Circuitbanden-Topic

Hier ook een vraag over banden *D Wie van jullie heeft ervaring met bridgestone V02 120 soft en 200 medium?

Afgelopen maandag op zandvoort wat vreemd gedrag gehad met voornamelijk mn achterband. Begon erg te glijden en een vreetspoor wat leek op cold tear, terwijl de band 1 circuitdag oud was en naar mijn idee warm genoeg. Misschien was de bandenspanning niet goed, dus ben ik benieuwd naar ervaringen van hier.

De waarden vanuit Bridgestone: Voorband 1,8 - 1,9 bar (koud) Achterband 1,4 - 1,5 bar (koud), heb ik mee gereden.

Alvast bedankt.

Zelf erg te spreken van de V02 achterband, voorband alleen niet daar heeft Pirelli toch m'n voorkeur.
De medium heb ik nooit rare slijtage mee gehad, heb je misschien een foto?
Nog een vraag, rijd je met bandenwarmers? Wanneer je dat niet doet kan dat ook je slijtage deels verklaren.
 
Iemand ook goeie ervaringen met de nieuwe Metzeler Racetec RR slicks?
Ik heb voorheen dunlop en pirelli gereden maar met een 1:48 op Assen gemiddeld en 2 a 3 dagen doen met een achterband 200/60 K2 ben ik zeer tevreden en ze geven voor mijn genoeg grip en ik ben nog lerende maar heb nou nooit het idee dat de band echt slechter word. Pas als bijna de slijtage indicatoren weg zijn dan begint die meer te glijden.
En dat voor een prijs van 190,- is dat toch wel een goeie band voor de hobby rijder.
 
Dus volgens jou is Bridgestone geen gerespecteerd merk? |(
Waarom dan?
Ik had dezelfde vraag en vermoed dat Tyl dit bericht bedoelde te quoten:

Kwam op XLMoto dit setje tegen;

KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl

Nou heb ik zelf geen interesse in deze banden omdat ik niet op slicks rijd (want gekentekende motor), maar misschien is er iemand die het aan heeft gedurfd dit te proberen?
 
Met plezier gelezen! Fijn om de info centraal bij elkaar te hebben, met name over bandendruk/compounds/temperaturen.

Zelf net een setje Metzeler CompK's binnen. Ben erg benieuwd hoe die uit gaan pakken qua grip en levensduur.
 
Met plezier gelezen! Fijn om de info centraal bij elkaar te hebben, met name over bandendruk/compounds/temperaturen.

Zelf net een setje Metzeler CompK's binnen. Ben erg benieuwd hoe die uit gaan pakken qua grip en levensduur.

Compk’s gaan erg lang mee en grip is op zich ok voor een hobby rijder. Laatst op Assen verschil met sc2 getest, verschil sc2 voor/compk achter Vs sc2 voor/sc2 achter, is +2 seconden per ronde. Ik gebruik compk s voor de ochtend sessies, als het koud is en om de lijnen te leren.
 
Compk’s gaan erg lang mee en grip is op zich ok voor een hobby rijder. Laatst op Assen verschil met sc2 getest, verschil sc2 voor/compk achter Vs sc2 voor/sc2 achter, is +2 seconden per ronde. Ik gebruik compk s voor de ochtend sessies, als het koud is en om de lijnen te leren.
2 seconden op een rondetijd van, wat precies?
 
Goedenavond, ik heb een vraag hopelijk ben hiermee op de goede locatie.

Ik heb Bridgestone BT016 Pro banden (nieuw gekocht een paar maanden geleden met een recente dot code).

Daarmee rijd ik op een Honda cbr1000rr fireblade uit 2004 met 1 tand kleiner op het voortandwiel.

De bandenspanning zet ik altijd op 2.1 voor en 1.9 achter koud gemeten voor aanvang van de eerste sessie. Tevens gebruik ik geen bandenwarmers.

Dit jaar ben ik begonnen met vrij rijden op het circuit, (vorig jaar begonnen op circuit met les).

Waar ik mee zit is dat ik nu al 3 "behoorlijke" momenten heb gehad (in mijn ogen dan) waarvan ik mij af vraag of dit mijn eigen fout is of dat het tijd word voor ander type banden.

Op Assen Strubben uit zette de motor een keer een stap op zij. Daar reed ik toen 2:06.
Op Mettet had ik een serieuze slide de derde bocht naar links, toen liet ik gas los en vloog een stuk van het zadel af. Tevens had ik een paar sessies daarna de laatste bocht voor start finish dat de motor een stap op zij zette. Daar reed ik toen 1:19.

Bovenstaande resulteerde er (op Mettet) in dat ik dus minder hard de korte bochten durfde te nemen, en veel later durfde uit te accelereren en ik dus best veel tijd verloor.

Ik ben beginnend en probeer er achter te komen wat het probleem is.

Iemand enig idee of ik het in de banden moet zoeken of is het puur mijn rijstijl of misschien een combi.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, ik heb een vraag hopelijk ben hiermee op de goede locatie.

Ik heb Bridgestone BT016 Pro banden (nieuw gekocht een paar maanden geleden met een recente dot code).

Daarmee rijd ik op een Honda cbr1000rr fireblade uit 2004 met 1 tand kleiner op het voortandwiel.
De bandenspanning zet ik altijd op 2.1 voor en 1.9 achter koud gemeten
voor aanvang van de eerste sessie. Tevens gebruik ik geen bandenwarmers.

Dit jaar ben ik begonnen met vrij rijden op het circuit, (vorig jaar begonnen op circuit met les).

Waar ik mee zit is dat ik nu al 3 "behoorlijke" momenten heb gehad (in mijn ogen dan) waarvan ik mij af vraag of dit mijn eigen fout is of dat het tijd word voor ander type banden.

Op Assen Strubben uit zette de motor een keer een stap op zij. Daar reed ik toen 2:06.
Op Mettet had ik een serieuze slide de derde bocht naar links, toen liet ik gas los en vloog een stuk van het zadel af. Tevens had ik een paar sessies daarna de laatste bocht voor start finish dat de motor een stap op zij zette. Daar reed ik toen 1:19.

Bovenstaande resulteerde er (op Mettet) in dat ik dus minder hard de korte bochten durfde te nemen, en veel later durfde uit te accelereren en ik dus best veel tijd verloor.

Ik ben beginnend en probeer er achter te komen wat het probleem is.

Iemand enig idee of ik het in de banden moet zoeken of is het puur mijn rijstijl of misschien een combi.

Alvast bedankt.
Wat schrijft bridgestone daar voor (bandenspanning)?
Pattern Size Cold pres
BT016 Pro 120/70ZR17 2.2 -
BT016 Pro 180/55ZR17 2.0 -
BT016 Pro 190/55ZR17 2.0

http://www.trackdayguiden.dk/rg/pdf/bridgestone.pdf
 
Laatst bewerkt:
De oude BT016 waren slecht dan zal de opvolger ook niet veel beter zijn.Het is gewoon een straatband.

De R10 beter persoonlijk zou ik gaan voor de Dunlop GP 212 racer die mogen ook gebruikt worden op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik nog niet een O-)

lees je in : bridgestone bt 016 pro track review - Google zoeken


Visordown
"Overall they have proven to give confidence inspiring grip on the edges with great levels of feedback when banked over especially on the track.

MCN
" To sum up I’d highly recommend them for road, and occasional track use."

After a near faultless performance on track, the tyre had one final surprise for us at the end of the day - after hundreds of hard track miles the tyre had coped remarkably well, and looked barely worn at all! "

Bridgestone BT016 Pro Launch - Tyre Reviews

:)
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht nog op de eerste O-)

lees je in : bridgestone bt 016 pro track review - Google zoeken


Visordown
"Overall they have proven to give confidence inspiring grip on the edges with great levels of feedback when banked over especially on the track.

MCN
" To sum up I’d highly recommend them for road, and occasional track use."

After a near faultless performance on track, the tyre had one final surprise for us at the end of the day - after hundreds of hard track miles the tyre had coped remarkably well, and looked barely worn at all! "

Bridgestone BT016 Pro Launch - Tyre Reviews

:)
 
Goedenavond, ik heb een vraag hopelijk ben hiermee op de goede locatie.

Ik heb Bridgestone BT016 Pro banden (nieuw gekocht een paar maanden geleden met een recente dot code).

Daarmee rijd ik op een Honda cbr1000rr fireblade uit 2004 met 1 tand kleiner op het voortandwiel.

De bandenspanning zet ik altijd op 2.1 voor en 1.9 achter koud gemeten voor aanvang van de eerste sessie. Tevens gebruik ik geen bandenwarmers.

Dit jaar ben ik begonnen met vrij rijden op het circuit, (vorig jaar begonnen op circuit met les).

Waar ik mee zit is dat ik nu al 3 "behoorlijke" momenten heb gehad (in mijn ogen dan) waarvan ik mij af vraag of dit mijn eigen fout is of dat het tijd word voor ander type banden.

Op Assen Strubben uit zette de motor een keer een stap op zij. Daar reed ik toen 2:06.
Op Mettet had ik een serieuze slide de derde bocht naar links, toen liet ik gas los en vloog een stuk van het zadel af. Tevens had ik een paar sessies daarna de laatste bocht voor start finish dat de motor een stap op zij zette. Daar reed ik toen 1:19.

Bovenstaande resulteerde er (op Mettet) in dat ik dus minder hard de korte bochten durfde te nemen, en veel later durfde uit te accelereren en ik dus best veel tijd verloor.

Ik ben beginnend en probeer er achter te komen wat het probleem is.

Iemand enig idee of ik het in de banden moet zoeken of is het puur mijn rijstijl of misschien een combi.

Alvast bedankt.

Als het in je hoofd niet goed zit en je twijfelt over de banden, dan is alleen dat psychologische aspect al een valide reden om moderner en meer circuit-gericht rubber te kiezen. Genoeg keus.

Welke fase van de bocht gebeurden de slides? Het lijkt erop dat je beschrijft dat het telkens bij het uitaccelereren gebeurde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan