Het grote BMW K1600 topic deel 2

Je moet even wennen dat je door de ruit moet kijken ipv er overheen

Maar wat een heerlijke rust achter de ruit zelfs met je vizier open bij 140 km/h

Ik kan er net overheen kijken, ruit staat dan op ongeveer driekwart hoogte. Op snellere autowegstukken zal ik 'm hoger zetten en er dan ook doorheen kijken.

Ja, het is een echt stuk rustiger dan met de originele ruit.

Fijne zaak, dat MDI.
 
Beste K1600 forum(mers),

Is dat een goed of bestaand woord?? , never mind! In ieder geval bedankt voor de tips voor mijn trip naar Noorwegen. De ferry vanaf Rostock genomen naar Trelleborg en vice versa. Het vastzetten van de K met jullie tips heeft zeker geholpen. Op de heen- en terugreis is alles schadevrij verlopen. Slapen aan boord was wat minder met stomdronken medepassagiers. De reis zelf was perfect. Op de Duitse autobahnen ( waar dat mogelijk was) kilometers gemaakt. 5000 rpm / 175 km/h. Cruise control en gewoon gaan met die BMW. Was zo relaxed en dan zie zie je waar deze machine voor gemaakt is. Echt een tourbuffel!! Na aankomst in Zweden voornamelijk de snelwegen vermeden en lekker relaxt binnendoor naar Noorwegen gereden. Ook dan is de K een superfiets om te berijden. Ik ben echt verliefd geworden. Na supersport fietsen als de Kawasaki ZX6R Ninjah en de Yamaha YZF R1 (3 stuks, waarvan 1 totall loss :-( ) Harley Davidson Road King en Electra Glide Ultra Classic is dit toch de fiets waarvan mijn hart sneller (is) gaan kloppen. O ja, mijn Dunlop banden waren perfect. Veel meer gevoel en vertrouwen dan de Metzelers.
 
Laatst bewerkt:
Fijn te horen dat alles goed gegaan is en de K je bevalt.
Ben zelf ook zeer tevreden over het geheel.
Enige nadeel is dat de bandjes snel gaan... zeker met de quick shifter.
Aanstaande weekend maar weer eens de eifel induiken denk ik :)
 
Enige nadeel is dat de bandjes snel gaan... zeker met de quick shifter.

Ook zonder quickshifter hoor :+

16bd0qq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi scherm zeg,

Ik denk "even kijken wat dat stukje plexiglas kost".

€ 300,-- -O-

De tering...

Ik heb het er voor over. Het is òf stoppen met motorrijden òf geld uitgeven en toch kunnen blijven rijden. Omdat ik oorsuizen heb wil ik het graag zo stil mogelijk houden tijdens de rit.
 
Ik heb het er voor over. Het is òf stoppen met motorrijden òf geld uitgeven en toch kunnen blijven rijden. Omdat ik oorsuizen heb wil ik het graag zo stil mogelijk houden tijdens de rit.

Guess what...

Was vanmiddag bij MDI _O-

Mij 1600 heeft nu ook het grote scherm *O*

Prijs vergeet je - de kwaliteit nooit *D
 
Guess what...

Was vanmiddag bij MDI _O-

Mij 1600 heeft nu ook het grote scherm *O*

Prijs vergeet je - de kwaliteit nooit *D

Hahahahaha _O-

Stuk beter dan het origineel.
Wat mij opviel: de 'lage' ruit in de hoogste stand was hoger dan de 'hoge' ruit in de middelste stand. De hoge ruit had iets minder turbulentie, waarschijnlijk omdat die net onder een andere hoek staat ?
 
Geen idee eigenlijk maar ik heb met voorbedachte rade foto's gemaakt van de originele ruit in de laagste en hoogste stand en ook van de nieuwe grote ruit. Ik zat eens kijken of ik daar een mooie "reportage" van kan maken. De kleine ruit vond ik sowieso geen optie.

Edit:
Ik moet er ook doorheen kijken zodra het scherm wat hoger staat maar dat vind ik geen probleem. Merk het nauwelijks. Zaten ook nog geen ontplofte vliegen op. Misschien dat na een paar zomerse dagen het zicht wat minder wordt :+

Edit 2:
Ik heb de foto's geupload (klik). Je komt dan uit op boxer.gs - leuk verhaaltje en veel meer foto's

Maar voor niet wil klikken:


 
Laatst bewerkt:
Hallo hallo :) Na jaren plezier gehad te hebben van m'n R1200RT heb ik deze laatst ingeruild voor een K1600GT. Heel wat anders, maar ik heb het idee dat het het (erg) snel went *O* _O- (m.u.v. de potentiële bekeuringen wellicht...).

full


Alle opties, ofwel lekker rijden deze zomer :]
 
Welkom bij "de club".

Mooie machine !
Mocht mij K ooit nog een opvolger krijgen van denk ik dat ik ook full option ga. Radio lijkt me zeer fijn.. Heeft deze ook al de achteruitrijdoptie (3x woordwaarde)
En ja het went snel. Ik heb een RT mee gehad toen hij een maand of drie geleden weg was voor onderhoud.. Was leuk maar was blij de K weer terug te hebben :D.

Het is wel een toermotor he! - bekeuringen ga je niet krijgen. _O-


Veel rijplezier :]
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij "de club".

Mooie machine !
Mocht mij K ooit nog een opvolger krijgen van denk ik dat ik ook full option ga. Radio lijkt me zeer fijn.. Heeft deze ook al de achteruitrijdoptie (3x woordwaarde)
En ja het went snel. Ik heb een RT mee gehad toen hij een maand of drie geleden weg was voor onderhoud.. Was leuk maar was blij de K weer terug te hebben :D.

Het is wel een toermotor he! - bekeuringen ga je niet krijgen. _O-


Veel rijplezier :]

Met de R1200RT (2008) heb ik in al die jaren volgens mij maar 1x een prent gehad, van 5 km/u o.i.d. (c.q. te overzien). Rustig aan met deze lijkt iets lastiger, al staat er niets op "sportief optrekken" natuurlijk :P

En ja, achteruit, SOS, radio, alle opties 8-) . Ervaring met de radio zijn tot nu toe goed, op de R1200RT (uit 2008 dus, een paar generaties terug) had ik geen radio gekozen omdat er toen nog geen bluetooth (af-fabriek) beschikbaar was. Nu het e.e.a. eenvoudig koppelt met de helm ben ik er bijzonder over te spreken. Snap alleen niet dat er geen DAB+ ondersteund wordt.
 
Welkom hier , en inderdaad mooi machine.

hij is nog niet helemaal full options want je hebt nog optie 719 (speciale wielen, speciale buddyseat en kleur)

Ik ben zeer benieuwd hoe de schakelassistent pro bevalt?
 
Welkom hier , en inderdaad mooi machine.

Thx!

hij is nog niet helemaal full options want je hebt nog optie 719 (speciale wielen, speciale buddyseat en kleur)

Optie 719 is een stijlvariant, net als sport. Je kunt niet een sport uitvoering in een andere kleur krijgen dan "sport" (d0h). Velgen zijn voor zover ik weet bij alle style varianten / kleuren identiek...?

Buddy seat is juist afwijkend bij sport (iets ruwer en stiksels in contrast).

Ik ben zeer benieuwd hoe de schakelassistent pro bevalt?

Bevalt erg goed, in het begin schakelde ik wat te vroeg (boxer gewend) wat minder soepel gaat, kwestie van wennen. Voor het terugschakelen werkt het ook uitstekend mits je niet half gas blijft geven (cq afremmend op de motor). Enkel van de 2 terug naar 1 gebruik ik het niet (je wil dan toch in de vrij / ontkoppelen normaliter).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben overgestapt van de K16 naar een GSA...
Na wikken en wegen toch terug naar wat lichters.
Ik zal de K wel missen op de grotere wegen qua comfort.
full
 
De kleur optie 719 is idd een stijlvariant.

De buddyseat en de gesmede wielen zijn een accessoire, maar vind ik zeer geslaagd.

De buddyseat heb ik ondertussen al in combinatie met mijn montego blauwe K1600.

Gesmede wielen zullen er ook nog wel eens komen als de geldbuidel (zeg vrouwlief) het toelaat.
 
Ik ben overgestapt van de K16 naar een GSA...
Na wikken en wegen toch terug naar wat lichters.
Ik zal de K wel missen op de grotere wegen qua comfort.[afbeelding]

GS'sen blijven leuke fietsen hoor. Ik kan me voorstellen dat je de K gaat missen.
Anders gezegd: Ik zit nu op een K en mis de GS (en GSA) helemaal niet terwijl ik toch dik 9 jaar op die dingen heb rond gereden. Enige wat ik misschien jammer vind ik dat ik niet meer een gravelpaadje kan nemen maar met die GS'sen kwam het er toch ook al weinig van. Niet echt een gemis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan