Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Na 10 jaar motor rijden moet het er toch eens van komen, die kneedown!
Ik stak het vroeger altijd op mijn motor; de CB600 Hornet en R1100S waren gewoon niet gemaakt voor kneedownen! :+
Of ik had geen vertrouwen in de banden en ondergrond of ik had geen vertrouwen in de ophanging..

Deze zomer moet het toch lukken; heb men Kawa ZX10R van 2004 zen voorvork en achterdemper laten servicen, volgende maand nieuwe Michelin Power RS banden en circuit dagje geboekt.

Ohja, suspension sag instellen.
En dan oefenen! *O*

Cb600f is juist perfect om te kneedownen! Ik deed het zelf op de rotondes met dat ding. Briljant.
Of help ik je nu van een ilusie af? Dan spijt het me en is het niet waar. :+
 
De topicstarter Kato kon op zijn Hornet zelfs op een RECHTE snelweg kneedownen. In een soort van slalom modus. Dat is echt geen fabeltje want ik reed erachter.
 
Laatst bewerkt:
Op elke motor kan je kneedowns maken,(oke harleys en dat soort apparaten uitgesloten)
Zelfs op een 2takt crossbrommer (hangen als een aap, maar het kon :+ )
maxresdefault.jpg
 
het is een gedeelte juiste positie op de bike ( torso en voeten) en een gedeelte vertrouwen
ernaast hangen als een aap is echt niet nodig , gewoon iets verzitten en bovenlichaam omlaag richting de tank . knie uitsteken en in 2e versnelling oefenen. gewoon steeds iets schuiner en voor je het weet heb je de knee down te pakken
 
Sommige kunnen het gewoon niet waaronder ik |( schaamstreep op de achterband van 3mm ofzo ma voor me gevoel kom ik bij langena niet laag genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Sommige kunnen het gewoon niet waaronder ik |( schaamstreep op de achterband van 3mm ofzo ma voor me gevoel kom ik bij langena niet laag genoeg.

Hellingshoek houdt niet op bij 0 mm schaamrand dus je kunt nog een stuk schuiner. Heb je al eens een circuittraining gedaan?
 
Zijn er nog aanraders voor wat voor dagen en welk circuit ?

En is het makkelijker om met wat vaart te doen of is het niet echt ( snelheid ) snelheid gebonden

Aanraders kun je vinden in andere topics. Voor beginners zou ik het politiecircuit en midlandcircuit aanraden. Kijk eens op www.2theexperience.nl of www.Motorcircuittraining.nl


trackdays4all en racecracks hebben ook speciale beginnerstrainingen op het politiecircuit.

In principe zijn kneedowns op elke snelheid te doen, afhankelijk hoe krap je de bocht maakt. Maar ter referentie: ik heb er nog geloof ik nog nooit één in de 1e, 5e of 6e versnelling gedaan. E.e.a. ook afhankelijk van de gearing van je motor en op welk circuit je rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Aanraders kun je vinden in andere topics. Voor beginners zou ik het politiecircuit en midlandcircuit aanraden. Kijk eens op www.2theexperience.nl of www.Motorcircuittraining.nl


trackdays4all en racecracks hebben ook speciale beginnerstrainingen op het politiecircuit.

In principe zijn kneedowns op elke snelheid te doen, afhankelijk hoe krap je de bocht maakt. Maar ter referentie: ik heb er nog geloof ik nog nooit één in de 1e, 5e of 6e versnelling gedaan. E.e.a. ook afhankelijk van de gearing van je motor en op welk circuit je rijdt.
reed soms op lelystad als het hard ging alles in zijn 1 behalve de lange bocht voor het rechte stuk :p.

maar was dan ook met de R1..
 
Niet aan beginnen :N
Voor je het weet ben je een circuitjunkie :Y

Verslaafd aan de kick van het circuitrijden...

:+

Haha zou niet de eerste keer zijn, ooit mocht ik een enduro machine lenen daarna meteen zelf 1 gekocht. :]
 
35476751_10213814075323970_1415343478111469568_o.jpg

hoewel foot out me wat meer bevalt ook maar eens kneedowns geprobeerd met de huidige motor ..

even wennen na al 10 maanden geen kneedown gedaan te hebben maar het voelt wel weer lekker 🙌.
Alleen met zo'n halve supermoto komen de stepjes snel op de grond.. dus voor een beetje meer snelheid moet je echt gaan hangen..
 
[afbeelding]
hoewel foot out me wat meer bevalt ook maar eens kneedowns geprobeerd met de huidige motor ..

even wennen na al 10 maanden geen kneedown gedaan te hebben maar het voelt wel weer lekker 🙌.
Alleen met zo'n halve supermoto komen de stepjes snel op de grond.. dus voor een beetje meer snelheid moet je echt gaan hangen..

poser :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan