Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
1admf.jpg

Vandaag mijn eerste motor gekocht *O*
Een gsxf600 uit 2000 met een km-stand van net geen 40.000 dus hoop er voorlopig lekker mee te kunnen rijden :]
 
Dag Heren/Dames,

Binnenkort ga ik waarschijnlijk mijn eerste GSX 600F uit 1992 aanschaffen!
Alleen dit is ook meteen de eerste motor die ik van een onbekende koop.
Nou ben ik wel technisch aangelegd, maar wat zijn punten waar ik bij een 600F uit '92 op moet letten?

P.S. Alle tips welkom, ook niet GSX gerelateerd

Grtz!

Ik zou geen specifieke merk en type gerelateerde aandachtspunten kunnen verzinnen :)
 
Ja er zijn wel onderdelen die weg mogen. Betreft wel een 750 ipv. 600 die jij hebt wat ik uit je ondertitel op maak.

Stuur is geen verhoger maar gewoon het originele stuur :)
full


Edit:

Mocht ik iemand anders nog kunnen verblijden met bepaalde onderdelen dan geef maar een gil. Ik hoef er niet perse vanaf, hoef zeker niet de jackpot en hou zelf onderdelen zoals: motorblok, carburateurs, rempompen, klauwen,schijven, velgen, verlichting, cockpit etc
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Vandaag mijn eerste motor gekocht *O*
Een gsxf600 uit 2000 met een km-stand van net geen 40.000 dus hoop er voorlopig lekker mee te kunnen rijden :]
Welkom in het grote GSX F TOPIC *O* *O* *O*

En dat is een heel mooi machientje! 8-)

Ik ben meteen ook verliefd op je kuipruit :9~
Exact zo eentje zou ik willen, want:
- lekker hoog
- spoiler vorm
- getint, maar niet té donker.
 
Dat ruitje heb ik er ook op zitten. Werkt prima echter vanwege het grote(re) oppervlak sterven veel meer beestjes })
Dus niks mee om uit te pakken op een of ander dierenwelzijnforum _O-

En ja, ik wil echt zo een ruitje. Waar te vinden? Ik dacht nieuw ergens rond de 85€? Van Ermax of zoiets? Heb dat altijd wel wat veel gevinden, maar op AiliExpress vind je er zo geen, die zijn in het beste geval maar een beetje hoger, en meestal doublle boublle (of zoiets), en dat vind ik niet mooi.

Anderzijds is 85€ eigenlijk helemaal niet zo veel vergeleken met wat je ervoor krijgt :Y

Btw: voor iemamd die een goede beginnersmotor zoekt, en iemamd kent dat hier voor een vriendenprijsje zelf onderhoud aan kan doen:
≥ Suzuki GSX 750F - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Moest mijn vrouwtje een motor rbw hebben ... :9

Edit: ik zie nu boven je avatar dat we beiden een 2004 rijden :)
Ik zou mijn avatar weer eens moeten vernieuwen eigenlijk :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zocht jij nog een uitlaat?

Zgan in belgie...

Suzuki GSX750F 98-05 Originele uitlaat in uitstekende staat!
Bieden
≥ Suzuki GSX750F 98-05 Originele uitlaat in uitstekende staat! - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl
Thanks! :t

Bericht gestuurd met een bod erin, ben benieuwd!

Laat het hier zeker nog weten :Y
Hij heeft mijn bod aanvaardt, en zal de uitlaat persoonlijk afleveren :t
Dag en uur gaan we nog afspreken.

Edit: volgende week zondag komt hij eraan :t
Nogmaals dank voor de link!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft mijn bod aanvaardt, en zal de uitlaat persoonlijk afleveren :t
Dag en uur gaan we nog afspreken.

Edit: volgende week zondag komt hij eraan :t
Nogmaals dank voor de link!

Top en kleine moeite ;)
 
Top en kleine moeite ;)
Zal de foto hier wel op tijd plaatsen :t

Ik denk enerzijds te wachten met montage tot op 20.000km, en ik zou alles goed voorbereid moeten krijgen, zodat ik alle onderhouds- en verbouwingswerken gelijk in 1 keer kan doen.
Je weet wel, de ombouw naar dubbele koplamp met projectors, de DRL's, en vooral, het kofferrek.

Maar anderzijds denk ik toch dat het beter is de uitlaat zo snel mogelijk te vervangen, want ik weet uit ondervinding van mijn vorige hoe moeilijk het is dat stukje eruit te pulken als dat vollefpdig afgebroken is :X
 
Ik hoop dat je er een goede koop aan doet. Geen belang bij maar leek me een net ding vandaar.

Hier alle spul van donor motor aan het schoonmaken en oppoetsen voor het de opslag in gaat. :)
 
Ik hoop dat je er een goede koop aan doet. Geen belang bij maar leek me een net ding vandaar.
Ja die indruk hadik ook. Zelfs het stukje buis dat in de uitlaatcollector gaat blinkt nog.
Hier alle spul van donor motor aan het schoonmaken en oppoetsen voor het de opslag in gaat. :)
En om die reden heb ik spijt dat die opkoper voor mijn wrak toch nog is komen opdagen -O-
Voor die 100€ verlies had ik nog wel zelf een hoopje onderdelen, en een nog heel goed werkend blok ook!
Maar ja, ze is nu weg, dus moet het zo maar doen :P

Ik hoop vooral dat mijn huidige motor een goede koop is. Want de kapotte uitlaat, en de roest in de tank, dat zijn toch twee tegenvallertjes.

Eigenlijk 3 tegenslagjes, de kapotte brandstofkraan, maar gelukkig had ik die nog van het wrak kunnen plukken :+

Of eigenlijk 4, de banden van 12 jaar oud.

Maar verder rijdt die wel zacht, start altijd goed, en rijdt en stuurt heel netjes. Ik had na het ontdekken van de kapotte uitlaat en de roest in de tank mijn twijfels over de km's, maar het onderhouds stickertje en de 12 jaar oude banden met amper slijtage (op een motor van 15 jaar) nemen die twijfel wel grotendeels weg.

Er staat nog ergens een nummer of mailadres van een motorhandelaar op, ik heb er al aan zitten denken om die eens op te zoeken en te vragen of hij nog iets weet van die motor, gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
Ohw ja ... wat het verbruik betreft, daar heb ik nog geen idee van, nog geen volledige tank leeg gereken.

En door de stang van de vlotter te buigen geeft de meter een heel vertekend resultaat aan.
Mijn bedoeling was om daardoor te zorgen dat de motor op reserve moet als de naald aan het begin van de rode zone staat, en niet op de helft ervan.

Maar nu gaat ie al op reserve als de meter op half staat _O-
Iets daarna vol getankt, en denk nu aan 280km te zitten. Als die op reserve gaat op 375 a 400km zit ze op hetzelfde niveau als mijn vorige.
Mijn eerste indruk zegt dat het wel zou kunnen lukken, maar we zullen zien ...

to be continued
 
Ja er zijn wel onderdelen die weg mogen. Betreft wel een 750 ipv. 600 die jij hebt wat ik uit je ondertitel op maak.

Stuur is geen verhoger maar gewoon het originele stuur :)[afbeelding]

Edit:

Mocht ik iemand anders nog kunnen verblijden met bepaalde onderdelen dan geef maar een gil. Ik hoef er niet perse vanaf, hoef zeker niet de jackpot en hou zelf onderdelen zoals: motorblok, carburateurs, rempompen, klauwen,schijven, velgen, verlichting, cockpit etc

Dat gaat niet passen zo te zien..helaas.
 
de roest in de tank.

Moet je eens kijken op forum, met elektrolyse kun je de tank prachtig ontroesten. Daarna goed gevuld houden en klaar. Fijne roestpoeder had ik de hele carburatie mee vol zitten, gaat gewoon door de filters heen. Coaten zou ikje afraden ;)
full
 
Ohw ja ... wat het verbruik betreft, daar heb ik nog geen idee van, nog geen volledige tank leeg gereken.

En door de stang van de vlotter te buigen geeft de meter een heel vertekend resultaat aan.
Mijn bedoeling was om daardoor te zorgen dat de motor op reserve moet als de naald aan het begin van de rode zone staat, en niet op de helft ervan.

Maar nu gaat ie al op reserve als de meter op half staat _O-
Iets daarna vol getankt, en denk nu aan 280km te zitten. Als die op reserve gaat op 375 a 400km zit ze op hetzelfde niveau als mijn vorige.
Mijn eerste indruk zegt dat het wel zou kunnen lukken, maar we zullen zien ...

to be continued

Dat met die meter is mij ook bekend bij het oudere type. Mijn meter geeft leeg aan bij een volle tank, loopt gedurende tank leegloop weer richting vol en als die bijna leeg is loopt die weer naar leeg op de meter.
 
Welkom in het grote GSX F TOPIC *O* *O* *O*

En dat is een heel mooi machientje! 8-)

Ik ben meteen ook verliefd op je kuipruit :9~
Exact zo eentje zou ik willen, want:
- lekker hoog
- spoiler vorm
- getint, maar niet té donker.


Dankjewel DKP *D ik ben er ook heel blij mee, rijd ook goed en ik heb voor 6 juli gelijk een grote beurt ingepland zodat ik zeker weet dat alles weer vers is en dan lekker genieten. :]

Ik zag dat de kuipruit van MDI is mischien dat je daar wat mee kan.
 
Dankjewel DKP *D ik ben er ook heel blij mee, rijd ook goed en ik heb voor 6 juli gelijk een grote beurt ingepland zodat ik zeker weet dat alles weer vers is en dan lekker genieten. :]

Ik zag dat de kuipruit van MDI is mischien dat je daar wat mee kan.
Yep, dank je! Gevonden! :t

Vervangingsruit touring / flip-up Suzuki GSX600F/ GSX750F '98- I bij www.mdi-online.nl

[me=DKP] moet nu heel hard vechten tegen de kriebels om het meteen te bestellen ...
Krabben zou ook kunnen helpen natuurlijk ...[/me]
:+
 
Krabben zou ook kunnen helpen natuurlijk ... :+
Ofschoon ik deze ruit best kras bestendig vind (zat er op toen ik hem kocht maar rij er nu 2 jaar mee). zou ik niet te hard krabben. Voor je het weet heb je een gematteerde ruit :o
 
ik heb hier 3 ruitjes getest.. maar het beest prettige vind ik eigenlijk geen ruit, maar een goede helm.

helaas zijn de kappen al dermate aerodynamisch gevormd dat geen ruit niet helpt. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een spoiler die ik horizontaal zet zodat mijn helm in de schone lucht zit.

Voor mijn deuaville heb ik een kleine spoiler op Ali express gekocht:
Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universele Motorfiets Voorruit voor Kawasaki BMW Ducati honda KTM in Luchtstroom Verstelbare Voorruit Wind Deflector Universele Motorfiets Voorruit voor Kawasaki BMW Ducati honda KTM van Windschermen & Windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep

kwaliteit is beter dan verwacht, en voor die paar euro is het proberen waard. WAt ik beter vind aan deze spoiler is dat hij 'tandloos' en tijdens het rijden iets bij te stellen is. op de Gsx heb ik de MRA spoiler

misschien zet ik die nog wel een keer op de gsx ..

Mocht je in de buurt van Deventer komen Mag e het bobbleruitje en iets verhoogde ruit best uit komen proberen. Die liggen hier nog in de schuur
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen, daar ben ik weer na een hele hele lange afwezigheid.
Ik ben bezig mijn ketting te vervangen, alles gaat voorspoedig tot ik bij de afdekplaat van het voortandwiel uit kom. De imbusbouten zijn met geen mogelijkheid los te krijgen.
Hoe krijg ik ze toch los (1 kop is al bijna dol)
betreft een 750 uit 1992
 
Goed gereedschap, inbus erin zetten, zachtjes paar tikjes met hamertje op geven en dan zou die los moeten willen. Zo vast mogen die eigenlijk niet zitten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan