Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weekendje met de road king naar Frankrijk geweest. Dat waren 1614 mooie km's.
She did good!

full
 
Laatst bewerkt:
Lees hier al een hele tijd mee .
In me zoektocht naar een HD, ondertussen wa gevonden en gekocht .

Softtail slim

Solo en duo zadel erbij .

Zadeltassen sisibar en windscherm, geen foto's van

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]\
[/quote]


Welkom, voel je vrij om tussen dit "zooitje ongeregeld" af en toe wat te posten
En neem alles met flink wat zout...
 
zoals gezegd, lees al een tijdje stiekem mee.

maar het oeverloze gelul en onzinnige humor kan ik wel waarderen .
Ik zal technisch weinig inbrengen, dus kunt me voorlopig nog alles wijs maken.
 
Nou, ik begin hem ondertussen aardig te knijpen.
Wil over twee weken naar Praag op de Road King, maar sinds kort rammelt het blok koud nogal zorgelijk.
Het is metalig tikkend (niet bonkend), het lijkt van de voorste kop te komen.
Eenmaal warm is het vrijwel volledig weg. Bij 1200 rpm klinkt het het hardst.

hier te beluisteren

wie het weet mag het zeggen -O-
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik begin hem ondertussen aardig te knijpen.
Wil over twee weken naar Praag op de Road King, maar sinds kort rammelt het blok koud nogal zorgelijk.
Het is metalig tikkend (niet bonkend), het lijkt van de voorste kop te komen.
Eenmaal warm is het vrijwel volledig weg. Bij 1200 rpm klinkt het het hardst.

hier te beluisteren

wie het weet mag het zeggen -O-


Alles buitenom het blok al gecheckt ? tik komt echt uit blok ?
Klinkt niet goed nee...Drijfstang of klep ? of een stoter ?
 
Laatst bewerkt:
Alles wat enigszins te grijpen is heb ik vastgehouden ja, en de hitteschildjes zitten ook vast.

Enige wat ik nog bedacht; ik heb een keer olie bijgevuld met te dunne olie (20W50 was op).
Dus ik heb zojuist de olie vervangen met normale 20W50 en even getankt.
Ben benieuwd hoe hij morgenochtend klinkt, als hij weer is afgekoeld, met de dikke olie.

Wat ik nu hoop, is dat door de verdunde olie de hydraulische lifters onvoldoende oliedruk hadden, en daardoor het hele zaakje rammelde en klapperde.

Het geluid is namelijk hetzelfde als toen ik een keer met net te laag oliepeil rondreed, toen begon er ook een kop te tikken, denk dat dat hetzelfde geluid was. Na bijvullen was dat toen verholpen.

Rammelt nog steeds
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik nog bedacht; ik heb een keer olie bijgevuld met te dunne olie (20W50 was op).
Dus ik heb zojuist de olie vervangen met normale 20W50 en even getankt.
Ben benieuwd hoe hij morgenochtend klinkt, als hij weer is afgekoeld, met de dikke olie.

Welja man, flikker d'r ook nog wat slaolie bij voor de smaak...kun je zo met het fituut in een kookprogramma van RTL 4 :P
 
Laatst bewerkt:
Zo` heb je je best wel gedaan, nu een blikreet ?

Nog blij met het ding ?

:t

De eerste km's op een gegeven moment wel last van een houtenreet, na mate de tijd werd het minder tot niet.
Zeker blij met het ding. Zit nog te denken om er een batwing op te zetten.
 
Welja man, flikker d'r ook nog wat slaolie bij voor de smaak...kun je zo met het fituut in een kookprogramma van RTL 4 :P
_O-

Joh ik dacht vooral: beter iets dan niets!
Hoop dat dit het was...

En het was 15W40 hoor, geen 5W30 ofzo :P

Edit: heeft niet geholpen, rammelt nog steeds
 
Laatst bewerkt:
Het enigste waar je echt over kan gaan klagen is de wegligging bij slecht weer.
Softails zien er werkelijk schitterend uit , maar het veer/schokbreker-systeem is verre van optimaal.
De on-afgeveerde massa heeft een te grote krachtarm t.o.v. het scharnierpunt.
Op de kleine krachtarm zittten de veerpotten met daarin de dempers.
Deze dempers corrigeren daardoor onvoldoende door de massa-traagheid van de grote krachtarm.
Ik had zowel achter als voor de boel vervangen met veren en veerpotten van "progressive suspension".
Het leverde een merkbare verbetering op , maar 't werd absoluut niet zaligmakend.
Ik heb 'm gelukkig altijd rechtop kunnen houden , maar de keren dat ik er bijna door op me bek lag werden me op een gegeven moment wat teveel. :/

Met droog weer is er heus niks aan de hand , maar met regen wordt 't toch echt behoorlijk oppassen met dit concept! :/

Na wat overwegingen , woog dit fenomeen voor mij als zwaarste , waardoor ik ben overgestapt op een touring-model.
 
Laatst bewerkt:
Bij het bekijken van het journaal , werd ik weer schijt-misselijk bij het zien van die vervelende harses van die Jesse Klaver.
Geen beste berichten :
Kamer neemt een wet aan , die een verplichting op gaat leggen om de Co2 uitstoot in 2030 gehalveerd te krijgen.
Dit houdt in dat iedereen dan inmiddels elektrisch MOET rijden. B|
Dit houdt dus voor mij in , dat de HD die ik nu heb ( of meer waarschijnlijk de eerst-volgende ) , dan m'n laatste HD zal wezen .

Inruilen of verkopen zal dan een giller worden ,......want de waarde is dan ongeveer gelijk aan een pond peren . '(
 
Laatst bewerkt:
Bij het bekijken van het journaal , werd ik weer schijt-misselijk bij het zien van die vervelende harses van die Jesse Klaver.
Geen beste berichten :
amer neeKmt een wet aan , die een verplichting op gaat leggen om de Co2 uitstoot in 2030 gehalveerd te krijgen.
Dit houdt in dat iedereen dan inmiddels elektrisch MOET rijden. B|
Dit houdt dus voor mij in , dat de HD die ik nu heb ( of meer waarschijnlijk de eerst-volgende ) , dan m'n laatste HD zal wezen .

Inruilen of verkopen zal dan een giller worden ,......want de waarde is dan ongeveer gelijk aan een pond peren . '(


Dromers ! ..wordt helemaaaaal niks .. (en wat die harses betreft `de wordt al rap dikker.)
 
Het enigste waar je echt over kan gaan klagen is de wegligging bij slecht weer.
Softails zien er werkelijk schitterend uit , maar het veer/schokbreker-systeem is verre van optimaal.
De on-afgeveerde massa heeft een te grote krachtarm t.o.v. het scharnierpunt.
Op de kleine krachtarm zittten de veerpotten met daarin de dempers.
Deze dempers corrigeren daardoor onvoldoende door de massa-traagheid van de grote krachtarm.
Ik had zowel achter als voor de boel vervangen met veren en veerpotten van "progressive suspension".
Het leverde een merkbare verbetering op , maar 't werd absoluut niet zaligmakend.
Ik heb 'm gelukkig altijd rechtop kunnen houden , maar de keren dat ik er bijna door op me bek lag werden me op een gegeven moment wat teveel. :/

Met droog weer is er heus niks aan de hand , maar met regen wordt 't toch echt behoorlijk oppassen met dit concept! :/

Na wat overwegingen , woog dit fenomeen voor mij als zwaarste , waardoor ik ben overgestapt op een touring-model.


Zo vlug mogelijk naar hk dus.
We gaan het zien .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan