meest comfortabele chopper

Ik denk dat ik vandaag een proefrit ga maken op een M1800R, maar ik ben er nog lang niet uit. Een bobber model oogt ook mooi. Maar die zijn vaak kort en klein, en met 1.90 vind ik dat dan vaak geen porem. Een vrod lijkt mij ook nog wel wat.

Ja dat trekt de straatstenen wel uit de weg...
Ook nog even op een wildstar gereden. Heel anders...

Lastig hoor. :]
 
Laatst bewerkt:
Keuze,s!!!
Een Wildstar trekt niet de stenen uit de grond, daar waren we het eerder al over eens. De gewenste rijstijl bepaalt voor een groot deel de keuze. Als je dat nastreeft moet ook de houding daar naar zijn, toch enigzins progressief. Niet zoals op een Wildstar of een andere
cruiser of bopper.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, ik hou wel van het hebben van koppel, maar ik denk dat ik een cruiser/bobber model mooier vind. Dus ik denk dat ik in die richting blijf kijken/zoeken. Hoewel ik eigenlijk ook nog wel een keer op een Vrod wil rijden om te kijken hoe dat is.

Voor nu zoek ik vooral naar:

honda vtx 1300 en hoger
yamaha xv 1600 en hoger
kawasaki VN1500 en hoger
suzuki Intruder 1500 en hoger

Waarbij ik de xv 1600 op dit moment (ik heb ze niet allemaal in het echt gezien) het mooist vind ogen. De Xv 1900 vind ik ook wel wat maar die ligt als ik eerlijk ben wat buiten budget.

Ik ben dus aan het kijken naar voor/nadelen per type en hoop dan op het best uit te komen :]
Ik heb gelukkig niet veel haast, ik had er een op het oog maar ondanks dat ik al een afspraak had gemaakt om Erikvanlent een keuring te laten doen is hij verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een intruder 1500 en deze vind ik wel comfortabel ook bij lange ritten. In het begin reed ik er wel veel te snel mee, zodat je dan last kreeg van de liezen of onderrug. Dat kwam omdat ik daarvoor altijd supersportieve fietsen heb gehad. Maar eens je je wat gezapiger instelt, dan geniet je des te meer van de rit. Je hebt natuurlijk de powercruisers, zoals de m1800 r, maar dat snelt het doel een beetje voorbij...
full
 
Dat zijn natuurlijk wel allemaal leuke "one liners" maar die zeggen niet echt veel, althans niet meetbaar. Ik kan daar dus helemaal niks mee.
Maar als het geheel voldoet aan je wensen en je hebt voor je gevoel de motor gekozen die bij je huidige rijstijl past dan is het toch goed. Ik koos een Roadstar om lekker rustig te cruisen, niet het gas tot aan het einde, maar altijd iets over houden. Zo,n V-twin is geen toerenmachine, en zeker geen sprintkanon. Ook geen scherp sturende motorfiets, maar 1 waarbij nog wel gewerkt moet worden. En als dat je aanspreekt koop je een cruiser.
En dan vliegen er geen klinkers in het rond, worden er startblokken opgesteld of raketten gelanceerd. Ander segment motorfietsen in nmijn beleving.
Maar voor het gesprek heeft het wel wat extras. Allemaal veel plezier nog dit seizoen. Heb begrepen via andere kanalen dat pmponer voor een Wildstar gekozen heeft, goede keuze kan ik alleen maar zeggen.

Hier nog wat stof tot nadenken. Kwam op de Amerikaanse site dit artikel tegen. Een samenvatting van een artikel uit het Rider uit 1998. Het betreft de samenwerking (en niet kopieren) gedurende 5 jaar tussen Yamaha en Harley Davidson en de resultaten daarvan.
BERICHT!

Something very important that all you Yamaha Road Star riders need to know and understand. When I ordered my first Roady back in 1998, it was because of an article published in Rider magazine where they reported the following news. The news was that while HD and Yamaha were developing their new to be released twin cam over head valve air cooled engines, both with hydraulic valve lash adjusters, that the two corporations shared research and development for five years. Many differences were apparent in each companies applications, for instance HD used two valves per cylinder and Yamaha used four. One special difference was that after the HD's clearances became to great to compensate the HD would need a valve job whereas the Yamaha had threaded adjusters to take up the difference. The HD used a traditional long primary chain to limit the length of the final drive belt. All on the same side of the frame that has been plaguing HD's with heave torque reaction on the frame and drive train for generations. That's why they leak. Yamaha decided to introduce a middle primary on the other side of the frame reducing the torque reaction on the frame. Mind you that this design is more costly to manufacture than that used on the HD, and also reduced the length of the drive belt. One of the brightest engineering aspects of both designs was the use of bullet proof gear driven cams. However before the HD came to market HD's been counters addressing a board meeting said that the company could make more money ey on each sale by putting in cheap chain driven cams. After trying to save face with three iterations of twin cam designs, HD has gone back to a single cam. And oh yes finally four valves per cylinder. Let me see Road Star designed better and costs less than any HD. Be proud of the fact you bought a Roady. Now if we could only get Yamaha to start making them again. Keep It In The Wind.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, het is de Wildstar geworden. Vandaag al 280 km op de teller bij gereden.
 
Proficiat en veel rijplezier!
Extra leuk, het gaat niet meer regenen, zeiden ze op het nieuws!

Ach de meeste km's waren vandaag ook droog. Gewoon blijven :]
Gaat allemaal prima, moet wel zeggen dat het bochtgedrag nog wel even wennen is.
 
Dag mensen...

het heeft even geduurd....maar eindelijk de knoop doorgehakt; het is een wildstar geworden. :Y
Gisteren lange proefrit gemaakt, en genoten. Natuurlijk even wennen na mijn buikschuiververleden, maar na 10 minuten begon hij al vertrouwt te voelen. :] Dat zegt volgens mij best veel....
geweldig apparaat!!

Het is er eentje uit 2002 geworden van de eerste eigenaar met 37000 op de teller.
Dinsdag ga ik hem ophalen, en zal dan wat fotootjes plaatsen uiteraard... :t
 
Dag mensen...

het heeft even geduurd....maar eindelijk de knoop doorgehakt; het is een wildstar geworden. :Y
Gisteren lange proefrit gemaakt, en genoten. Natuurlijk even wennen na mijn buikschuiververleden, maar na 10 minuten begon hij al vertrouwt te voelen. :] Dat zegt volgens mij best veel....
geweldig apparaat!!

Het is er eentje uit 2002 geworden van de eerste eigenaar met 37000 op de teller.
Dinsdag ga ik hem ophalen, en zal dan wat fotootjes plaatsen uiteraard... :t


Ja , gegeven moment ben je wel klaar met dat gejakker en bonnen vreten .. _O-
 
Ach de meeste km's waren vandaag ook droog. Gewoon blijven :]
Gaat allemaal prima, moet wel zeggen dat het bochtgedrag nog wel even wennen is.

Had ik ook even last van, maar hij voelt al snel vertrouwd.
Valt me ook op dat het voorwiel bij oneven wegdek soms wat spoort, herken jij dat ook?
Verder loopt het blok echt prachtig, verbaasd me niks dat ze makkelijk 150.000 kunnen hebben
 
Ook hier, gefeliciteerd met je aanschaf. Als deze motor je "past" kan het zomaar je laatste zijn. Vrouw achterop, trekhaak trailertje en vooral het zuiden gaan ontdekken. VERSLAVEND.
0fWj7OQrmISImg-vnKJyaFNHPAUYLqwGOIRiy7hUVyJXCdP3dK8S7ubZDVVM7p0sUJFv3lVZ9jB4Nb3l8eZNMoifvTZN3qvgUaTml2ffCdV5HRFOIG0uObFVGGHMGb3paTp3Zbeq-b9qZRkw7_g17gIMJyMRD4MEQzPBI8Jza9APYhsDWigpa__fWj-udJog9FvUIfW_k7qtOlf6YVJ9NUajIuC5Qq4CFTHrY46-uRnE-op2uEbhUHwbEXzkA37-9U5JZCQ6BavgWa8_CpbCFI1_fCTuBz-KTIzLmAwvfmr91qN5lgZi70dKkfprg4WRQZXk4ctoaZLcyptIzX__4n_sxucVHtS63p6nuGdFdT2y_rYmKjeShB5s0-uKN33sVTAxIJsgcBuIK7RuhCGpmXMMt3FaGuKuF5oogxgfJHY8IeKaDA0Iqs2mQCfrLk7f6clUhxgFAFVw8M_9tZcA1sZtVMun4pUiCLwZwQPd2xO-qO4yagXZSped_2jxm_SFV_caC0RfBpPFdkWuZryFkOpmud_AAm67IqCf0XgmnB0jqvCg9Dsic1pWz4u_8SBmAhDxNlQ9biiMHSOUBgEqZKTkIVveTT8TcR7qJUQinzUVZ6M3WYqvRegTW5mC8-lO1r6aEQ27S3irP71gtrSItCgkIp9N7XII=w1212-h909-no


Tot binnenkort!!!
 
Ook hier, gefeliciteerd met je aanschaf. Als deze motor je "past" kan het zomaar je laatste zijn. Vrouw achterop, trekhaak trailertje en vooral het zuiden gaan ontdekken. VERSLAVEND.

Tot binnenkort!!!

thanks.. :t
vrouwlief ga ik niet zover krijgen vrees ik... -O-
Ben al wel plannen aan het smeden om richting de Dolomieten te gaan, en dan gaat vrouwlief met de fiets...een gewone fiets zegmaar.. :N _O-
 
Voor degenen die nog aan het dubben zijn wat de volgende motor moet worden...en comfortabel willen rijden...
Mijn eerste ervaringen met de Yamaha XV1600 Wildstar:

De zitpositie is voor mij ideaal. Het originele zadel heeft een soort van kuipvorm, waardoor ik makkelijk iets naar voren of naar achteren kan verzitten om mijn (zwakke) onderrug steeds weer een iets andere stand kan geven, wat resulteert in langere ritten. Daar hoef ik dus niks meer aan te veranderen.

Ik moet er natuurlijk even flink aan wennen dat deze wildstar niet plat door de bocht kan (nog regelmatig met mijn floorboards op t asfalt... :t ) maar wat stuurt hij fantastisch!! Ik rij hem nu pas 2 weken, en hij voelt nu al ongelooflijk vertrouwd, en ben allang vergeten dat ik 330 kg onder m'n kont heb. :Z

Qua degelijkheid voldoet hij prima aan mijn verwachtingen, en ik had ook niet anders verwacht bij een Yamaha. Over veel techniek heeft Yamaha duidelijk lang nagedacht, en is vaak slim en degelijk uitgevoerd.

En dan het motorblok; ondanks dat ik even de pech had om met een defecte brandstofpomp te beginnen, ben ik zeer tevreden over zijn prestaties. Het is natuurlijk algemeen bekend dat de wildstar misschien niet onder de power-cruisers valt, maar kracht heeft hij zat.
Minpuntje van de bak vind ik wel dat de eerste 3 versnellingen vrij kort zijn, dus als je comfortabel laag in toeren wilt rijden, moet je wat sneller en dus meer schakelen. Dit went natuurlijk, maar is wel een puntje.

Verder is het blok gewoon oerdegelijk, en verwacht hier met goed onderhoud makkelijk 200.000 mee te kunnen rijden. En dat kun je zeker niet van elke motor zeggen in dit segment.
De looks; dat heeft het voor mij gedaan; alles klopt gewoon. Alleen nog 2 white walls monteren, en hij is af. De verborgen achter-shock is fantastisch, en voelt erg comfortabel.
Er zit op sommige locaties wel wat plastic, maar dit is prima op te lossen met genoeg aftermarket spul.

De remmen voelen goed aan. Ik heb er gesinterde blokken op zitten, aangezien ik van flink remmen hou, en ik sta erg snel stil met de standaard remklauwen.

Kortom, fijne motor, zeker qua prijs-kwaliteitsverhouding.
Ik weet nu al zeker dat deze nooit meer de deur uitgaat, tenzij ik aan de verkeerde kant van het gras lig...
En dat heb ik nog nooit gezegd bij mijn vorige 8 motoren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan