Yamaha TRX850 topic deel 10

Voor het vervangen van de bougies maak ik de 4 bevestigiingspunten van de radiateur los.
Op die wijze creeer je (iets) meer ruimte om je sleutel kwijt te kunnen.
 
ik gebruik voor het vervangen een pijpsleutel. de bougieschacht loopt iets taps toe. de meeste doppen blijven hierin steken is mijn ervaring.
ik heb gewoonweg niet de juiste dop denk ik haha.

kijk voordat je de bougies eruit draait even of je het waterafvoer kanaaltje door kunt blazen. dan blaas je eventueel vuil weg voordat het de cilinder in kan vallen.
 
Ik heb de dop (pijpsleutel) uit het gereedschap setje gebruikt!
Werkt prima.
Waarvandaan kun je dit bewuste gaatje doorblazen dan?
 
aan de kant van waar de standaard zit. dit gat is voor afwatering bedoeld.
bij mij zat deze verstopt en mede door het zweten van de koelvloeistof leiding rechts op de kop gaf dit problemen..

even doorblazen en rubbers van de boegiedopgaten weer goed op hun plek drukken na dit geintje kan je ind de toekomst problemen voorkomen.
 
Ik wilde vandaag een ritje maken, maar helaas, de TRX startte niet. De accu is vol, het licht brandt normaal en zwakt niet af als ik op de startknop druk. Het enige wat gebeurt is een klik van het relais.
Ritje afgeblazen en gaan zoeken op het forum. Ik vond een tip om het startrelais even kort te sluiten als test. Onder het zadel gezocht of ik een paar dikke aansluitingen kon vinden die van het relais konden zijn en met twee schroevendraaiers geprobeerd die kort te sluiten. Raak, de startmotor draaide.
Het lijkt er dus erg op dat het relais stuk is. Pff, moet ik de motor daarvoor op laten halen of is het redelijk eenvoudig zelf te vervangen? Ik ben nogal huiverig om van alles aan de electra los te gaan halen.

Edit: net nog even geprobeerd echt 'hotwired' te starten. Ja, dat werkt, liep meteen. Dat laten ophalen hoeft dus niet ...
 
Laatst bewerkt:
start relais vervangen moet toch niet het grootste probleem zijn ? als ik het goed heb heeft deze een stekkerverbinding. :t
De dikke kabels voor de startmotor zitten vast met boutjes. Maar moeilijk is het idd niet, zit gewoon ergens onder het zadeltje.
Ik heb het ook wel eens gehad trouwens.
 
Heren bedankt. Het relais is er inderdaad zo uit te plukken. Hier is de boosdoener:

full


Ik vond een originele ter vervanging bij Boonstra (daar komt mijn TRX origineel zelfs vandaan), die is besteld.
 
Laatst bewerkt:
Boonstra Groningen, eerder Safe Groningen, nu ook al lang verdwenen. Ik zie net dat ik hem dit jaar 15 jaar in bezit heb :o De TRX had glijschade gehad, alleen cosmetisch en netjes hersteld.

Hij rijdt strak, dat ie beter door een linkerbocht dan een rechterbocht gaat ligt aan mij :')

En o ja, hij start weer perfect :)
 
Paar jaar terug was er een van het zwolle topic onderuit gegaan met een R1.

Die was onderuit geschoven, met het schokbreker linksysteem (onderkant achtervork) tegen een paaltje aangegleden, door die impact omgeslagen en op de bovenkant terecht gekomen (dus lag op het stuur en kont met de wielen omhoog). De motor bleef draaien (?!) met een grote plas olie op straat.

Stond later te koop bij Boonstra met "rijdbare" schade..... :X -O- :')


TRXjes zijn gelukkig taai!
 
Laatst bewerkt:
Ook al eens met kennis van mijn zwager meegemaakt... mooie gsx. maar dat op de achterbrug is geen haar :X das een haarscheur |(

maargoed, daar ben je zelf bij als je iets koopt :t
 
Ja zeker, die heb ik er ook op zitten.
Is wel aan de slappe kant, veer en demping moeten aangepast worden om het goed te laten werken - zeker voor circuit gebruik.
 
Eindelijk maar eens een Tomtom Rider aangeschaft nu de 450 voordelig was, en een aardig nette montage uitgepuzzeld met een handig RAM bolletje op het boutje van de rempot. Bevalt erg goed.


full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben (afhankelijk van de prijs) op zoek naar een kuip van een TRX, in de kleurstelling zwart-rood. Liefst onbeschadigd en met ruitje. Spiegels zijn niet nodig.

Mijn TRX is omgebouwd naar een superbikestuur en daarom is de kuip iets ingekort. Ik wil hem eigenlijk weer terugbouwen naar origineel, heb alles er bij alleen de kuip loopt dan niet mooi door.
 
Misschien heeft Pieter in Hoornsterzaag nog een mooie kuip liggen. Dus ik zou HPS motoren ff een mailtje sturen.

(Ik heb wel nog een rood/zwarte liggen maar die heeft een klap van de molen gehad.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan