Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Hallo allen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een laatste model TDM in 2013 op kenteken gekomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie voor koffersystemen gebruiken. Ik had nog een Givi topkoffer en de drager daarvoor is net binnen. Voor de zijkoffers ben ik nog aan het kijken.

Ik heb oa deze op het oog:
SW-Motech TRAX ION alum. zijkoffer en -drager compleet systeem kopen | Louis motor & vrije tijd

Of anders de Givi Trekker.

Ik hoor graag wat jullie aan zouden raden. Bij voorbaat denk voor de reacties.

Groetjes, Edwin
 
Hoi hoi,

Na een lange tijd heb ik me weer eens aangemeld op het MF. Ik ben een tijd lid geweest van dit topic, maar door alle rompslomp is dat helaas op de achtergrond geraakt.

Ik ben nu sinds een jaar naar de Achterhoek (Lichtenvoorde) verhuisd en dat voelt voor mij echt als emigreren... Door de onwennigheid, stap ik ook niet snel op de motor. Hierdoor heeft mijn TDM al bijna een jaar stil gestaan *schaam*. Dat ben ik nu ZAT en ik wil graag weer op pad met mede motor liefhebbers!

DUS!
Ik ben de trotse eigenaresse van een TDM 900a uit 2005. Ik rij graag wat door, maar ben zeker geen scheurijzer. Zelf ben ik 34 en momenteel even 'in between jobs'.

Zijn er TDM'ers in deze regio die het leuk vinden om met mij op pad te gaan?
 
Hoi Kala, omdat er niemand reageerde gaat ze zaterdag naar Premium in Apeldoorn om daar een testrit te maken.
Wij komen uit gaanderen en rijden regelmatig een rondje, ook rij ik veel met m'n maat uit winterswijk, wij rijden ook graag door, mischien een keer samen rijden?
 
veel vragen...
ik heb er ook een....
(met hoop op antwoord)

mogelijk wil ik kijken naar een TDM..
wat is het verschil tussen de 850 en de 900?
(behalve 50cc)
en waar letten we op..
is mogelijk voor woon - werk en alles daarbij...

tips trucs en verdere info is welkom..
vast dank...
 
veel vragen...
ik heb er ook een....
(met hoop op antwoord)

mogelijk wil ik kijken naar een TDM..
wat is het verschil tussen de 850 en de 900?
(behalve 50cc)
en waar letten we op..
is mogelijk voor woon - werk en alles daarbij...

tips trucs en verdere info is welkom..
vast dank...

Tja,er zijn twee verschillen,die ik zo al weet ....
Het leeftijdsverschil en de 850 is met carburateurs,de 900 met injectie.....
 
gaat mij vooral om de techniek..
of linkje..
waar op te letten..
lagers die na 10 jaar ineens op zijn...
andere zaken als bekende problemen.. (mochten deze er zijn)
:t
 
De 850's staan bekend om hun oliegebruik. Dat mag bij de 900 niet meer zo zijn.
Waar moet je verder op letten.. Het zijn relatief probleemloze motoren, zolang ze maar goed onderhouden worden. Zou dus naar de normale slijtage-onderdelen kijken.

Oja.. de versnellingsbak kan nog weleens uit de versnelling schieten. Probeer in zijn 3 even vol gas te geven, als dat goed gaat is er vaak weinig aan de hand :-)
 
De 850's staan bekend om hun oliegebruik. Dat mag bij de 900 niet meer zo zijn.
Waar moet je verder op letten.. Het zijn relatief probleemloze motoren, zolang ze maar goed onderhouden worden. Zou dus naar de normale slijtage-onderdelen kijken.

Oja.. de versnellingsbak kan nog weleens uit de versnelling schieten. Probeer in zijn 3 even vol gas te geven, als dat goed gaat is er vaak weinig aan de hand :-)

kijk daar hebben we iets aan!
 
Het frame van de 900 voelt heel anders aan als de 850, veel stijver. Voor de eerdere 850 even goed informeren naar het benzineverbruik (als dat meer gaat zijn dan ongeveer 1:15 ben je aan nieuwe gasbuizen toe). Dit is vaak ook te ruiken als je er achter rijdt (benzinegeur).

En Kala: welkom terug!
 
zijn er nog bepaalde mods die interessant zijn??


Ik zal er (als t allemaal doorgaat) 4000 km per maand mee moeten rijden..
200 per dag..
🤔

en waar moet ik bij deze kilometers aan denken aan kosten per maand,
hoe lang gaan banden mee, olie ververschen kan ik zelf wel, als ik elke maand de olie verversch.. moiet dat wel goed gaan??
banden,.. doorrijden tot het niet meer kan??
wie heeft er ervaring mee?
:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Voor een 900:
Verbruik 1op20 is makkelijk te halen.
Olieverbruik nihil
Banden ligt helemaal aan je rijstijl. Ik doe 15.000 meet een setje als ik kalm rijd.
Ketting is ook erg persoonlijk: ik doe 30 tot 40.000 ermee.

Tdm zijn onverwoestbaar. Betrouwbare blokken. Ik heb alleen in de winter als het kouder is dan -3 Wel eens dat ie moeilijk start. T blijft toch een 2cylinder. Maar in de winter s nachts aan de druppel lader en alles gaat goed.
 
Ja elke motor blijft persoonlijk. Heb ooit een Norge gehad waar ik dikke vrienden mee was. Toen door ongeval die kapot was een Stelvio gekocht. Daar ben ik nooit vrienden mee geworden helaas. Ingeruild op de tdm. En die bevalt weer super. Sja.
 
Mijn vrouw werdt geen vriendjes met de TDM, jammer maar als hij je niet ligt dan houd het op , ze heeft nu een V Strom 1000 gekocht

Tja,iedere motor heeft zijn eigen fans.De ene tweecilinder is zelfs niet hetzelfde als de andere .....
Ik ben hardstikke tevreden met mijn TDM.Zou hem niet meer willen missen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan