VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

IMAG1156.jpg.3dd47676d07631543d5b795fd7c18753.jpg
 
full

full

Plaatje voor en na reparatie van de radiateur van de 500.
Is vrij duidelijk te zien waarom ik koelingsproblemen had...
dit weekend kan ie er weer op en dan eens een proefritje maken.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaatje voor en na reparatie van de radiateur van de 500.
Is vrij duidelijk te zien waarom ik koelingsproblemen had...
dit weekend kan ie er weer op en dan eens een proefritje maken.

Daarom heb ik alu gaas ervoor gemaakt. Wil niet zeggen dat het alles tegenhoud.maar ziet er ook niet verkeerd uit. ;)
full
 
Na veel werk en met dank aan Dutchy rijd ze weer, mijn 82' Sabre 750. Ik heb onderdelen uit meerdere instrument clusters gecombineerd en het werkt.

Echter, ik blijf nu wel een melding krijgen die volgens wat sites 'low bat electrolyte' betekent. Maar ik heb volgens mij de sensor daarvoor niet eens aangesloten. Op de vorige cluster kreeg ik die waarschuwing niet, op twee andere clusters wel. Ik vermoed dus dat op mijn originele cluster die waarschuwing uit stond of anderszins was omzeilt. Zeker omdat de accu 1.5 jaar oud is pas en ik zien dat tie niet droog staat en omdat er inderdaad geen sensor aanzit.

Wat is goede raad? Ik weet niet eens zeker of die sensor er nog opzit.
 
Die melding had ik ook de hele tijd.

Die sensor zit oorspronkelijk aangesloten op een vuldop van de accu. Het ziet eruit als een metalen staafje met een draadje eraan. Die moet dus ergens in de buurt van de accubak hangen. Ik heb een onderhoudsvrije accu en kon hem dus niet aansluiten.

Ik heb hem afgeknipt en met een weerstandje aangesloten op de geschakelde 12v. Ik heb hem eerder ook gemonteerd gehad zonder weerstand en toen was de melding even weg.. maar de vreugde was van korte duur, want de melding kwam vrij snel weer terug.
 
Die melding had ik ook de hele tijd.

Die sensor zit oorspronkelijk aangesloten op een vuldop van de accu. Het ziet eruit als een metalen staafje met een draadje eraan. Die moet dus ergens in de buurt van de accubak hangen. Ik heb een onderhoudsvrije accu en kon hem dus niet aansluiten.

Ik heb hem afgeknipt en met een weerstandje aangesloten op de geschakelde 12v. Ik heb hem eerder ook gemonteerd gehad zonder weerstand en toen was de melding even weg.. maar de vreugde was van korte duur, want de melding kwam vrij snel weer terug.

Onderhoudsvrije accu, dat zijn ze toch allemaal tegenwoordig? Eén keer vullen bij in gebruik nemen en klaar toch? Weet je toevallig wat voor weerstand je hebt gebruikt?
 
Ik heb een agm accu, die kan ik uberhaupt niet vullen.

Weet ik zo niet, een kleintje van een paar ohm om het voltage iets omlaag te krijgen. Je kan het eerst proberen zonder weerstand.
 
Ook maar eens een verse yuasa accu besteld.. in frankrijk via ebay. Incl bezorging 2 tientjes goedkoper dan hier.. bizar weer.
Ging vandaag meten aan Magna, met volle accu, maar dat was snel voorbij. Metingen over de bobines minder dan 11V. Dat schiet niet op natuurlijk.
Accu was overigens wel al heel oud, denk zo'n jaar of 8.Mss nog wel ouder, heb nog niet in mn database gekeken.
Die dingen gaan hier kennelijk altijd erg lang mee als ik dat zo lees en hoor her en der.
 
Volgens mij moet ik nog iets plannen... een VF BBQ O-)

Om dat te kunnen doen heb ik iets van input nodig.
Allereerst hoor ik graag wie er interesse heeft, zodat ik weet op hoeveel mensen ik ongeveer kan rekenen. De planning wordt wat mij betreft na de zomervakantie, laten we zeggen ergens half september, hoe klinkt dat? Eind augustus mag van mij ook, maar dan zijn de meesten misschien op vakantie...

Wat verwachten jullie van mij? De laatste paar keer dat ik met een wat grotere groep heb gegrild, nam iedereen zijn eigen vlees mee en maakte dat zelf klaar op de bbq. Eigenlijk was dat wel geslaagd en zo is er niet een iemand constant afwezig omdat hij staat te grillen. Vinden jullie dat een idee of hebben we liever dat ik het vlees inkoop?

Het drinken regel ik. Ik neem aan bier, fris, sapjes...

Slaapplaatsen: zijn er mensen die willen overnachten? Bij voorkeur in een hotel (zijn er genoeg rondom mijn woonplaats ivm ligging vlakbij Schiphol), of neem je een tent mee? Er is plek genoeg voor tenten, als het echt slecht weer is kan er zelfs een paar tenten opgezet worden in een glazen kas. Bij mooi weer wordt het hier erg warm! In huis heb ik helaas niet zoveel plek, dus dat is geen optie.

Nou, roept u maar. Uiteindelijk komt er dan vast wel een geslaagd bbq-plan :Y :t *O*
 
@WoBBeL: nee niet zelf gedaan, ik kan heel veel zelf maar dit heb ik uitbesteed aan een bedrijf in Heinenoord.
@Jan ARTC132: als ik geen afspraken heb ben ik er graag bij, gewoon een soort amerikaanse party van maken zowel vlees /vis als drank zelf meenemen.
Ik hoop dat ik het kan inplannen maar eerste deel van augustus ben ik met gezin op vakantie waarna ik vanaf in geloof 30 aug anderhalve week met motor in de Dolomieten zit.
Je begrijpt dat ik die Dolomieten niet verzet voor een BBQ....
 
Laatst bewerkt:
Ik zal tzt nog een datumprikker in de lucht gooien om te kijken wanneer de meeste mensen kunnen.

Drank regelen vind ik geen probleem, tegen kostprijs uiteraard. Alles meenemen terwijl een hoop mensen met de motor komen lijkt me niet handig. Vlees is dan misschien nog wel te doen, drank niet.
 
Strak plan

vwb vlees maakt het mij niet uit; kan zelf meenemen hoor!

Weekend 29/30 september kan ik niet, verders staat alles nog open.

Tent heb ik
 
Ik heb een agm accu, die kan ik uberhaupt niet vullen.

Weet ik zo niet, een kleintje van een paar ohm om het voltage iets omlaag te krijgen. Je kan het eerst proberen zonder weerstand.

Het werkt :) Bedankt man.

Maar, het werk is nooit gedaan. Ik zie nu dat de uitlaat, het collector stuk, toch wel ernstige roest en slijtplekken begint te krijgen. Als iemand zo'n collector tegenkomt of weet te vinden, houd ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet ik nog iets plannen... een VF BBQ O-)

Om dat te kunnen doen heb ik iets van input nodig.
Allereerst hoor ik graag wie er interesse heeft, zodat ik weet op hoeveel mensen ik ongeveer kan rekenen. De planning wordt wat mij betreft na de zomervakantie, laten we zeggen ergens half september, hoe klinkt dat? Eind augustus mag van mij ook, maar dan zijn de meesten misschien op vakantie...

Wat verwachten jullie van mij? De laatste paar keer dat ik met een wat grotere groep heb gegrild, nam iedereen zijn eigen vlees mee en maakte dat zelf klaar op de bbq. Eigenlijk was dat wel geslaagd en zo is er niet een iemand constant afwezig omdat hij staat te grillen. Vinden jullie dat een idee of hebben we liever dat ik het vlees inkoop?

Het drinken regel ik. Ik neem aan bier, fris, sapjes...

Slaapplaatsen: zijn er mensen die willen overnachten? Bij voorkeur in een hotel (zijn er genoeg rondom mijn woonplaats ivm ligging vlakbij Schiphol), of neem je een tent mee? Er is plek genoeg voor tenten, als het echt slecht weer is kan er zelfs een paar tenten opgezet worden in een glazen kas. Bij mooi weer wordt het hier erg warm! In huis heb ik helaas niet zoveel plek, dus dat is geen optie.

Nou, roept u maar. Uiteindelijk komt er dan vast wel een geslaagd bbq-plan :Y :t *O*


Ik ben voor half augustus of eerste weekend september. Slaap plek kan ik in Hoofddorp regelen dus geen probleem.
 
BBQ een goed idee. Jan alles regelen graag. zelf verbranden op de kooltjes is best een goed idee. Afhankelijk vd datum ben ik er zeker bij
 
heb net wat data zitten kijken, 6 augustus kom ik terug van vakantie met het gezin en 31 augustus vertrek ik met VF naar de Dolomieten dus als het daartussen gebeurt zal ik er bijna zeker bij zijn.
Heel vervelend die vakanties *D maar vooral die met VF naar de Dolomieten is een verplicht nummer waar ik niet onderuit kan 8-)
 
OK. Data etc. komt later wat mij betreft. Eerst maar eens kijken hoeveel animo er is, dat bepaalt ook voor een deel wat er voor mij bij komt kijken.

Tot nu toe interesse van:
- Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
- Dutchy 748
- Daan 1975
- Smuiger
- Zwerver (van het VF forum)
 
bbq kan je compleet met alles bestellen. is de prijs ook duidelijk voor iedereen.

of je gaat zelf shoppen bij de aldi ;) zou ik niet doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan