Bmw S1000r de koning van de nakeds

Is er toevallig iemand bekend met de s1000r die bij Lemar te koop staat?

Ik vind het jammer, dat ie ie niet al die extra's heeft zoals esa en quickshifter.

Merken jullie veel verschil met die 2 pakketten?

Ik rij nu een tuono V4 en vind die quickshifter wel 'vet' eigenlijk.

Ik heb de quickshifter er later op laten zetten, kan niet meer zonder :)
Ik heb qua instellingen alleen rain en road, voldoet voor mij prima op de openbare weg :]
 
@Tonos, onrustig gedrag in stuur herken ik totaal niet. Die van mij kan ik zonder problemen met 140-150 op de CC loslaten en achterover leunen.. Ik denk toch dat je het in 1e instantie moet zoeken of in onbalans van het wiel. Als dat het niet is misschien veervoorspanning/demping in de poten totaal verschillend of andere issues. Kromme remmen zou je IMHO alleen trillend stuur moeten hebben bij het remmen.

@maus75, die 2 pakketten vind ik zelf wel erg prettig. de verschillende rijmodi zijn leuk, maar die electronisch instelbare demping vind ik super.. Zeker als je een wat langere rit op snelweg moet doen, is het bij mij vaste prik 'cc' aan en demping op soft..

CC gebruik ik laatste tijd standaard, maar dat heeft te maken met een gevalletje nog moeten voorkomen voor overtreding van de max snelheid met meer dan 50km/h.. :X :X
 
Ik ben aan het rondkijken voor een S1000R. Heb nu een 2010 CB1000R. De nieuwe Honda cb1000r vindt ik niks. Mijn vraag is, wat mag een 2017 model meer kosten als de serie daarvoor. En sommigen hebben geen cruise valt me op. En volgens mij zijn dit geïmporteerde motoren🤔 Zijn de geïmporteerde BMW's anders uitgevoerd als de Nederlandse BMW's . En is cruise controle aan te raden?. Bij de dealers staan nog wel demo donkere grijzen te koop. Maar of dit mijn kleur is voor zoveel geld daar ben ik nog niet achter. En is het verschil groot met een Honda cb1000r van 2010?
 
De 2017 R heeft o.a. een andere ophanging voor het stuur wat moet zorgen voor minder trillingen. Of dat im de praktijk veel uitmaakt weet ik niet. Dat is wel waar ik CC voor gebruik: om weer een beetje gevoel in je rechterhand te krijgen. Verder moet je de R uiteraard ervaren door een proefrit. Ik vermoed dat ie wat sportiever is dan een CB.
 
Ik ben aan het rondkijken voor een S1000R. Heb nu een 2010 CB1000R. De nieuwe Honda cb1000r vindt ik niks. Mijn vraag is, wat mag een 2017 model meer kosten als de serie daarvoor. En sommigen hebben geen cruise valt me op. En volgens mij zijn dit geïmporteerde motoren🤔 Zijn de geïmporteerde BMW's anders uitgevoerd als de Nederlandse BMW's . En is cruise controle aan te raden?. Bij de dealers staan nog wel demo donkere grijzen te koop. Maar of dit mijn kleur is voor zoveel geld daar ben ik nog niet achter. En is het verschil groot met een Honda cb1000r van 2010?

Het verschil tussen de Honda en BMW is vrij groot maar zal je moeten ervaren door er mee te gaan rijden. Kijk uit want dan ben je waarschijnlijk wel meteen verkocht.

CruiseControle is geen losse optie maar valt in één van de twee uitbreidingspakketten die je kunt toevoegen aan de S1000R. In NL denk ik dat er vrijwel alleen full option modellen verkocht worden. Is natuurlijk ook een verkoopargument als je hem weer wilt inruilen. Vul voor de grap gewoon eens een configurator in op de BMW Motorrad Website en dan kun je meteen zien welke paketten er zijn en wat ze inhouden.

Toen ik de mijne kocht had ik ook niet het idee CC of handvatverwarming nodig te hebben maar ik kan je melden dat ik daar inmiddels toch wel dankbaar gebruik van maak.

Vanaf het 2017 model kun je met de schakelassistent (Quickshifter) óók downschiften.
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen de Honda en BMW is vrij groot maar zal je moeten ervaren door er mee te gaan rijden. Kijk uit want dan ben je waarschijnlijk wel meteen verkocht.

CruiseControle is geen losse optie maar valt in één van de twee uitbreidingspakketten die je kunt toevoegen aan de S1000R. In NL denk ik dat er vrijwel alleen full option modellen verkocht worden. Is natuurlijk ook een verkoopargument als je hem weer wilt inruilen. Vul voor de grap gewoon eens een configurator in op de BMW Motorrad Website en dan kun je meteen zien welke paketten er zijn en wat ze inhouden.

Toen ik de mijne kocht had ik ook niet het idee CC of handvatverwarming nodig te hebben maar ik kan je melden dat ik daar inmiddels toch wel dankbaar gebruik van maak.

Vanaf het 2017 model kun je met de schakelassistent (Quickshifter) óók downschiften.

Je kan CC achteraf wel kopen en laten inbouwen denk ik, maar dat kost meer dan het pakket toevoegen bij nieuwaanschaf.
 
Over de trillingen gesproken. Volgens mij is het mogelijk om de rubber delen van de 2017+ S1000R gewoon op de eerdere series te monteren. Als ik zo naar onderstaande afbeelding kijk lijkt er verder niks gewijzigd (gaat om onderdeel 15, 16 en de bijbehorende componenten).
471875.jpg

2017 BMW SR Rubber element, left. Engine, Exhaust, Fork - 31428562403 | BMW Motorcycles, MIAMI FL

Misschien dat dit de oplossing is voor de trillende standaard spiegels.
 
Laatst bewerkt:
Je kan CC achteraf wel kopen en laten inbouwen denk ik, maar dat kost meer dan het pakket toevoegen bij nieuwaanschaf.

Ik weet niet of dat achteraf nog kan (after market vast wel) maar ik bedoelde meer dat het geen losse optie is bij het bestellen van een nieuwe.

Er zijn twee pakketen;
Dynamic - met daarin DDC, motorspoiler, verwarmde handvatten en witte LED knipperlichten
Sport - met daarin CC, ABS Pro, rijmodi Pro, schakelassistent (Pro) en DTC

Dus als CC ontbreekt zit de rest van dat pakket er ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
Over de trillingen gesproken. Volgens mij is het mogelijk om de rubber delen van de 2017+ S1000R gewoon op de eerdere series te monteren. Als ik zo naar onderstaande afbeelding kijk lijkt er verder niks gewijzigd (gaat om onderdeel 15, 16 en de bijbehorende componenten).
[afbeelding]
2017 BMW SR Rubber element, left. Engine, Exhaust, Fork - 31428562403 | BMW Motorcycles, MIAMI FL

Misschien dat dit de oplossing is voor de trillende standaard spiegels.

Je hebt positie 14 ook nodig, dus echt goedkoop en simpel gaat het niet worden. Ik heb er een paar Rizoma spiegels op, niet mijn smaak maar die trillen niet.
 
Je hebt positie 14 ook nodig, dus echt goedkoop en simpel gaat het niet worden. Ik heb er een paar Rizoma spiegels op, niet mijn smaak maar die trillen niet.

Ik kwam er na wat nalezen op internet ook uit dat alleen aftermarket spiegel werken. Rizoma spiegels vind ik ook erg mooi, maar ik vind 150 euro per spiegel wel erg prijzig.

Welke Rizoma's heb jij?

Vind het type Elisse van RJ erg mooi.
maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die lijken er wel verdacht veel op. Inderdaad veel geld, zeker aangezien je ze nauwelijks nodig hebt :]
Edit: ze zijn wel erg handig want je kunt ze naar boven klappen. Ideaal in de file of bij het naar binnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
@Tonos, onrustig gedrag in stuur herken ik totaal niet. Die van mij kan ik zonder problemen met 140-150 op de CC loslaten en achterover leunen.. Ik denk toch dat je het in 1e instantie moet zoeken of in onbalans van het wiel. Als dat het niet is misschien veervoorspanning/demping in de poten totaal verschillend of andere issues. Kromme remmen zou je IMHO alleen trillend stuur moeten hebben bij het remmen.
Dank voor je antwoord ZX6-er.ik ben er al achter dat ie gewoon wat losjes in het stuur is maar nu ik er al vaker grotere afstanden mee heb gereden (soms met hogere snelheid) ben ik eraan gewend geraakt. Mijn vorige motor (R1200R LC) had natuurlijk veel meer een toer geometrie en een andere balhoofdhoek waardoor ie als op rails liep.
Heb het ff uitgeprobeerd maar handjes los is bij snelweg gebruik geen enkel probleem.
Hij is wel wat gevoelig voor zijwind en wervelingen als je bijv. achter een auto rijdt.
(ik kwam vorig weekend over de A61 terug uit de Eiffel en reed achter een Cayenne met gem. 180 km/h naar de grens) Hij is wel dorstig dan, haalde de 1:10 vlgs. mij niet eens :X
 
Dank voor je antwoord ZX6-er.ik ben er al achter dat ie gewoon wat losjes in het stuur is maar nu ik er al vaker grotere afstanden mee heb gereden (soms met hogere snelheid) ben ik eraan gewend geraakt. Mijn vorige motor (R1200R LC) had natuurlijk veel meer een toer geometrie en een andere balhoofdhoek waardoor ie als op rails liep.
Heb het ff uitgeprobeerd maar handjes los is bij snelweg gebruik geen enkel probleem.
Hij is wel wat gevoelig voor zijwind en wervelingen als je bijv. achter een auto rijdt.
(ik kwam vorig weekend over de A61 terug uit de Eiffel en reed achter een Cayenne met gem. 180 km/h naar de grens) Hij is wel dorstig dan, haalde de 1:10 vlgs. mij niet eens :X

Had je vorige motor ook veel meer kuip als deze?
Ik herken je verhaal namelijk wel. Ik ben zelf overgestapt van een supersport naar en Z900 naked. (ja ik weet het verkeerde topic maar wat is zo'n BMW een prachtige fiets. Ooit op een dag....) En op mijn supersport ging 200 op de snelweg makkelijk. Maar op mijn Z900.... Lijkt het inderdaad een beetje te gaan wapperen allemaal bij 130. Het stuur losjes vasthouden en met je benen in de tank knijpen hielp bij mij wel. Maar vind het persoonlijk nog steeds geen succes een naked op de snelweg _O-
 
Laatst bewerkt:
Hi Astroyana, m'n vorige fiets was ook een naked maar ik heb het "snelwegprobleem" als volgt opgelost:
Gewoon de motoren op een aanhanger naar de heuvels rijden. Hiervoor heb ik een platte wagen op de kop getikt waar er 4 op kunnen. Is ook wel gezellig met een paar man in de auto op de heen en terugreis en je voorkomt platte kanten aan je banden :Y
Scheelt natuurlijk dat mijn maten en ik auto's van de zaak hebben. :}
 
Vanaf het 2017 model kun je met de schakelassistent (Quickshifter) óók downschiften.
Ik wil wel eens weten wat de aanpassing daarvoor kost op een ouder model. :9

Woensdag of donderdag langs de BMW dealer.. eens kijken of ze het weten. :P
 
Ik denk niet dat je dat wilt weten.

Ben bang dat je alle onderdelen nodig hebt:

KLIK
Mooi schema! :9

Alleen de CD-rom en de multi functionele schakelaar zelf lijkt mij.
Van oudsher is een quickshifter schakelaar 'pull or push'.

Ze zijn niet goeiekoop, maar ik zie er wel voordelen in. :9
Edit. third party sensoren zijn de helft, maar nu nog passen en software. :')
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik heb een nieuwe S1000r besteld en zit na te denken om de titanium headers van Akra eronder te laten monteren. Ik ken de prijs en heb het zeker voor het uiterlijk van de motor over, maar waar ik bang voor ben is het geluidsniveau. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft en mij er wat meer over kan vertellen?

Ik zou zeggen met DB killer is het acceptabel. Ik ben al wat ouder en ben nooit fan geweest van open uitlaten. Mijn 99 Blade met Laser hotcam en db killer klonk briljant, mooi zwaar geluid. Mijn S1000R jankt leuk, maar ik weet niet of ik er zelf €2700 voor over had.

EDIT: zal ik de quote ook veranderen in "HOI"?

Btw ik vind een BMW standaard al niet mooi lopen, met Akra raak ik er totaal niet van onder de indruk. Ik ben wel een beetje verpest door de jappen.
 
Laatst bewerkt:
De kogel is door de kerk ;)

Ik ga mijn Tuono V4 inruilen op een S1000R van 2014 met 13.700km op de teller, met alle opties en een akrapovic demper. Verder alles origineel.

Ik heb nog geen goede foto, maar die volgen nog wel.

1000km geleden een onderhoudsbeurt gehad en de verkoper heeft er nieuwe banden en ketting en tandwielen opgezet. Dus verlopig geen onderhoud nodig. Klopt het dat ie bij 20.000 de klepspeling gecontroleerd moet worden?

Gr. Maurice.
full
 
De kogel is door de kerk ;)

Ik ga mijn Tuono V4 inruilen op een S1000R van 2014 met 13.700km op de teller, met alle opties en een akrapovic demper. Verder alles origineel.

Ik heb nog geen goede foto, maar die volgen nog wel.

1000km geleden een onderhoudsbeurt gehad en de verkoper heeft er nieuwe banden en ketting en tandwielen opgezet. Dus verlopig geen onderhoud nodig. Klopt het dat ie bij 20.000 de klepspeling gecontroleerd moet worden?

Gr. Maurice.[afbeelding]

Apart, ik heb juist overwogen om een overstap naar de Tuono V4 te maken. Waarom maak jij deze keuze?
 
Ik wil wel eens weten wat de aanpassing daarvoor kost op een ouder model. :9

Woensdag of donderdag langs de BMW dealer.. eens kijken of ze het weten. :P

Denk niet dat dat via bmw dealer kan. modeljaar 17 heeft E-gas. (ja, officieel gezien hebben de modellen daarvoor het ook, maar dan indirect.)


Ik kan zo even niks in de manual vinden.
De mijne staat nu op een kleine 9000 en de diagnose geeft aan dat er over 34000 km kleppen moet worden gechecked/gesteld. Bij moderne motoren verlopen de kleppen niet meer zo snel.


Kleppenstellen is elke 30d km.
 
Ik kan zo even niks in de manual vinden.
De mijne staat nu op een kleine 9000 en de diagnose geeft aan dat er over 34000 km kleppen moet worden gechecked/gesteld. Bij moderne motoren verlopen de kleppen niet meer zo snel.


Bedankt voor je reactie. Dan is het voorlopig niet nodig :}

Zijn er nog terugroepacties geweest of updates? En zo, ja waar kan ik dat terugvinden?

Bij de aprilia kan je geloof ik met het chassisnummer inloggen op de site van aprilia in Italië en kon je zien of alles up to date is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan