XS 750 Deel 4

Nils, ik heb meerdere werkplaatshandboeken van de XS750.

Maar ondanks dat de bedradingschema's daarmee op papier heb, zoek ik ze op op het Internet en print ze dan uit A3 formaat (beter leesbaar).

Succes met de elektrapuzzel
 
Dag even voorstellen ik ben Hans.

Ik ben bezig met deze motor deze heb ik ooit gekocht van Philly 1975.
Ik zoek een zilverkleurig blok met kickstarter, had al een advertentie staan op marktplaats maar moet het even proberen bij echte verzamelaars.

Mijn blok loopt wel goed maar heeft behoorlijk wat onderdruk en de primaire ketting klappert behoorlijk bij lage toeren, ik weet ook niet hoe het erna stralen uitziet en of dan nog loopt.
full
 
Goeie blokken vinden is lastig; de 750 is al minimaal 38 jaar oud en in die tijd is een hoop gebeurd...
Ik zou de zijdeksel met verfafbijt behandelen, worden ze ook mooi kaal van.
Zeker als je nu al een goed blok hebt.
Onderdruk?
Wat bedoel je daar mee?
 
Een van de donorfietsen van Philly?

Zijn er origineel zilverkleurige blokken geleverd dan voor de XS750? Ik heb volgens mij wel eens een zilver 850 blok met kickstart op MP gezien, USA versie geloof ik?

Die klapperende ketting lijkt me een 'standaard' probleem waar diverse mods voor zijn.

Mooie voorbeeldfiets!
 
Wimvlis heeft volgens mij nog een zilverkleurig 750 blok, doe hem een vet bod dan kan je misschien zaken doen ;) :+

De ongespoten alu-kleurige blokken zaten in de "SE" modellen (choppers).
 
Laatst bewerkt:
Klopt heb een reserveblok liggen. Zilver uit een Customs met kickstarter. Heb hem helaas nog nooit horen lopen. Blok is een late versie (dus 9 drpm).
 
Ja het zij oude motoren dat weet ik.
Met afbijt ben ik al bezig geweest maar dat valt tegen het is ook letterlijk een blok.
Met onderdruk bedoel ik dat er flink wat druk en rook uit carterventilatie komt.

Mag ook een 850 zijn maar weet niet of die er in het zilver zijn.

Oke Wimvlis wat wil je er hebben? (Weet niet of je me een pb kunt en wil sturen )
Moet ik daar ook andere carburateurs voor hebben ik heb het eerste type 1977).
 
Ja het zij oude motoren dat weet ik.
Met afbijt ben ik al bezig geweest maar dat valt tegen het is ook letterlijk een blok.
Met onderdruk bedoel ik dat er flink wat druk en rook uit carterventilatie komt.

Mag ook een 850 zijn maar weet niet of die er in het zilver zijn.

Oke Wimvlis wat wil je er hebben? (Weet niet of je me een pb kunt en wil sturen )
Moet ik daar ook andere carburateurs voor hebben ik heb het eerste type 1977).
Bij zo'n blok van een SE horen origineel inderdaad andere (Mk2) carburateurs maar de Mk1 kan je echt probleemloos gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je het over OVERdruk...geen onderdruk.
Meestal een teken dat zuigers, -veren en de cilinders niet 100% meer zijn.
Olieverbruik?

Alle Specials / Customs hebben een blank blok, behalve de 850 Midnight Special (850LG).

Wim's blok is een optie, maar uiteraard "garantie tot de deur"...
 
Wim is lekker weg naar Graspop. Dus reacties laten even op zich wachten tot het huisadres weer bereikt is :+
 
Oke dan wacht ik even op Wim.

Wij noemen het onderdruk omdat je druk onder de zuiger hebt.
Ik snap je punt want onderdruk is vacuum en dat is het niet maar we praten over hetzelfde probleem.
 
Oke dan wacht ik even op Wim.

Wij noemen het onderdruk omdat je druk onder de zuiger hebt.
Ik snap je punt want onderdruk is vacuum en dat is het niet maar we praten over hetzelfde probleem.

Of je het nu onder of over druk noemt... Ik noem het carterdruk. En het is meestal ruk. 😋
 
Mijn accu loopt langzaam leeg. Ik heb hem aan de meter gehangen en hij loopt dus leeg waarschijnlijk door een kapotte diode in de gelijkrichter. Nu moet ik de gelijkrichter nog verder uitmeten om te zien als het de diode wel is maar de accu is nieuw en de bekabeling is op nieuw gedaan. Iemand een idee als ik hier een nieuwe diode kan voor plaatsen. en welke deze dan zou moeten zijn ?
 
Gisteren nog uitgemeten. En de diode is dus stuk van de gelijkrichter.
Hopelijk heb ik nog ergens een liggen. Of als iemand weet hoe je er een tussen plaats. Of heeft er iemand nog eentje te koop ?
 
Hallo XS liefhebbers

Heeft er een van jullie nog een voorspatbord liggen? Liefst die van een 850 hoeft er niet mooi uit te zien..
 
Arm-RS en ondergetekende hebben het plan opgevat om naar het treffen van de Duitse triples club te gaan, het weekend van 10 t/m 12 aug. Zijn er onder ons nog meer belangstellenden?
 
Iemand tips om de eeuwen oude uitlaat pakkings ring uit het blok te halen. Die zitten zo vast. En ben bang als ik ze stuk ga slaan dat er iets in het blok kan terecht komen. Papieren propjes zitten er wel al in maar toch
 
Met een soort haak eruit trekken, of heel voorzichtig een oude kleine schroevendraaier tussen de pakking en de cilinderkop tikken en dan kun je de ring er wel uit wrikken. Allees met beleid.
 
hey jongens,

sinds mijn laatste post in deeltje 3 is mijn project een vakantieperiode lang verbannen naar een hoek van de schuur. Lakentje erover en even niet meer denken aan het onoplosbare hoge stationair toerental.

Met wat frisse moed en nieuwe ideeën zijn we weer verder gegaan, en vooralsnog met succes!
We hebben de inlaatrubbers vervangen door de juiste korte uitvoering :$ en er zijn nieuwe vlinderklep-keerringen gemonteerd (deze laatste zitten niet bij het standaard revisie-setje en waren bij Heiden Tuning online beschikbaar).

Last but not least, de kersverse dynamo stator (gekregen van Haga-San) bleek opnieuw te zijn doorgebrand (my apologies.. deze laat ik absoluut nog herwikkelen). Aan de diodes van de de spanningsregelaar kon ik geen defect meten, maar toen toch besloten om de spanningsregelaar en dynamo nog maar eens in zijn geheel te vervangen.

Vanaf dat moment bleef het stationair toerental mooi stabiel en heb ik toch zeker al 250 prettige km's gereden!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend zijn we met twee XS'en naar het treffen van de Duitse Yamaha Triples club geweest. Was een heel geslaagd weekend. Hier een paar indrukken
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan