Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De NC30 type 1 is sinds vanmiddag € 750 in prijs gestegen 8-)

Het nieuwe hugger met reflector zit er nu op.

full

full

full

full

full
 
V4 gerelateerd nieuws.

Eindelijk de RC 30 helm opgehaald. :9~ :9~

Een paar weken terug was er bij Ten Kate al een reportage gemaakt, maar kon toen de helm niet vervoeren.
Dat moest een keer met de auto, want zelfs de doos is al een kunststuk op zich, en die moet natuurlijk onbeschadigd blijven.
Vandaag was dus de dag.

full

full

full

full

full
full



Ook heeft de fotograaf mij al wat foto's van de reportage doorgestuurd.
Gemaakt in de grote lege race-hal bij Ten Kate. :t :t

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ook zijn de deze twee NC30-tigs inmiddels helemaal geprepareerd voor een vakantie trip naar Frankrijk.
Alleen nog twee achterbanden (BT 090) maar die zijn inmiddels al binnen.
Laat de bochtjes maar komen :9~ Kunnen we de TomTom 550 op kronkelroute instellen. 8-) *O* ( Al is Frankrijk één en al kronkel :+ ).

full
 
Laatst bewerkt:
VFR 400R NC30 Marathonmotor 166000 km. :9~

Dit hele weekend de Belgische eigenaar van deze NC30 op bezoek om een aantal zaken eens grondig aan te pakken.
Was wel nodig na 166000 km.
Deze fiets komt hier overigens al vanaf km-stand 70000!!!.

full

full

full


Tijd om de excentrische achteras eens volledig te reviseren.
Was van buiten en van binnen één grote bende.

full

full


Op den duur gaan alle assen bij het ketting stellen steeds zwaarder draaien. Komt door het grind en vuil dat via de opening aan de voorzijde van de swingarm naar achteren komt, en door het niet vakkundig ketting stellen.
Dus geen gebruik maken va de stelsleutel, maar een hamer en drevel gebruiken. :(
De lippen raken beschadigd en worden tegen het huis gedrukt. Draaien gaat steeds moeilijker. Bij een volgende kettingstelbeurt moet er nog harder geslagen worden met de hamer en de beschadiging is compleet. ;( ;( ;( . NIET DOEN.
Bij veel kilometer is het bij mij nu standaardprocedure om de exentrische as eruit te halen en het buitenhuis van de swingarm goed te reinigen, de lagers van extra vet te voorzien en alles weer terug te zetten. De lagers gaan echt heel lang mee. (alleen bij 166000 km vervangen :+ ).

full

full


Eerst even in de ontvetterbak om het ergste vuil eraf te krijgen.
Daarna de lagers eruit persen.

full

full

full

full
full



Daarna de zwaar beschadigde lippen, die bedoeld zijn voor de stelsleutel, herstellen .
Veel slijp -en vijlwerk.

full

full


Gelukkig hierbij hulp van een Belgische stageloper. :+

full


Na het herstel in de ultrasoonbak en als nieuw er weer uit. :9~

full


Ook de as met schijf en het tandwiel weer mooi schoon.
Dit is de gelegenheid om alles grondig te reinigen en weer wat mooier te krijgen.

full

full


De nieuwe delen;
alles nog leverbaar. :9~
Niet goedkoop: hier ligt voor ruim € 190. :(

full


Tijd om de nieuwe lagers te plaatsen.

full

full

full

full


De exentrische as zit weer op zijn plaats en ook weer geborgd.~[/b]

full


Na het plaatsen van de as met schijfrem draaide alles weer perfect soepel rond en kan er weer rustig 150000 km gereden worden.
Straks bij 180000 eerst even de kleppen.

Ook nog de wiellagers vervangen en een aardingsset gemonteerd.

full
full

full
 
Laatst bewerkt:
Zojuist nog even een testrit gemaakt op deze NC30 waar ik van de week een nieuwe Hagon achterschokdemper op heb gemonteerd.
Lengte 315 mm i.p.v. de 305 standaard. Linksysteem heeft een verhouding van 1:3 waardoor de achterzijde nu zo'n 30 mm hoger staat.
Stuurt nu vlijmscherp en flitsend.
Ook de ingaande demping, i.c.m. een zwaardere veer is nu perfect. ( de ingaande demping is aangepast aan de sterkte van de veer).

full

full
 
Laatst bewerkt:
IMG_1380.thumb.jpg.75302727389d9a0b00d5570f4407ddec.jpg


Ik zoek het partnummer/bron voor 2 van deze knipperlicht rubbers (VFR400). Na een tijdje googleen geef ik het op en vraag het hier!
 
Ja, had ik helemaal vergeten te vermelden in mijn verslagje: motor ook gesynchroniseerd en een fijnafstelling van de pilot screws gedaan.
Dat is de V4 magie :9~ :P :9 :9 Uiteraard alles volgend geheim recept. :Y *O*

Komt natuurlijk ook door de door jou meegebrachte lading Belgische biertjes :t :t :t ;) ;) ;). Ga zo door.!!!
 
Laatst bewerkt:
Gaaf om te zien dat deze brommertjes zo ver komen, dan kan die van mij ook nog wel even mee 😀




VFR 400R NC30 Marathonmotor 166000 km. :9~

Dit hele weekend de Belgische eigenaar van deze NC30 op bezoek om een aantal zaken eens grondig aan te pakken.
Was wel nodig na 166000 km.
Deze fiets komt hier overigens al vanaf km-stand 70000!!!.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tijd om de excentrische achteras eens volledig te reviseren.
Was van buiten en van binnen één grote bende.

[afbeelding]
[afbeelding]

Op den duur gaan alle assen bij het ketting stellen steeds zwaarder draaien. Komt door het grind en vuil dat via de opening aan de voorzijde van de swingarm naar achteren komt, en door het niet vakkundig ketting stellen.
Dus geen gebruik maken va de stelsleutel, maar een hamer en drevel gebruiken. :(
De lippen raken beschadigd en worden tegen het huis gedrukt. Draaien gaat steeds moeilijker. Bij een volgende kettingstelbeurt moet er nog harder geslagen worden met de hamer en de beschadiging is compleet. ;( ;( ;( . NIET DOEN.
Bij veel kilometer is het bij mij nu standaardprocedure om de exentrische as eruit te halen en het buitenhuis van de swingarm goed te reinigen, de lagers van extra vet te voorzien en alles weer terug te zetten. De lagers gaan echt heel lang mee. (alleen bij 166000 km vervangen :+ ).

[afbeelding]
[afbeelding]

Eerst even in de ontvetterbak om het ergste vuil eraf te krijgen.
Daarna de lagers eruit persen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]


Daarna de zwaar beschadigde lippen, die bedoeld zijn voor de stelsleutel, herstellen .
Veel slijp -en vijlwerk.

[afbeelding]
[afbeelding]

Gelukkig hierbij hulp van een Belgische stageloper. :+

[afbeelding]

Na het herstel in de ultrasoonbak en als nieuw er weer uit. :9~

[afbeelding]

Ook de as met schijf en het tandwiel weer mooi schoon.
Dit is de gelegenheid om alles grondig te reinigen en weer wat mooier te krijgen.

[afbeelding]
[afbeelding]

De nieuwe delen;
alles nog leverbaar. :9~
Niet goedkoop: hier ligt voor ruim € 190. :(

[afbeelding]

Tijd om de nieuwe lagers te plaatsen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De exentrische as zit weer op zijn plaats en ook weer geborgd.\[/b]

[afbeelding]

Na het plaatsen van de as met schijfrem draaide alles weer perfect soepel rond en kan er weer rustig 150000 km gereden worden.
Straks bij 180000 eerst even de kleppen.

Ook nog de wiellagers vervangen en een aardingsset gemonteerd.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
 
Om wat meer ruimte te creëren gaat 1 van mijn NC30’s de verkoop in.
Motor is in schitterende staat, helaas is het tandwiel van de 5e versnelling defect, mist een tand.
Hij is 100% origineel, ook de uitlaat, niet in twee gezaagd en zelfs de reflector nog aan het achterspatbord.
Er liggen nieuwe banden onder de motor waar nog niet mee gereden is, bt090.
Meer info en foto’s: kefout17@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan