ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik heb alleen de motorzaak gesproken en die zei dat de expert met 4200 kwam en hij aangaf dat het tussen de 5000 en 6000 zou moeten zitten. Ik weet het definitieve bedrag niet. Vandaar dat ik ze ook ging bellen. Het bedrijf van de expert reageerde nogal pissig. Ik weet het exacte bedrag dus niet.
Er zit 32k op de teller.


hetzelfde meegemaakt met de verzekering.
wilde mij toen met €7500 afschepen, ik ben toen motoren gaan zoeken bij motorzaken en op mp om de waarde omhoog te krijgen.
dat is gelukt, ik kreeg toen €9300 en geld voor mijn kleding en helm.
uiteindelijk moet je altijd bijleggen om een andere motor te kopen.
in mijn geval koste mij dit €500
dus onderhandelen met de expert geeft wel resultaat.
 
Zojuist een Tomtomrider 550 aangeschaft. Zowel bedoeld voor op de motor als in de auto.

Alleen nu vraag ik me af hoe ik deze het beste kan aansluiten. Ik hoor dat het bijvoorbeeld de min naar je accu of frame en de plus bij je plus van de verlichting steken?

Zodat ie niet stroomt trekt als de motor uitstaat in elk geval en de accu leeg kan trekken.
Ben niet zo van de draadjes, dus weet me god niet welk draadje ik dan moet hebben _O-

- en + van de accu lukt me wel maar lijkt me dus niet verstandig als ik het een en ander lees op internet

Edit: Zit te denken aan m'n achterlicht. Klopt het dat zwart/geel de massa is en rood uiteraard de + van het achterlicht?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn zumo rechtstreeks op de accu en nooit problemen mee gehad. Als de motor ergens geparkeerd staat haal je toch 9 van de 10 keer de navi er af.
 
Ik heb gewoon de Tom Tom mobile app op me tel staan.
Uiteraard een waterdichte cat telefoon gemonteerd op een beugeltje van SP .
Dat kost 12 euro per jaar om de allernieuwste kaarten erin te hebben .
(Daar kan geen dure Navigatie tegenaan vind ik )
Om toch van niet van lieverlee zonder stroom te komen heb ik zoon USB adapter van optimate gemonteerd aangesloten op de accu . Deze schakelt na 12 min stilstand ongeveer automatisch uit.
Ook makkelijk stekker van de USB los en je kan daar dan zo weer de druppel lader op aansluiten .

Dus zoon USB stick van optimate werkt prima :t :t
 
Oldschool ben ik eigenlijk ook , maar heb dit bedacht omdat we sinds 2016 ieder jaar voortaan een buitenlandse Moto GP bezoek gaan doen .
En iedere keer stoppen om op de papieren kaart te kijken is ook niet echt alles
En van die hele grote tv schermen hou ik niet op een zx10r .
Zoon cat S60 telefoon is waterdicht en niet kapot te krijgen , goede bouwvakkers tel :t met genoeg geheugen .
Heb het gemonteerd rechts uit het midden , zodat ik de rest op de cockpit ook prima kan zien .
En die tomtom mobiele app is echt :Y :t .
Ps : vandaag een verstelbare remschakelset gemonteerd van lightech de R versie 8-) .
En woensdag wordt eindelijk de recal uitgevoerd en worden ook gelijk de rode samco Koelslangen gemonteerd .
Dan is hij net op tijd klaar om naar de kathedraal TT assen te gaan .dit jaar weer eens een paar nachten op de camping *O*
 
Ik rij gwn altijd verloren en stop onderweg 10x om op men gsm Google maps te kijken ook geen problemen met men accu :) :+

Dat kan ook :+

Ik heb mijn zumo rechtstreeks op de accu en nooit problemen mee gehad. Als de motor ergens geparkeerd staat haal je toch 9 van de 10 keer de navi er af.

Heb hem uiteindelijk op m'n kentekenverlichting aangesloten. Stekkertje was toch niet in gebruik :P
 
Gisteren speelde de belgen tegen tunesië wk voetbal dus heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om rondrit te doen lekker rustig op de weg :+
Test 2 voor audio recorder deze keer zit hij in tanktas maar men autosleutels enz zaten er ook in, in het begin lijkt het alsof de recorder zelf nog wat zoekt naar de beste setting-geluid na een tijdje vind ik het wel goed klinken!
Dinsdag ga ik op circuit van mettet weet nog niet hoe ik het daar ga oplossen of op de kroonplaat bevestigen ergens of aan de uitlaat ophangbeugel...
 
Gisteren speelde de belgen tegen tunesië wk voetbal dus heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om rondrit te doen lekker rustig op de weg :+
Test 2 voor audio recorder deze keer zit hij in tanktas maar men autosleutels enz zaten er ook in, in het begin lijkt het alsof de recorder zelf nog wat zoekt naar de beste setting-geluid na een tijdje vind ik het wel goed klinken!
Dinsdag ga ik op circuit van mettet weet nog niet hoe ik het daar ga oplossen of op de kroonplaat bevestigen ergens of aan de uitlaat ophangbeugel...

Klinkt goed!

Lekkere weggetjes ook btw :P
 
Gisteren speelde de belgen tegen tunesië wk voetbal dus heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om rondrit te doen lekker rustig op de weg :+
Test 2 voor audio recorder deze keer zit hij in tanktas maar men autosleutels enz zaten er ook in, in het begin lijkt het alsof de recorder zelf nog wat zoekt naar de beste setting-geluid na een tijdje vind ik het wel goed klinken!
Dinsdag ga ik op circuit van mettet weet nog niet hoe ik het daar ga oplossen of op de kroonplaat bevestigen ergens of aan de uitlaat ophangbeugel...

Klinkt wel een stuk beter dan puur de camera zelf :Y.
Krijg je zoiets maar dan met beter geluid en beeld waarschijnlijk:
. Plus wat sneller, mijn lijn door de corkscrew is verkeerd :z. Veel plezier morgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de suzuki een betere motor maar heb daarom de zx10r niet minder graag :N
10 r zit ik wel liever op kwa zithouding voelt veel kleiner en lichter aan. Suzuki is wat dikker en groter voelt het maar de power is beter bruikbaar meer lineair en hij blijft stabieler onder hevige acceleratie en oneffenheden enz.
Is gwn wat je leuk vind op straat heb ik de 10 liever omdat die iets speelser en rauwer aanvoelt.
Circuit suzuki gwn omdat die iets makkelijker onder controle te houden is maar heb ook 2 jaar met veel plezier op de 10 circuit gedaan.
 
Ik vind de suzuki een betere motor maar heb daarom de zx10r niet minder graag :N
10 r zit ik wel liever op kwa zithouding voelt veel kleiner en lichter aan. Suzuki is wat dikker en groter voelt het maar de power is beter bruikbaar meer lineair en hij blijft stabieler onder hevige acceleratie en oneffenheden enz.
Is gwn wat je leuk vind op straat heb ik de 10 liever omdat die iets speelser en rauwer aanvoelt.
Circuit suzuki gwn omdat die iets makkelijker onder controle te houden is maar heb ook 2 jaar met veel plezier op de 10 circuit gedaan.

Ok, duidelijk. :Y
 
Welke camping ga je? Ik ga donderdagochtend weer naar Jan en Bertha! Bier bbq en bier!

De helft van ons groepje vertrekt donderdag avond al , en een gedeelte vrijdag morgen ( waarvan ik ) .
Vroeger stonden we regelmatig op camping pole position, daar stonden de motoren mooi bewaakt , maar die is er niet meer.
Jan en Berta is niet echt de camping ( nou ja camping 😁) een waai die ik zoek , daar staat zoon mooie zx10r niet echt 100% veilig vind ik .
Maar da's altijd beter als camping de haar _O- wat een zooitje daar _O- .

Ast kan een bietje een iets rustigere camping
Hoor donderdag avond wel waar ze gestrand zijn , en dan rijden we die kant op .

Verders idd veul gele ranja nuttige , brommers kieken , en vuile praat verkopen ,en boeren laten , daar hou ik ook wel van :Y :t

Veel plezier alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan