Rijbewijs ingevorderd. Wat nu te doen?

Een EMG krijg je alleen maar als je buiten de snelheidsovertreding nog meer
gevaarlijke zaken heb gepleegd,zoals rechts inhalen.Alleen binnen de bebouwde kom
krijg je automatisch een EMG als je meer dan 50km te hard gereden heb.
Een advocaat heb je niks aan,ik heb er 1 gehad en heb voor de rechter alleen zelf
het woord gedaan,en dat was een advocaat die ik zelf heb betaald.Ik had
me die kosten wel kunnen besparen,had weer 2700,- gescheeld.
Gewoon afwachten waar ze mee komen en voor de rechter flink spijt betuigen
en hopen dat de boete meevalt,je kan de rechter ook verzoeken de boete in termijnen
te mogen betalen,in mijn geval werd dat verzoek toegewezen.

Wait WHAT :?

2700 aan advocaatkosten?

Staat toch totaal niet in verhouding met eventuele straf die opgelegd kan worden?
Had de advocaat dan niet moeten adviseren om het niet op die manier te proberen op te lossen?
 
a6d9a4763e81cad0a709bee0052dcb41

Dit is wel een intressante, dat stukje over 100%. De politie heeft mijn motor niet in beslag genomen. Betekend dit dus dat de rechter hem ook niet in beslag gaat nemen? of kan zo'n rechter alsnog bepalen dat ik mijn motor toch af moet staan?
 
Laatst bewerkt:
Dit is wel een intressante, dat stukje over 100%. De politie heeft mijn motor niet in beslag genomen. Betekend dit dus dat de rechter hem ook niet in beslag gaat nemen? of kan zo'n rechter alsnog bepalen dat ik mijn motor toch af moet staan?

Denk niet dat het zo werkt, aangezien je dan mensen onevenredig en niet in verhouding straft.
Waarom zou een eigenaar van een Bugatti harder gepakt worden dan iemand met een 10 jaar oude GTI.
 
Dit is wel een intressante, dat stukje over 100%. De politie heeft mijn motor niet in beslag genomen. Betekend dit dus dat de rechter hem ook niet in beslag gaat nemen? of kan zo'n rechter alsnog bepalen dat ik mijn motor toch af moet staan?

Dat zal denk ik wel meevallen, MeanBlueMan heeft er gisteren dit over gezegd:

Ook bij 100% overtreding van de snelheid word je motorvoertuig al lang niet meer ingenomen.
Juridisch bestaat de mogelijkheid wel, maar het OM is er geen voorstander van, in de praktijk word een motorvoertuig niet meer op grond van een snelheidsovertreding in beslag genomen :N
 
Laatst bewerkt:
Wait WHAT :?

2700 aan advocaatkosten?

Staat toch totaal niet in verhouding met eventuele straf die opgelegd kan worden?
Had de advocaat dan niet moeten adviseren om het niet op die manier te proberen op te lossen?

Natuurlijk doet een advocaat dat niet. Dat kost hem zijn broodwinning.
€ 2.700 is ongeveer 7u werk voor een advocaat. |(
 
Dit is wel een intressante, dat stukje over 100%. De politie heeft mijn motor niet in beslag genomen. Betekend dit dus dat de rechter hem ook niet in beslag gaat nemen? of kan zo'n rechter alsnog bepalen dat ik mijn motor toch af moet staan?

Als je daar bang voor bent dan moet je hem verkopen :)

Eventueel aan een bekende zodat je hem weer terug kan kopen
 
Natuurlijk doet een advocaat dat niet. Dat kost hem zijn broodwinning.
€ 2.700 is ongeveer 7u werk voor een advocaat. |(

In ons geval hebben we nog wel advies gevraagd aan een advocaat. Zijn advies: niet aan beginnen, kans op succes minimaal.
Dus hebben we zelf een klaagschrift geschreven. Met succes! *O* Rijbewijs terug en geen verhoogde boete.
 
Laatst bewerkt:
Van mij is het al weer even terug dat ik voor de rechter stond met een ruime overtreding (1995), je bent jong en onbezonnen ha ha. Ik werd ook geconfronteerd met een eis van ontzegging van de rijbevoegdheid. Dat is niet handig als je je werk niet kan doen zonder auto (ik werkte onregelmatig en moest bij nacht en ontij op kunnen komen draven) OV is een kansloze missie dan. Dus ik belde een bevriende advocaat en vroeg om raad. Het is natuurlijk al weer lang geleden, maar zijn advies was: GEEN ADVOCAAT meenemen. Dat zet meteen de toon en de kans is groter dat het daardoor misgaat en je alsnog die ontzegging krijgt. In die tijd werd pas op de zitting besloten of je rijbewijs werd ingenomen. Ik reed 190 op de teller waar ik 120 mocht en er waren nog was nog een kwestie van te weinig afstand houden tot de voorligger.

Hoop geklets verder in de rechtbank en een OVJ die vond dat ze een voorbeeld moest stellen blah blah. Uiteindelijk was de rechter het met mij eens en kreeg ik alleen een boete.

Wat ik wel had gedaan, was mijn carrièrepak aangetrokken. Dat hielp, zeker in die tijd nog, want je staat er tussen allerlei verkeerszondaars, die meestal niet de crème van de natie vertegenwoordigen. En dan zijn ze er toch wel gevoelig voor als je er representatief uitziet, dan doen ze sowieso minder neerbuigend :P .
 
Ik vind juist mensen met een "pak" er gek uitzien. Doorgaans zijn het ook idioten of misdadigers.
 
Maar kleren kunnen de manier waarop mensen je benaderen wel enorm veranderen ... en je hebt dat zelf in de hand. Maak er maar gebruik van, zou ik zeggen.
 
Wat let je om een rokje aan te doen Thijs?
Vergelijk die schooljongen in de UK die geen korte broek aan mocht en toen met rok naar school kwam, want meisjes op zijn school mogen wel altijd in rok komen. Equal rights en zo.
 
Laatst bewerkt:
Denken we dat dat soort gekke dingen alleen in de UK of elders in het buitenland gebeurt.
Nou hier niet ver vandaan is het precies hetzelfde............ :X

Uit bericht Strix met gecorrigeerd mogen=>moeten
.....want meisjes op zijn school moeten wel altijd in rok komen.
Even gecorrigeerd ;)
Dan denk ik gelijk aan de bible-belt............
Daar is het ook vereist voor meisjes om een rok te dragen. ;(
(dan kan de ouderling.......<vul zelf in>........)
 
Laatst bewerkt:
Wait WHAT :?

2700 aan advocaatkosten?

Staat toch totaal niet in verhouding met eventuele straf die opgelegd kan worden?
Had de advocaat dan niet moeten adviseren om het niet op die manier te proberen op te lossen?

Als ik van te voren had geweten hoe het zou lopen en wat de totale advocaat
kosten zouden zijn dan had ik het ook nooit gedaan.Zelfs een telefoongesprek
met een advocaat kost een boel geld.Nu hadden ze ook mijn auto in beslag genomen,
daar hebben ze me wel goed mee geholpen om die snel terug te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft juridisch loket onzin op hun website staan en dat is gewoon niet waar .

Dat is helaas wel waar, getuige het plaatje.
Daar krijg je verder geen bewijs van aangeleverd, dat geef je immers zelf al.
De informatie die daar staat dus niet te snel aannemen.
 
Nou, de tweede maand fietsen zit er inmiddels ook weer op. Vanaf nu is het aftellen.

En ach, wat is de zomer toch mooi. Over een week zou ik op vakantie zijn gegaan op de motor. Het voelt wel extra zuur dat die nu niet doorgaat.

Verder heb ik nog steeds niets gehoord over het vervolg van deze zaak. Dat vind ik ook wel vervelend, want hoewel je wat inschattingen kan maken, weet ik nu niets zeker. Het voelt echt als het zwaard van Damocles boven mn hoofd.
 
Nou, de tweede maand fietsen zit er inmiddels ook weer op. Vanaf nu is het aftellen.

En ach, wat is de zomer toch mooi. Over een week zou ik op vakantie zijn gegaan op de motor. Het voelt wel extra zuur dat die nu niet doorgaat.

Verder heb ik nog steeds niets gehoord over het vervolg van deze zaak. Dat vind ik ook wel vervelend, want hoewel je wat inschattingen kan maken, weet ik nu niets zeker. Het voelt echt als het zwaard van Damocles boven mn hoofd.


Je kunt veel beter een NA witte poederneus crimineel en veelpleger zijn *D
 
Laatst bewerkt:
Nou, de tweede maand fietsen zit er inmiddels ook weer op. Vanaf nu is het aftellen.

En ach, wat is de zomer toch mooi. Over een week zou ik op vakantie zijn gegaan op de motor. Het voelt wel extra zuur dat die nu niet doorgaat.

Verder heb ik nog steeds niets gehoord over het vervolg van deze zaak. Dat vind ik ook wel vervelend, want hoewel je wat inschattingen kan maken, weet ik nu niets zeker. Het voelt echt als het zwaard van Damocles boven mn hoofd.

Ik ken dat gevoel maar al te goed '( ,er zal niets anders op zitten dan door de zure appel
heen te bijten,voor mij was het een goede les om zoiets niet nog een keer te herhalen. :N
De laatste 7 jaar en zo,n 125000km verder dan ook nog niet 1 bekeuring gekregen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat gevoel maar al te goed '( ,er zal niets anders op zitten dan door de zure appel
heen te bijten,voor mij was het een goede les om zoiets niet nog een keer te herhalen. :N
De laatste 7 jaar en zo,n 125000km verder dan ook nog niet 1 bekeuring gekregen. :)

Ik vraag me nu het volgende af?
Als ik in Dld een overtreding bega,loop ik de kans op een maand of meer ontzegging van de rijbevoegdheid in Dld..
Als ik als nederlander een overtreding bega, is de ontzegging dan alleen voor NL of voor heel europa of andere landen? en zou een internationaal rijbewijs hier dan uitkomst bieden?
200 rijden in NL is niet toegestaan, maar in dld is het geen overtreding....
 
Terug
Bovenaan Onderaan