Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Mooi geconserveerd voor zo'n "hok" van voor 1994!

Mocht je een wat sportievere rijstijl er op na houden, dan is dit een leuke betaalbare upgrade: https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/sv-650/2003-2009/achterschokbreker/200996678

Deze is steviger, heeft betere demping en is 2,5cm langer waardoor de hele motor meer op zijn neus komt te staan. De voorvork laat ik in combinatie met deze schokbreker wel iets minder ver doorsteken.
 
Gewoon omdat het kan...

f43e5b900069204.jpg


4a12a2900069164.jpg
 
Mooi geconserveerd voor zo'n "hok" van voor 1994!

Mocht je een wat sportievere rijstijl er op na houden, dan is dit een leuke betaalbare upgrade: https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/sv-650/2003-2009/achterschokbreker/200996678

Deze is steviger, heeft betere demping en is 2,5cm langer waardoor de hele motor meer op zijn neus komt te staan. De voorvork laat ik in combinatie met deze schokbreker wel iets minder ver doorsteken.


Voorlopig laat ik hem maar lekker zo. (Heb niet zulke lange benen dus verhogen is voor mij sowieso tricky) Heb er nu wel een extra bar end spiegeltje op zitten, een quick lock tank ring, een navigatiehouder en een hele flauwe tankpad :]

xp7xg9.jpg


Misschien dat er in de toekomst nog roze striping op komt ofzo :+ Gewoon omdat het kan. _O-


Vorige week helaas al wel een ongewenste souvenir opgepikt onderweg.. Beetje jammer. |(

155mjrp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou nog een oproepje: heeft iemand een stel binnenpoten voor de Kawasaki GPZ500 liggen? Buitenmaat 37mm, graag zonder pitting (dat hebben die van mij al...) en natuurlijk recht.
 
Goh dat leek bijna mijn brommer wel hierboven ;-)

Net geprobeerd iemand de Kawa aan te bevelen als beginnersmotor (want daar is die erg geschikt voor vind ik, het is nog het echte motorrijden) maar nee, hij gaat voor een Triumph Tiger 1050 als eerste motor. Lijkt mij niet verstandig, maar ja, wie ben ik....
 
Goeiedag mensen van het GPZ forum :] Hier een GS500 ganger, die vent met die ronde koplamp op de foto, met een vriendin die een GPZ500 heeft *O* (Ze staat ook op de foto, zoekplaatje voor jullie wie het is :+ )

Allereerst.... Rammelende bak. Fantastisch wat je met de GPZ doet! Leuk om te lezen wat je allemaal met zo'n motor kunt doen als je er een beetje aandacht en tijd in stopt! :o

Dat gezegd hebbende, mijn vriendin heeft dus een GPZ500. Ondertussen hebben we de motor van onder naar boven uit elkaar gehad. Volgens mij hebben we alleen het blok daadwerkelijk laten zitten :+ Eigelijk alles in orde gemaakt en zelfs een aftermarktet YSS achterschokbreker gemonteerd. :} Enorme upgrade!! En dat rode wat de veer heeft is wel vet :Y

Er is echter nog 1 klein miniem puntje van aandacht voor de motor.... De voorvorkvering is echt om te janken '( Iemand die toevallig nog een setje progressieve voorvorkveren of langere lineaire veren heeft liggen? Of iemand die de geniale tip van de eeuw heeft om het met standaard veren goed te krijgen! Zou super zijn!! :t Het gaat om de eerste generatie GPZ500.

ySbE78Q.jpg


Hopelijk kan iemand haar helpen! :}
 
Nieuwe en dikkere olie hebben we er in gedaan. De oude was dan ook echt zwaar vergaan....

De overgang van 10w naar 15w heeft wel iets geholpen, maar de voorkant blijft een slap gebeuren helaas :N
 
Zie er beter uit dan de mijne :t
Maar da's al gauw na 4 jaar verwaarlozing en 50.000km :P
 
Ik vond nog een koppelings- en gaskabel voor een 97er GPZ in de schuur.
Kan ik daar iemand mee blij maken?
 
Heb de mijne ook verkocht. Werd wat slechter na 4,5 jaar verwaarlozing :')
Was een hele fijne motor, een van de fijnste die ik gehad heb (en ik ben nu met mijn 27e en 28e motor bezig :+)
Ik ben nu op zoek naar een ER6F, wat moderner zodat er ook moderne banden onder kunnen en mogelijk met abs...
:W
 
Zo vandaag dit topic grof doorgelopen. En dat vanwege het feit dat ik as vrijdag een al enige tijd stilstaande GPZ500S uit 1991 ga ophalen. Uit de informatie maak ik op deze fiets niet tot stilstand is gekomen door problemen. Daarbij heeft de fiets volgens de info slechts 22 dkm gelopen. Dus de kans dat de magneten door het blok vermalen zijn is beperkt.
Maar weet wel waar ik aandacht aan ga besteden.

Als de fiets bij/in de garage is gearriveerd zal ik wel een fotootje plaatsen.
 
Heren, voor mijn motor ben ik op zoek naar de puntbak (onderkuip) van de gpz.
Aangezien er veel onderdelen vrijkomen ben ik benieuwd of iemand mij daaraan kan helpen, bedankt alvast.
 
Primair staat de motor vast met 4 spanbanden. Het bandje over tank heeft/had te maken met het feit dat de tank zonder rubbers gemonteerd was (zijn ondertussen al gemaakt uit andere tankrubbers).
Weet dat de rit iets van 285 km was, dus een rammelde tank levert dan schade op ;)

En een loskomende motor op de snelweg :N wil ik niet meemaken :X geeft nogal veel ellende :+

Rijdt een stuk relaxter als je weet dat het goed vast zit :P


Maar dan heb ik nog steeds geen benzine-kraan 8)7:+

Alvast pretiige jaarwisseling en een gezond en veilig motorjaar toegewenst :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan