangen door een SBK stuur.

Hebben de kappen van je kontje gebruikerssporen? Als dit niet het geval is kom ik graag met een paar lekkere speciaalbiertjes bij je buurten. De mijne is bekrast en bovenop een tikkie vaal.
 
Laatst bewerkt:
Ja de brug is te verwijderen op de middenbok. Het is alleen te hopen dat die pen die er door gaat niet vast geroest zit. Van de 3 CB-1's waarvan ik de achterbrug verwijderd heb heb ik bij 2 de as moeten doorslijpen.
 
Welke achterbrug past er (behalve de originele achterbrug uiteraard) zonder meer in het frame van een CB-1?

Volgens mij een CBR400RR, verder nog andere?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maar 1.79 maar mijn benen lijken iets te lang. Krijg last van mijn onderrug en als ik met een normale broek onder mijn motorbroek zit gaan m'n knieholten pijn doen.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een kort ritje was met iemand achterop die op mijn rug leunde, dit kan de boel natuurlijk verergeren. Ik ga hem daarom eerst maar eens opknappen en kijken hoe het op de lange termijn rijdt, ik hoop dat ik er wat van kan maken. Ik vind het motorblok zo leuk!
Een langere (HOH) aftermarket achterschokbreker is een optie. Eventueel een met instelbare lengte. Maarja €€€€€.
 
Denk niet dat het veel zal helpen, vind de zithouding met mijn voeten op de pegs ongemakkelijk. Denk dat ik dan eerder zou kijken of die verder naar achteren kunnen. Komt wel een keer.
 
Ook ik heb na jaren niet gereden te hebben, sinds kort een CB1 in mijn bezit.
Nu is deze voorzien van een Alibaba of Ali-express uitlaat welke een kabaal maakt van hier tot tokio.
Ik moet vaak redelijk vroeg op weg, en wil mn buren graag te vriend houden.
Ik ben dus op zoek naar een andere uitlaat welke niet teveel lawaai maakt.
Het zal een slip-on moeten gaan worden, de Alibaba is gelast, maar deze slijp ik er dan wel af.
Wat kunnen jullie mij adviseren voor een slip-on, die redelijk stil is, mag wel sportiever klinken dan een standaard uitlaat, maar wel normaal.
Verder denk ik dat ik de voorvork lagers moet vervangen, op de standaard stuurt hij redelijk licht, maar zodra hij op zn wielen staat moet ik aardig wat kracht zetten, ik neem aan dat dat niet zo hoort?
 
Denk niet dat het veel zal helpen, vind de zithouding met mijn voeten op de pegs ongemakkelijk. Denk dat ik dan eerder zou kijken of die verder naar achteren kunnen. Komt wel een keer.
Tuurlijk wel. Je komt dan toch hoger te zitten? In combinatie met andere schetsplaten zal dat zeker een verschil maken. Je kunt ook gwn ff een beugel maken om je huidige schetsplaten te verplaatsen.
 
Een langere (HOH) aftermarket achterschokbreker is een optie. Eventueel een met instelbare lengte. Maarja €€€€€.

Aangezien je voetsteunen (va de schetsplaten zoals je zegt) vast aan je frame zitten en niet aan de achterbrg, maakt het dus inderdaad niet uit wat voor lengte achterschokbreker je monteert.

De schetsplaten verlagen is wel een mogelijke oplossing voor RR
 
Aangezien je voetsteunen (va de schetsplaten zoals je zegt) vast aan je frame zitten en niet aan de achterbrg, maakt het dus inderdaad niet uit wat voor lengte achterschokbreker je monteert.

De schetsplaten verlagen is wel een mogelijke oplossing voor RR

Schetsplaten verlagen of kontje verhogen heeft nagenoeg hetzelfde effect _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan