Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

Op de Brammo tank zit een J1772 aansluiting, net als een Nissan Leaf etc
Een beetje een stekker van de vorige generatie maar je kan er nog prima openbaar mee laden.

Wat je zoekt is een 1-fase 16A J1772-Mennekes kabel:

BcswNJA.jpg


Persoonlijk vind ik 2 meter de beste overweging tussen bruikbaarheid en meeneembaarheid.
 
Oorspronkelijk werd die kabel gewoon meegeleverd trouwens.
Jammer dat hij ergens is achtergebleven
Misschien marktplaats?
 
dank voor het meedenken:)

zat zelf ook al aan een krul kabel van een meter of 2 te denken,

mijn pa heeft een outlander PHEV daar zit zover ik weet de zelfde stekker aan.
kan ik er in elk geval vast mee opweg.

ik hoop de motor maandag te mogen ontvangen, daarna nog naar de RDW ermee.
 
Laatst bewerkt:
Ah een import? Dat is wel lekker makkelijk bij de RDW, ik was met een kwartiertje klaar.
 
duitse motor met cvo en tuv papieren erbij, zou niet al te moeilijk moeten zijn :)

Arnhem geweest?
 
Laatst bewerkt:
allemaal fake nieuws :+

maandag ochtend naar de RDW in Arnhem.
hopelijk is het niet te druk.

nieuwe versnellingsbak olie gehaald maar is wel 10w-40 ipv 10w-30 geen idee of het echt uitmaakt.

nu al aan het kijken voor leuke mods :9~
 
Goed gekeurd en wel. Papieren zijn onderweg naar belastingdienst zodat ze kunnen concluderen dat ik lekker niks hoef te betalen :P.
hopelijk eind volgende week de plaat erop schroeven. :]
 
allemaal fake nieuws :+

maandag ochtend naar de RDW in Arnhem.
hopelijk is het niet te druk.

nieuwe versnellingsbak olie gehaald maar is wel 10w-40 ipv 10w-30 geen idee of het echt uitmaakt.

nu al aan het kijken voor leuke mods :9~~

Ik had ooit een keer andere olie geprobeerd maar dat was niks, slippende koppeling.
moet ook vol synthetisch zijn.
Ik zou gewoon een flesje motul bestellen welke officieel werd ondersteund:
https://www.oliehandel.nl/motul/motul-transoil-10w30
 
Vandaag de eerste echte rit.
Naar het werk 70km via de snelweg 13% over.
Terug naar huis rij de straat in met 5% op het display die vervolgens op de oprit op nul springt. :?
Heb hem maar de garage ingeduwd.

Denk dat ik terug toch een stukje vlotter heb gereden en de tegenwind toch wat harder was als gedacht.

Maar wat rijd dat ding fijn zeg :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Klopt wel ongeveer die percentages bij snelweg verkeer. Mocht je bang zijn met de range kun je een stukje achter een vrachtwagen hangen. Dat scheelt heel veel verbruik.

Volgende keer wanneer hij "afslaat" bij lage accu capaciteit gewoon even uitzetten, halve minuut wachten en weer starten.
Dan doet hij het weer.

Waarschijnlijk was je iets te enthousiast met je rechterhand. Onder de 20% kun je beter rustig optrekken omdat anders de batterij bescherming de boel uitschakelt.
Bij koud weer kan dat al bij 40% en hard optrekken gebeuren.

Gelukkig heeft de Brammo accu verwarming maar toch worden ze minder warm dan bij mooi weer natuurlijk.
 
Gisteren met de Empulse op het TT circuit van Assen mogen rijden tijdens de Electric Experience van Electric Motercycles Nederland.

Niet maximaal kunnen gaan omdat het demo sessies waren. maar wel hard zat om te voelen hoe de motor zich gedraagt.

Voornaamste is dat de achterband wel erg breed is. ik ga er daarom een 180/60 opzetten ipv de 180/55 hopelijk valt hij daardoor iets beter de bocht in.

Ook merk je dat de Empulse goed doortrekt maar je het "verliest" door de schakelmomenten.

Nog 1 andere Empulse rijder ontmoet en wat gegevens uitgewisseld om elkaar in de toekomst te kunnen helpen.
Wellicht is het een idee om ook met andere Brammo eigenaren contact gegevens uit te wisselen.
Je kunt mij een PM sturen met de contact gegevens die je kwijt wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan