Bmw f650gs kilometerteller wijkt af

Ladoga

Rookie
20 jun 2018
5
0
Schoonrewoerd
Mijn bmw uit 2001 heeft een zeer afwijkende kilometerteller. Het geeft 20km/h te veel aan ?
Ik heb originele banden. Wie weet hoe dat hersteld zou kunnen worden ?
 
Indien je een snelheidsmeteropnemer op je voorwiel hebt; geen idee.
Indien de opnemer in je blok zit; afwijkende kettingwielen :)
 
Laatst bewerkt:
Wijkt de afgelegde afstand ook af?
Dit kun je zelf controleren aan de hectometerpaaltjes langs de weg. Je start op 0 met je dagteller en bij nr 10 is er 1 km gereden?
Heb je een navigatie? Die snelheid is ook niet geijkt.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet de afwijking omdat mijn vrouw met de auto naast mij heeft gereden... Er is een gever op het achterwiel gemonteerd die een soort ABS krans uitleest voor de snelheid. Zou die stuk kunnen zijn? Bestaat de mogelijkheid om de teler opnieuw te kalibreren ?
 
> Hoe weet je dat de motor afwijkt en niet de auto? De auto heeft ook niet echt een gekalibreerde teller?

> Een teller wijkt niet in absolute kilometers af, maar in procenten normaal. of blijft de teller bij 0kmh ook op 20kmh staan?

> Je zou eens kunnen kijken of je met een GPS kan controleren, als je dan een stukje strak 100 op de GPS rijdt wat de motor aangeeft.

Een afwijking van 10% is vrij normaal. De afrol omtrek van verschillende banden is ook zeker niet allemaal gelijk, dus de meeste motorfiets fabriekanten gaan wat aan de veilige kant zitten.

Als je de afwijking dan nog te groot vindt zou je kunnen kijken of er een speedohealer beschikbaar is voor jou motor. Dan kun je het zelf instellen.
 
Opgelost, de ams krans schoongemaakt en de gever meer een schuurpapiertje licht geschuurd. Nu klopt het allemaal weer. ( achter een vrachtauto geeft de teller ongeveer 80 km/h aan.
Bedankt voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan