Goede 35kw motor

Karelvg

Rookie
13 jun 2018
1
0
Beste,
Ik ben momenteel bezig met mijn a2 rijbewijs en ben dus al een beetje op zoek naar een fijne eerste motor.

Ik heb zo een beetje zitten kijken en de kawasaki z650 en de yamaha mt 07 staan me wel aan.
Ik zou wel redelijk wat autostrade moeten doen door woon/werk verkeer dus zou eventueel voor een gekuipte versie gaan voor de wind. Of is autostrade goed te doen met een naked?

Eventuele tips of alternatieven voor een een eerste motor want ben nog redelijk nieuw op dit moto vlak.

Gr. Karel
 
Waarom ga je niet voor een MT03?
Echt een leuk ding en je raakt hem later altijd goed kwijt!
 
Zelf rijd ik een Aprilia Shiver (35KW), prima te doen op de snelweg. Je merkt de wind wel, maar dat is met iedere naked bike wel. Ik houd van het koppel wat deze produceert
 
Een NC700, NC750X (mits teruggebracht is ook een leuke machine)

Ik heb zelf mijn A rijbewijs en vind de NC750X meer dan voldoende power hebben qua koppel.
 
Rij zelf op een ninja 300.

Ninja 300/Ninja 400, MT-03, Yamaha R3, KTM 390, allemaal goede opties.
Ben zelf niet zo'n fan van de geknepen motoren, hou het liever bij een motor die met qua gewicht bij z'n vermogen past
 
Hey,

Leuk dat je met je A2 bezig bent! Ik ben enkele maanden geleden geslaagd voor mijn A2 en had les op een MT-07! Fantastische motor maar hij heeft het lastig op de snelweg als hij begrenst is. Ook moet je even rekening houden met dat als je hem wil laten begrenzen, dit met een MT-07 alleen kan doormiddel van een nieuwe computer wat +/- 2000 euro kost vertelde de dealer mij. De andere optie is om hem standaard 35Kw te kopen. Ik zelf heb gekozen voor een Kawasaki Z900E, wat is je budget als ik vragen mag?
 
MT-07 lastig op de snelweg? Ik denk dat ie rijschool dan die motor moet laten nakijken. Dat ding doet het meer dan goed op de snelweg.
 
Ik vond de geknepen versie samen met de 2 cilinders tegenvallen. Als je 130 rijdt en je trekt het gast open dan gaat het wel, maar niet heel rap. Helemaal niet ten opzichte van mijn Z900E die makkelijk doortrekt tot de 200 terwijl die ook geknepen is. Dat is eenmaal het verschil tussen 2 cilinders en 4 cilinders..
 
De nieuwe Honda CB500 reeks (2013-...) is op 35kw gebouwd. Ik heb daar m'n eerste 30k km op gereden, en veel plezier mee beleefd. Je begint ze nu ook tweedehands te vinden. Absolute aanrader, en je verkoopt 'm nadien weer en koopt een andere. Ik ben niet zo te vinden voor begrensde motoren, ze zijn er niet voor gebouwd en het kost een pak om de begrenzing weg te nemen...
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de geknepen versie samen met de 2 cilinders tegenvallen. Als je 130 rijdt en je trekt het gast open dan gaat het wel, maar niet heel rap. Helemaal niet ten opzichte van mijn Z900E die makkelijk doortrekt tot de 200 terwijl die ook geknepen is. Dat is eenmaal het verschil tussen 2 cilinders en 4 cilinders..

Dan denk ik dat jouw Z900 geen 35kW is. Heb je wel het stickertje op het subframe als je de buddyseat er af haalt? Een 35kW Z900 kan 200km/u namelijk helemaal niet halen. Ik kreeg er 177km/u uit en hij zal met een ander erop en onder ideale omstandigheden vast nog wel ietsje harder lopen, maar makkelijk doortrekken naar 200km/u? No way, niet met 35kW. Misschien is de dealer iets vergeten en heb je de 70kW ECU er nog in zitten.
 
Hahaha ik weet het zeker dat hij begrenst is, bij de dealer zo gekocht, staat oo het frame en op jet kentekenkaartje. Er zit alleen een andere uitlaat op en het begrenzen/ ontheemden wordt door de dealer gedaan voor pak hem beet 2 a 300 euro.
 
Dan zal mijn kont wel te vet zijn. Met een 35kW Ninja 650 haalde ik 188km/u, de Z900 ging niet verder dan 177km/u en boven de 170km/u gaat het niet meer zo vlot. Compleet anders dan hoe jij zegt dat ie makkelijk doortrekt tot 200km/u. Heb je een camera? Zou het graag willen zien. :)

Vreemd trouwens dat een dealer er nog 200-300 euro extra voor vraagt. Bij nieuwkoop hoort ie dat gewoon erbij te doen, kosteloos.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan