Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Xenon dient met een relais kit direct aan de accu te worden aangesloten en niet op de originele draadboom van de normale lampen. Er zal een te grote stroom over deze draden moeten waarop dit niet berekend is.

De 2003+ SV heeft standaard 2x 55w H4.
Deze 55w is berekend bij 12v en dan kom je uit op ongeveer 4,5A en dat x2.

Xenon heeft een spanning van 13,2v bij 3,5A (vaak, kan een beetje afwijken) en dit is weliswaar lager in vermogen dan de 2x H4, echter: het ballast heeft in beginsel een veel hogere stroom nodig om op gang te komen. Veelal 5A bij 13,2v = 66w x2, maar er zijn ook ballasten die wel 10A opnemen bij het inschakelen! en dat gaat echt niet over de standaard bedrading.

Bij mij was het zo, in combinatie met mijn bi-xenon projectoren (welke ook stroom opnamen) dat het resulteerde dat 1 van de 2 lampen vaak niet op kwam bij het starten.

Als de motor eenmaal liep en de spanning naar 14,4 volt opliep wilde de tweede lamp wel weer eens opkomen maar meestal moest ik even kort het contact aan uit. Nu was dit uiteraard geen oplossing dus heb destijds een relais harnas gekocht en deze rechtstreeks op de accu naar de lampen zitten, en dan vervolgens de aansturing van de originele bedrading af genomen welke dus met relais geschakeld word.

Zoals het hoort eigenlijk met HID's ;)



Maar Prut_Pot; in de S zit toch standaard geen projector lamp? toch gewoon reflector?
 
Laatst bewerkt:
Heeft de SV1000N dan een compleet andere kabelboom/zekeringen? of heb je bij de N gewoon 55w extra speling?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag voor de techneuten;

SV1K ‘03, volledig orgineel houdt in bij volgas 🤔
Probleem begint bij 9K toeren..

Checklist:
- Luchtfilter
- Valse lucht ergens
- Bougies
- Brandstof filter

Zie ik nog iets over het hoofd?

Afstellen staat nog op de planning zodra ik andere dempers heb gevonden..

Hoor graag als iemand nog andere suggesties heeft 👍
 
Brandstoffilter zit in de brandstofpomp. Kom je niet zomaar bij; is immers geen los filter tussen de leidingen.

Zou eerder de bobine verdenken; die moet een krachtige vonk leveren bij hoge toerentallen..
Laadcircuit wel in orde?
 
Even een vraag voor de techneuten;

SV1K ‘03, volledig orgineel houdt in bij volgas 🤔
Probleem begint bij 9K toeren..

Checklist:
- Luchtfilter
- Valse lucht ergens
- Bougies
- Brandstof filter

Zie ik nog iets over het hoofd?

Afstellen staat nog op de planning zodra ik andere dempers heb gevonden..

Hoor graag als iemand nog andere suggesties heeft 👍

of je gas kleppen van je injectie, secundaire klep of gas sensor, heb je die al gecontroleerd, als die niet goed mee lopen of de ECU verkeerde info krijgt krijg je ook een haperende motor.
 
Brandstoffilter zit in de brandstofpomp. Kom je niet zomaar bij; is immers geen los filter tussen de leidingen.

Zou eerder de bobine verdenken; die moet een krachtige vonk leveren bij hoge toerentallen..
Laadcircuit wel in orde?


Laadcircuit is volgens mij wel in orde, maar zal deze ook
op de checklist zetten.

Bobine zou ook nog kunnen inderdaad.

Misschien goed om te weten is dat de motor in de afgelopen 10 jaar maar 1000km heeft gereden.

We komen er vast achter ;)
 
of je gas kleppen van je injectie, secundaire klep of gas sensor, heb je die al gecontroleerd, als die niet goed mee lopen of de ECU verkeerde info krijgt krijg je ook een haperende motor.


Controle lijstje wordt steeds langer 😋

Zal morgen eens systhematisch gaan beginnen.

Bedankt heren 👍
 
Grote stap, Coert.Ik hoop, dat je je geluk mag vinden, in dat immense land. Welk deel van de states, kom je dan te zitten? Ik ben ook zo benieuwd wat je vriendin en jij daar gaan doen. Dus als we straks een meeting hebben, zie ik je voor het laatst en kunnen we elkaar de hand schudden als afscheid. Veel succes in je jacht op de greencard en je andere voorbereidingen. C U :t


Bedankt allemaal voor de goede wensen. Maar het kan wel even duren voor ik echt vertrek uit NL. Een Greencard krijg je niet zomaar namelijk, dus je bent nog lang niet van me af Thunderkid, ;)
Ik ga eerst met de kerst op vakantie naar haar, ook vanwege het papierwerk maar ook voor de rest.

Ik ga naar Virginia, aan de East-Coast dus. Ze heeft een eigen mode zaak, ontwerpt ook kleding, ik ga daar meehelpen en klussen en andere dingen doen erbij.
Maar zoals gezegd eerst maar eens op vakantie naar haar, die Greencard regelen en dan pas ga ik hier weg.
:)
 
Dapper Coert.
Het gaat nog even duren, maar we weten allemaal dat de tijd vliegt, dus voor je het weet zit je daar. Wat ga je met je Zedjes doen? De doos oude motorbladen die ik nog voor je hebt staan ga je vast niet meenemen. Ik doe ze bij het oud papier. Of heeft iemand anders interesse in jaren 80-90 Motor, Moto73, etc?
Het zijn geen complete jaargangen.
 
Laatst bewerkt:
Ja Roger, het is best een grote stap, maar ik heb alleen mijn moeder nog maar. En die is dementerende en dat word steeds erger. Als ze er niet meer is zie ik dan wel de rest van de familie wel weer, net als toen pa overleed, komen ze kijken of er wat te halen valt. Verder zie of hoor ik ze nooit. En ja, ik heb regelmatig contact gezocht, maar reacties kreeg ik niet.

En ik leef maar 1 keer, dus neem de stap om bij haar en haar dochtertje van 2 te zijn. Dan bouwen we samen wat moois op, dat is ons doel. Daar ga ik dus voor. Over die bladen heb je gelijk, ik heb hier ook hele jaargangen van verschillende motorbladen liggen, die zet ik op MF, bij onderdelen en overig te koop. Heb al vaker gezien dat mensen dat doen en dan heeft iemand er nog iets aan, weggooien vind ik zonde.

Over die Zedjes, die neem ik mee, denk ik. Er moet toch een hele boel spullen van me naar de US, een hele WO1 verzameling en zo, gereedschap, boeken en meer dus kan wel. Word wel een 20 voeterje vol met spullen. :X
:t
 
Ik geef je groot gelijk. Gewoon doen wat je gevoel zegt.

Doordat mijn bladen die ik overheb incomplete jaargangen zijn ze niet zo waardevol hoor, ondanks dat het lezen in die oude meuk er niet minder door is. Als iemand ze wilt hebben even berichten.

Mooi dat je de Kawa's mee gaat nemen. Prachtige 'bikes' die ook in de US een echte cult-status zullen hebben.
't Voordeel zal voor jou waarschijnlijk zijn dat er langer benzine voor te koop zal zijn dan hier in NL/Europa, waar de milieu-maffia momenteel wel heeel snel terrein aan het winnen is. Nog een extra reden te vertrekken. :Y

We zien elkaar hopelijk nog bij de SV-meet en schudden elkaar daar voor waarschijnlijk de laatste keer de hand.
Je SV pas ná de meeting wegdoen he, paar weekies wachten nog.

We weten allemaal dat 2000 Ero voor een SV650S vrij hoog is ingezet, maar als je dit dan ziet is jouw prijs bij jouw kilometerstand nog niet zo verkeerd.

≥ Suzuki SV 650 S (bj 2001) - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

2200 Euro voor een SV met bijna 70.000 op de teller :?
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad echt veel ja. De mijne heeft de helft aan kilometers, en ik ben de 2de eigenaar.
Degene die hem nieuw kocht zit ook hier op MF dus ik ken en weet alles van m'n SV. Bouwjaar 2002 maar pas in '03 op kenteken gezet.

Maar mijn prijs is zo, zodat er wat ruimte voor onderhandelen in zit. Buiten dat staat die je laat zien bij een motorzaak hé, die hebben over het algemeen wel hogere prijzen dan ik als particulier.
Garantie en dergelijke. Eigenlijk wil ik er helemaal niet vanaf maar ik moet wel.
Trouwens, ik ben er gewoon bij op de Meet met m'n trouwe SV.
:t
 
Kleine udpate aangaande de lunch locatie.
Datum tourrit nog steeds 8 of 15 juli.

Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting

Nog steeds beide oke! ;)

Misschien om de animo nog even een boost te geven, ik heb van het weekend nog wat SV vakantie filmpjes online gegooid. Wellicht leuk om te kijken *D


SV650 vs Gekke BMW Z3 op de Jaufenpas

SV650 vs Aston Martin V12 Vantage

Stukje GrossGlockner Hochalpstrasse

Laatste stuk Stelvio, andere zijde

Dagje rijden Ducati Monster en SV650
 
Laatst bewerkt:
Mooie ritjes DannyfR6!
Die sportwagens zijn tenminste ook gekocht waarvoor ze bedoeld zijn. :P
Gassen met die hokken!! :}
 
Laatst bewerkt:
Wat een gave filmpjes Denny, die Aston zeg, :}
De beste man had echt zin in een stukje flink gas geven, erg sportief gedrag ook van hem.
Een echte liefhebber. :)
 
Heeft iemand ervaring met het verschil in windgeruis tussen t standaard SV650S kuipruitje en n doublebubble variant? Gaat om t eerste model SV maar ben ook benieuwd naar eventuele ervaring in t algemeen.

Heb nu zelf zo'n doublebubble maar de wind lijkt precies op m'n kop geprojecteerd te worden...
 
Oh.. je vroeg naar de S. Geen ervaring mee.
Bij de N (2001, type 1?) duwt het ruitje alle wind precies in mijn nek/ gezicht en is dus een verschrikking om te rijden bij alles boven de 80.

Waarom heb ik dat ding nog? Na 6 jaar. :P
 
Heeft iemand ervaring met het verschil in windgeruis tussen t standaard SV650S kuipruitje en n doublebubble variant? Gaat om t eerste model SV maar ben ook benieuwd naar eventuele ervaring in t algemeen.

Heb nu zelf zo'n doublebubble maar de wind lijkt precies op m'n kop geprojecteerd te worden...

Heb een dubbel bubbel gehad op me straat SV toendertijd, als ik wat sportiever zat ging de wind goed over de helm, als ik luier zat (rechterop) was het op de snelweg een teringherrie rond de helm.

Dus, is maar net hoe je zit, en hoe lang je ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan