*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Oh ja, die bandmaat klopt niet 55
Zitten tweedehands circuit banden onder?

Ja, dat zou weleens een goede kunnen zijn. Maar als je dan die 'schaam'-randen bekijkt bedenk je je dat er niet het maximale uit is gehaald.

Verder heb ik m'n vraagtekens bij die andere voorremschijven. Kan me niet voorstellen dat dit werkelijk zo'n goede upgrade kan zijn. Eerder betaalbare vervaing van beschadigde exemplaren. Iemand ervaring mee?

Ik las dat iemand trouwens 'opnieuw' pech had gehad met een 9R die olie lekte? Is dat een bekende kwaal? Ik heb in 2007 ook een 9R gehad, maar die had er geen last van. Hoe kan ik dat controleren?

(om het topic wat op te sieren een klein plaatje van de 9R van destijds)

full


full
 
Tnx.

Hier kun je een idee krijgen van wat ik bedoel met de uitlaat.
Mits die het doet
full


edit/:niet dus
even kijken of ik hem om kan zetten
 
Laatst bewerkt:
ik doe dat met een los snijblad van een breekmes , zo vlak mogelijk over het oppervlak gaan en daar waar ik er moeilijk aan kan breek ik het snijblad kleiner zodat ik er deftig bij kan.
Dat had ik zelf ook geprobeerd maar werkt niet

maar zo uit mn hoofd zou het idd 1 van die "kastjes"moeten zijn.
ik dacht, laat ik gewoon eens in de service manual kijken :P
en daarin staat dat het knipper relais achter de accu zit
de twee relais aan de voorkant zijn voor de koplamp

Ik las dat iemand trouwens 'opnieuw' pech had gehad met een 9R die olie lekte? Is dat een bekende kwaal?
Nee, dat olie lekken is volgens mij zeer uitzonderlijk

(om het topic wat op te sieren een klein plaatje van de 9R van destijds)
Ik krijg een déjà vu gevoel :P

edit/:niet dus
Je houdt wel de spanning erin :+
 
Sorry haha.

Goed bezig, punt muts..

hier dan eindelijk
full

full

full


Ik was dus gewoon dat stuk gaan afslijpen, ben ik rond, trek
je zo dat stuk er uit haha.
In iedere geval hij is er uit, nu heb ik nog een donut pakking
nodig, naar blijkt, sluit ie nu niet goed aan waar de pijp
nog niet vast komt te zitten.
Alleen het montage stuk.
 
Zit zo'n katalysator ook in een 2001 type? Die mag der nl dan wel uut


Volgens mij in alle modellen met dubbele koplamp ?!
Zelfde als het Kleen systeem ( EGR ) lekker verwijderen, mits goed afgesteld loopt je fiets een stuk lekkerder en pakt beter op onder in de toeren.

@ Kabouter puntmuts : Fijn dat je het even uitgezocht hebt :)

Topic loopt weer lekker heren, ZX9R is nog lang niet uitgestorven !
 
Zit zo'n katalysator ook in een 2001 type? Die mag der nl dan wel uut
Vier moertjes los en je weet het :+

Joop had op zijn Duitse 2000 ook een kat. Staan nog ergens foto's in deel 1 of 2 ofzo hoe hij dat ding eruit had gehaald.

Topic loopt weer lekker heren, ZX9R is nog lang niet uitgestorven !

Mijn bijdrage hierin is niet geheel vrijwillig :')
Mijn volgende motor wordt een nieuwe bij de dealer vandaan.




Inmiddels de remmen uit elkaar en deels schoon. Vroeger kon ik door dagen mee bezig zijn maar tegenwoordig weet ik eindelijk hoe het moet.

full


Eén remzuiger heeft hier wel een spoor. Waarschijnlijk zat deze al jaren vast.

En aan de uitlaatpoort kan je zien dat de niet-standaard uitlaat er scheef op heeft gezeten. Waardoor er gassen lekte aan de onderkant. Met aanslag als gevolg.

full


En mijn oude kroonplaat komt nog van pas bij het vullen van de voorvork poten.

full
 
Vier moertjes los en je weet het :+

Joop had op zijn Duitse 2000 ook een kat. Staan nog ergens foto's in deel 1 of 2 ofzo hoe hij dat ding eruit had gehaald.Mijn bijdrage hierin is niet geheel vrijwillig :')
Mijn volgende motor wordt een nieuwe bij de dealer vandaan.




Inmiddels de remmen uit elkaar en deels schoon. Vroeger kon ik door dagen mee bezig zijn maar tegenwoordig weet ik eindelijk hoe het moet.

[afbeelding]

Eén remzuiger heeft hier wel een spoor. Waarschijnlijk zat deze al jaren vast.

En aan de uitlaatpoort kan je zien dat de niet-standaard uitlaat er scheef op heeft gezeten. Waardoor er gassen lekte aan de onderkant. Met aanslag als gevolg.

[afbeelding]

En mijn oude kroonplaat komt nog van pas bij het vullen van de voorvork poten.

[afbeelding]



Zal eerdaags eens kijken in de demper. Gisteren nog ff gereden en vrijdag ff naar assen😁😁
 
Heb afgelopen weekend ook maar de remklauwen voor uit elkaar gehaald, remzuigers schoongemaakt, rubbertjes vervangen... ging allemaal best soepel, maar ben nog niet heel blij met het resultaat. De zuigers komen niet mooi uit en blijft sponzig aanvoelen.

@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?

Andere 9 rijders nog tips voor de 6 zuiger klauw, ondanks dat die niet zo’n goede reputatie hebben?
 
Ik had even een topic aangemaakt in techniek over het loshalen van de carterpan.
Hier een copy&paste van het resultaat:

full


Opvallend leeg daar onderin

full


Ziet er nog uit als 100% nieuw *D

full


@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?
Nee, dat weet ik niet.

Even wat anders; ik heb voor volgende week zaterdag een proefrit geboekt op een Tracer 900 O-)
 
Heb afgelopen weekend ook maar de remklauwen voor uit elkaar gehaald, remzuigers schoongemaakt, rubbertjes vervangen... ging allemaal best soepel, maar ben nog niet heel blij met het resultaat. De zuigers komen niet mooi uit en blijft sponzig aanvoelen.

@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?

Andere 9 rijders nog tips voor de 6 zuiger klauw, ondanks dat die niet zo’n goede reputatie hebben?


Stalen remleidingen en brembo race pads, race vloeistof er in.. ik weet het , klinkt overdreven maar hierdoor remt die van mij als een malle !! en ik heb een 99 er C model ;)

Heb je je zuigers ook gepolijst trouwens ?? ik heb de klauwen compleet gereviseerd en de zuigers gepolijst.
Mocht je met normale remleidingen rijden en willen blijven rijden : systeem minimaal 24 uur onder druk zetten ( remhendel vast zetten zo strak je kan ) en daarna bijvullen.. hierdoor is alle "rek "uit de materialen en kun je maximaal druk zetten en houden.. maar ik zoua ls nog staal kopen voor die 100 euro ;)
 
Stalen remleidingen zitten er al op! Heb de remzuigers met scotchbrite weer glad gemaakt. Zaten met name braampjes aan de randen, die zijn niet echt te herstellen wel? Zover gaan de zuigers ook niet naar binnen, dus zou een heel eind moeten komen.

Wat doet Race vloeistof anders dan normale remvloeistof?

Stalen remleidingen en brembo race pads, race vloeistof er in.. ik weet het , klinkt overdreven maar hierdoor remt die van mij als een malle !! en ik heb een 99 er C model ;)

Heb je je zuigers ook gepolijst trouwens ?? ik heb de klauwen compleet gereviseerd en de zuigers gepolijst.
Mocht je met normale remleidingen rijden en willen blijven rijden : systeem minimaal 24 uur onder druk zetten ( remhendel vast zetten zo strak je kan ) en daarna bijvullen.. hierdoor is alle "rek "uit de materialen en kun je maximaal druk zetten en houden.. maar ik zoua ls nog staal kopen voor die 100 euro ;)
 
Stalen remleidingen zitten er al op! Heb de remzuigers met scotchbrite weer glad gemaakt. Zaten met name braampjes aan de randen, die zijn niet echt te herstellen wel? Zover gaan de zuigers ook niet naar binnen, dus zou een heel eind moeten komen.

Wat doet Race vloeistof anders dan normale remvloeistof?


Plekken wat die niet raakt hoef je idd niet schoon te maken, al doe ik het wel
Scotchbrite zou in principe genoeg kunnen zijn maar ik ga echt voor het polijsten, dus ik werk van grove korrel naar fijn.. blijft geen krasje over.
Remmen staan er sowieso wel om bekend dat ze niet super zijn maar ik heb er nu echt een super gevoel mee !!
Race vloeistof kan veel meer hitte verdragen waardoor die langer en harder door kan remmen.

Hoe zijn je remblokken ? enig idee wat er onder zit ? Het kan namelijk zijn dat ze oud zijn of verglaasd.
 
Remblokken zitten er al even op, al nog wel redelijk wat voering, maar niet mooi recht afgesleten. Heb overigens nieuwe liggen, kan ik er wel op zetten, wellicht verstandig.

Overigens nog tips voor ontluchten? Lijkt wel nog wat druk op te bouwen na een paar keer pompen. Maar heb al oneindig veel ontlucht, zelfs na een stuk rijden nog een keer, maar komt geen belletje meer uit.

Plekken wat die niet raakt hoef je idd niet schoon te maken, al doe ik het wel
Scotchbrite zou in principe genoeg kunnen zijn maar ik ga echt voor het polijsten, dus ik werk van grove korrel naar fijn.. blijft geen krasje over.
Remmen staan er sowieso wel om bekend dat ze niet super zijn maar ik heb er nu echt een super gevoel mee !!
Race vloeistof kan veel meer hitte verdragen waardoor die langer en harder door kan remmen.

Hoe zijn je remblokken ? enig idee wat er onder zit ? Het kan namelijk zijn dat ze oud zijn of verglaasd.
 
Niet recht afgesleten ?? Hoe zijn je schijven dan ?!

Heb je het systeem op druk gezet ??

Heb gisteravond nog even een rondje gereden en merk dat mijn remmen echt hard werken en dat ik hierdoor waarschijnlijk de voorvering wat anders af moet stellen.. ik kom namelijk tot het eind van de veerweg zodra het achterwiel los komt
Gebeurd niet vaak maar is toch een teken dat de vering iets harder moet ;)
 
Ik haal ze ongeveer om het jaar uit mekaar.
De zuigers schoonmaken en de keerringen óf vervangen (is het beste) of schoonmaken en met siliconenvet er weer inzetten.
Wél eerst de groeven goed schoonmaken. Doe ik met een borsteltje in een dremel.
Het is even een klus maar anders komen ze héél vast te zitten en remt het nauwelijks meer.

Na het ontluchten duw ik de zuigers weer zo ver mogelijk naar binnen.
De lucht die er dan nog in de leidingen zit gaat er dan uit bij het reservoir......(hoop ik *D )

PS ik rij ook in de winter door.
Heb afgelopen weekend ook maar de remklauwen voor uit elkaar gehaald, remzuigers schoongemaakt, rubbertjes vervangen... ging allemaal best soepel, maar ben nog niet heel blij met het resultaat. De zuigers komen niet mooi uit en blijft sponzig aanvoelen.

@Puntmuts, ik zie dat jij 4 zuiger klauwen hebt? Wat voor een type zijn dat? Passen die op een C model uit 1998?

Andere 9 rijders nog tips voor de 6 zuiger klauw, ondanks dat die niet zo’n goede reputatie hebben?
 
Laatst bewerkt:
Niet recht afgesleten ?? Hoe zijn je schijven dan ?!

Heb je het systeem op druk gezet ??

Heb gisteravond nog even een rondje gereden en merk dat mijn remmen echt hard werken en dat ik hierdoor waarschijnlijk de voorvering wat anders af moet stellen.. ik kom namelijk tot het eind van de veerweg zodra het achterwiel los komt
Gebeurd niet vaak maar is toch een teken dat de vering iets harder moet ;)

Niet recht afgesleten komt omdat 2 van de 3 zuigers aan sommige zijdes niet uitkwamen, dus slijt je blokje schuin af.

Onder druk zetten doe ik door het 'pompen' van de remhendel en dan vasthouden. Of bedoel je dat anders?

Als mijn remmen het weer goed doen zal ik ook eens testen of de vering hard genoeg is :]
 
Ik haal ze ongeveer om het jaar uit mekaar.
De zuigers schoonmaken en de keerringen óf vervangen (is het beste) of schoonmaken en met siliconenvet er weer inzetten.
Wél eerst de groeven goed schoonmaken. Doe ik met een borsteltje in een dremel.
Het is even een klus maar anders komen ze héél vast te zitten en remt het nauwelijks meer.

Na het ontluchten duw ik de zuigers weer zo ver mogelijk naar binnen.
De lucht die er dan nog in de leidingen zit gaat er dan uit bij het reservoir......(hoop ik *D )

PS ik rij ook in de winter door.

Als ik 2 jaar vooruit kan ben ik al blij, had ze vorig jaar al schoongemaakt, alleen toen niet de rubbers vervangen. Nu dus wel :Y

Heb inderdaad ook de groeven met een dremel en borsteltje schoongemaakt, werkt best goed. Zat op sommige plekken best veel corrosie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan