Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hier ook 1:19 (650, 2007). Tellerstand is 30k, maar ik krijg het idee dat de laatste 24k-beurt niet uitgevoerd is. Ik heb 'm met 25k gekocht, dus kan me voorstellen dat de Duitser die 'm toen inruilde daar geen cent meer aan wilde besteden. Dus ik hoop dat met wat afstellen (kleppen) dat verbruik wat kan verbeteren.

Hoeveel toeren is bij jullie eigenlijk comfortabel? Als ik op 60 of 80-wegen rijd moet ik 'm echt boven de 4000 toeren houden, anders gaat ie al wat bokken. Lijkt me toch ook erg hoog eigenlijk.

Net ook even de kettingspanning gemeten. Hij heeft zo'n 6 cm ruimte in plaats van de 2-3cm die de handleiding voorschrijft. Dus zometeen maar even langs de monteur, ik heb er het gereedschap niet voor liggen kom ik net achter :+

ik zou hier niet op rekenen. :P
 
Hier ook 1:19 (650, 2007). Tellerstand is 30k, maar ik krijg het idee dat de laatste 24k-beurt niet uitgevoerd is. Ik heb 'm met 25k gekocht, dus kan me voorstellen dat de Duitser die 'm toen inruilde daar geen cent meer aan wilde besteden. Dus ik hoop dat met wat afstellen (kleppen) dat verbruik wat kan verbeteren.

Hoeveel toeren is bij jullie eigenlijk comfortabel? Als ik op 60 of 80-wegen rijd moet ik 'm echt boven de 4000 toeren houden, anders gaat ie al wat bokken. Lijkt me toch ook erg hoog eigenlijk.

Net ook even de kettingspanning gemeten. Hij heeft zo'n 6 cm ruimte in plaats van de 2-3cm die de handleiding voorschrijft. Dus zometeen maar even langs de monteur, ik heb er het gereedschap niet zou persoonlijk een keer voor liggen kom ik net achter :+
zou persoonlijk brandstofsysteem reiniger door de benzine doen , bij mijn vorige motor een bmw r1150 rt ging het brandstofverbruik altijd naar beneden als ik dit deed
:Y :Y :Y
 
Ga morgen proefrit maken op de 650. Met de Suzuki Toer. Schijnt uurtje te duren met wat oefeningetjes halverwege. Ben erg benieuwd. Ben op zoek naar wat anders maar weet nog niet zeker wat. Wil wel iets waar ik veel en ver weg mee kan reizen e.d.

Die Ténéré 700 zou ik ook nog wel graag zien, maar dat duurt nog even begrijp ik.
 
Ben inmiddels erachter wat het probleem is met mijn Strommetje.

2 weken geleden nieuwe banden laten monteren, en vanaf dat moment stuurde hij echt waardeloos.
Even getwijfeld of het aan de banden lag. Maar inmiddels is het overduidelijk dat het aan het balhoofdlager ligt.
4 weken geleden heeft hij nog bij Korteland op de brug gestaan voor een grote beurt, maar die hadden blijkbaar niets gemerkt aan het balhoofd. Ik overigens ook niet, is echt pas begonnen direct na de bandenwissel. Wellicht omdat de motor getakeld is aan de kroonplaat?

Afgelopen weekend de voorvorkkeeringen laten doen(niet bij Korteland), en de monteur gaf het gelijk al aan zonder dat ik erover begonnen was.

Strommetje op de bok en heel losjes het stuur draaien en je voelt gelijk een dood punt waar je hem overheen moet helpen, precies wat ik voel tijdens het rijden.

Dat wordt dus de volgende operatie. Twijfel alleen nog even waar ik het laat doen. Was nu voor het vervangen van de keerringen ook al 245€ kwijt, vind ik toch best prijzig voor mijn gevoel.
Balhoofdlager werd geschat tussen de 2 en 300 €

Iemand hier balhoofd al eens laten doen? Benieuwd wat jullie betaald hebben.
 
Jep. Vorig jaar nog. Volgens mij klopt de schatting wel aardig ;(

Ik ben bang dat ik binnenkort aan de beurt ben voor de startmotor. :/
 
Laatst bewerkt:
zou persoonlijk brandstofsysteem reiniger door de benzine doen , bij mijn vorige motor een bmw r1150 rt ging het brandstofverbruik altijd naar beneden als ik dit deed
:Y :Y :Y

Heb ik nog even niet gedaan, motor stond voor andere problemen al bij de garage. Meteen naar het bokken laten kijken. Nu blijkt dat het toch niet echt bokken was, maar meer een trilling. De hoogte van de voorband varieerde namelijk 3mm, dus meteen de bandjes maar laten vervangen :)

Weet alleen niet echt hoe dat gekomen kan zijn. Opties volgens de monteur waren voornamelijk lang stilstaan of te lage bandenspanning. Langer dan 2 weken heeft hij, sinds ik 'm in oktober gekocht heb in ieder geval, niet stilgestaan. Blijft bandenspanning dus over, maar had toch het idee dat ik die goed in de gaten hield. Toch nog iets vaker checken dus :Y
 
Heb ik nog even niet gedaan, motor stond voor andere problemen al bij de garage. Meteen naar het bokken laten kijken. Nu blijkt dat het toch niet echt bokken was, maar meer een trilling. De hoogte van de voorband varieerde namelijk 3mm, dus meteen de bandjes maar laten vervangen :)

Weet alleen niet echt hoe dat gekomen kan zijn. Opties volgens de monteur waren voornamelijk lang stilstaan of te lage bandenspanning. Langer dan 2 weken heeft hij, sinds ik 'm in oktober gekocht heb in ieder geval, niet stilgestaan. Blijft bandenspanning dus over, maar had toch het idee dat ik die goed in de gaten hield. Toch nog iets vaker checken dus :Y
controleer bandenspanning elke tankbeurt werkt best goed
 
Helaas - wat dat betreft - tank ik altijd bij een klein onbemand pompje zonder luchtpomp. Ik denk er nu over iets voor thuis te regelen, maar ik weet niet hoe nauwkeurig dergelijke thuisoplossingen zijn. Moet ik nog even in gaan duiken!
 
Heeft iemand nog een goeie schokbreker voor een 05 strom liggen ivm evt vervanging voor wat anders? De mijne is gaar. Hij dweilt behoorlijk
 
Hallo V-Strommers

Zelf ben ik na jaren op nakes / sportievere fietsen rijden ook om en overweeg ik een V-Strom of een vergelijkbare fiets te kopen. Jaren moest ik van off-road/on-road fietsen eigenlijk weinig hebben, maar een flinke tourtocht verder in combinatie met een aantal proefritten heeft inmiddels mijn mening doen omslaan, vooral omdat ik vrij lang ben en omdat mijn lichaam ook niet meer zo soepel is als deze is geweest.

Waar ik eigenlijk nog tegen aanloop is wat een verstandigere koop is, de DL1000 of de DL650, daar ik zeker 100KG weeg bij een lengte van ongeveer 1.96. Op koppel kunnen rijden vind ik zelf belangrijk, minder belangrijk vind ik om met 200km/u over de snelweg te razen omdat ik inmiddels van mijzelf weet dat ik dat toch niet ga doen.

Het idee is om de V-Strom in te zetten voor tourtochtjes, weekendjes weg en zo nu en dan woon/werk verkeer (60km enkele reis)

Qua prijs kijk ik vooral naar de onderkant van de markt, of er moeten goede redenen voorbij komen om dat niet te doen. In dat geval is het een optie om mijn budget op te rekken! Thnx alvast.
 
Hallo V-Strommers

Zelf ben ik na jaren op nakes / sportievere fietsen rijden ook om en overweeg ik een V-Strom of een vergelijkbare fiets te kopen. Jaren moest ik van off-road/on-road fietsen eigenlijk weinig hebben, maar een flinke tourtocht verder in combinatie met een aantal proefritten heeft inmiddels mijn mening doen omslaan, vooral omdat ik vrij lang ben en omdat mijn lichaam ook niet meer zo soepel is als deze is geweest.

Waar ik eigenlijk nog tegen aanloop is wat een verstandigere koop is, de DL1000 of de DL650, daar ik zeker 100KG weeg bij een lengte van ongeveer 1.96. Op koppel kunnen rijden vind ik zelf belangrijk, minder belangrijk vind ik om met 200km/u over de snelweg te razen omdat ik inmiddels van mijzelf weet dat ik dat toch niet ga doen.

Het idee is om de V-Strom in te zetten voor tourtochtjes, weekendjes weg en zo nu en dan woon/werk verkeer (60km enkele reis)

Qua prijs kijk ik vooral naar de onderkant van de markt, of er moeten goede redenen voorbij komen om dat niet te doen. In dat geval is het een optie om mijn budget op te rekken! Thnx alvast.

hya, ik heb afgelopen jan mijn strom 1000 gekocht om dezelfde redenen als jij eigenlijk.
(ik heb wel mijn cbr erbij gehouden nog).
Een aantal jaren geleden heb ik ook al eens in een moment van gezond verstand een strom 650 gekocht maar die heeft het niet lang bij mij uitgehouden.
zo n ding heeft gewoon niks over,zeker met 2 man erop niet.
met de huidige 1000 ben ik zeer tevreden. Het is ook geen racemonster maar voor alle dagelijks gebruik alleen of met de vriendin achterop heeft ie genoeg vermogen en koppel van onderuit.
ook als je eens een bochtenweggetje wilt afraffelen doet ie het prima vind ik en is het vermogen ruim voldoende.
dus, als voor hou de keuze is tussen een 650 of 1000 en je komt (zoals ik) van dikke sportfietsen en/of nakeds dan zou ik voor een 1000 gaan want ik ben bang dat de 650 je gaat tegenvallen dan..
 
Hallo V-Strommers

Zelf ben ik na jaren op nakes / sportievere fietsen rijden ook om en overweeg ik een V-Strom of een vergelijkbare fiets te kopen. Jaren moest ik van off-road/on-road fietsen eigenlijk weinig hebben, maar een flinke tourtocht verder in combinatie met een aantal proefritten heeft inmiddels mijn mening doen omslaan, vooral omdat ik vrij lang ben en omdat mijn lichaam ook niet meer zo soepel is als deze is geweest.

Waar ik eigenlijk nog tegen aanloop is wat een verstandigere koop is, de DL1000 of de DL650, daar ik zeker 100KG weeg bij een lengte van ongeveer 1.96. Op koppel kunnen rijden vind ik zelf belangrijk, minder belangrijk vind ik om met 200km/u over de snelweg te razen omdat ik inmiddels van mijzelf weet dat ik dat toch niet ga doen.

Het idee is om de V-Strom in te zetten voor tourtochtjes, weekendjes weg en zo nu en dan woon/werk verkeer (60km enkele reis)

Qua prijs kijk ik vooral naar de onderkant van de markt, of er moeten goede redenen voorbij komen om dat niet te doen. In dat geval is het een optie om mijn budget op te rekken! Thnx alvast.


Ben zelf helemaal weg van de 650je.. *O*
Heb haar straks 2 jaar, staat er zo'n kleine 50.000 of meer op(daar ga ik zeker wel vanuit )

Heb hiervoor ook dikke pk's , monsters gehad.
Maar ik mis er weinig van, dit fiestke is echt voor de FUN factor !
Zelf ben ik iets kleiner 1.94 .
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb nu een 750cc Hinckley Triumph die qua snelheid binnen NL meer dan genoeg is, maar zodra je in het buitenland komt of in een groep gaat touren wel een beetje traag is.

Wat betreft de keuze tussen de DL1000 en de DL650. Een deel van de keuze wordt bepaald door het budget. Ik wil tussen de €4k en de €5k uit gaan geven, waarbij ik natuurlijk liever dichterbij de €4K dan de €5K blijf. De meeste DL1000's die ik zie zijn rond 2002 gebouwd, terwijl er bij de DL650 bouwjaren van rond 2008 / 2009 mogelijk zijn, en dan vind ik een DL1000 in verhouding best prijzig.
 
Ik zou voor de 650 gaan. Als budget belangrijk is. Deze zijn er voor minder geld te krijgen, en zijn een flink stuk zuiniger. (ik doe tussen de 1:20 en 1:24) De 1000 gaat zeker richting de 1:17.

Ik kom van een 1000cc motorfiets, en kom met de 650 helemaal niets aan vermogen tekort, ook niet met passagier.

Heeft iemand nog een goeie schokbreker voor een 05 strom liggen ivm evt vervanging voor wat anders? De mijne is gaar. Hij dweilt behoorlijk


Mooi moment om een Hyperpro schokbreker te (laten) installeren?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne met Hyperpro veren gekocht en moet zeggend dat het super strak stuurt en nog steeds heel comfortabel is. :t
Zeker een aanrader als je toch aan je vering moet gaan sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf 1 op 23 sportief gebruik.

Zal wel voor een ABS kiezen op de motor.
Later eventueel ook weer beter verkoopbaar.

Succes met je zoektocht!
 
Bedankt allemaal! Ik heb inmiddels op een DL650 gerijden en qua vermogen volstaat het gewoon. Voor NL verkeer is het meer dan genoeg, en heb in tegenstelling tot op mijn Triumph niet echt het gevoel dat ik op een ondergemotoriseerde fiets rij.

Goede tip van de ABS btw. Ben van plan om met nu en twee weken serieus te gaan zoeken. Tot die tijd bedenken wat ik met de Triumph ga doen. Houden, verkopen, ben er nog niet over uit.
 
Hallo luitjes,
Bij deze wil ik graag mijn laatste aanwinst met jullie delen: een 650XT van 2015. Een verademing qua lichtvoetigheid als je van een GSX1250 komt. Heb al flink wat modificaties gedaan: LED verlichting rondom, kleine knippers, handkappen, handvatverwarming, valbeugels met LED verstralers, Scottoiler en als laatste aanpassing een Shark uitlaatsysteem voor een lekker geluidje

 
Terug
Bovenaan Onderaan