Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

:^ wat Jaap zegt, met nog als aanvulling dat de VF1100C nooit officieel door Honda in NL geleverd is, alle V65's die hier rondrijden zijn dus grijze import, wat de betrouwbaarheid van opgegeven vermogens nou niet bepaald verbeterd. Ik ben er tegenwoordig niet meer zo in bezig, maar de officiële fabrieksopgave in 83 voor de VS was 116 krukas-PK's. Het was toendertijd in '83 de meest krachtige productiemotor. Cycle magazine heeft 'm toendertijd op de dyno gezet en 105 achterwiel-PK's gemeten.
Hoe dan ook, het zijn heerlijke beesten van machines.

De 83er V65 staat hier wel bij als in Nederland geleverd. Maar ik weet het ook niet, zoals al gezegd, De internet gegevens zijn allemaal schattingen en aannames.

http://www.honda-v4.com/sabmag/framecodes/vf1100c.gif
 
Laatst bewerkt:
Zat met sportmaat /55 in mijn hoofd, dus kwam ik op 85 uit, goeiemorgen. Heb even gecheckt maar inderdaad het is een 150/90. Desalniettemin veel fijner dan een standaard 150/80. :]

Zo n 90 band oogt wel al heel gauw vierkant bij een beetje slijtage.
 
De 83-er is idd wel in nederland geleverd. Heb ergens nog een test in moto73 staan met de kop: Honda wat maak je me nou?
Daarna kwam de grijze import op stoom en verdween ie hier uit het programma want nieuw werden ze hier amper verkocht.
 
Zo n 90 band oogt wel al heel gauw vierkant bij een beetje slijtage.

Wat heeft dat met de 5mm extra hoogte te maken? Ik vat het niet. Je banden worden vierkant wanneer je geen bochten maakt. Laat de grondspeling nu aanzienlijk toenemen zodat je nog platter kan met de Magna voor je de grond raakt.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de kenners: in de manual van de Supermagna staat dat de benzinekraan alleen benzine doorlaat als de motor loopt of wordt gestart:

SuperMagna

Staat op pagina 21 van de owners manual.

Maar er zit maar een enkel slangetje aan de kraan, dus ik denk dat het een gewone open/dicht kraan is, wel met een reservestand, maar als een kraan vacuum wordt geopend heb je toch een vacuuslangetje lijkt me.

Hoe werkt dat dan, want ze zijn bij Honda behoorlijk bij de tijd.
 
Laatst bewerkt:
Kraan zelf loopt gewoon door als die op ON staat of op reserve. Die vacuumklep die ze bedoelen zit na de kraan aan het andere eind van de benzineslang.
 
hqdefault.jpg

Hierbij plaatje voor beeldvorming. ;)
Dingetje zit verstopt achter de dummy luchtbox.
Aan het tutje gaat het slangetje naar het inlaat rubber.
 
Laatst bewerkt:
Hier iemand nog interesse in een loop/sloop/project v45 700cc uit '83?
Dat ligt helemaal aan wat je er voor wil hebben en waar de magna zich bevind ;)
Ondanks m'n nickname al jeren geen magna meer in m'n bezit, maar het blijft kriebelen, zeker de 1e generatie magna's
Overigens zal het geen '83 zijn maar eerder een '84-86, in '83 was de 700 er nog niet, enkel de 750.
 
Laatst bewerkt:
He luitjes ff een vraag hier....

op het voorwiel zit de snelheidskabel in zo een behuizing op de wielnaaf, in deze behuizing zit er bij mij een scheurtje in...kan dat kwaad??
 
He luitjes ff een vraag hier....

op het voorwiel zit de snelheidskabel in zo een behuizing op de wielnaaf, in deze behuizing zit er bij mij een scheurtje in...kan dat kwaad??
Nee. Totdat t stuk gaat :)

Er zitten tandwielen in, met vet. Zolang het redelijk dicht zit, zal t niet zo'n probleem zijn.
 
Ik doe m'n nickname sinds vanavond weer eer aan. Heeft wel (minstens) 2 jaar stil gestaan, dus er zit "iets" werk aan. Een vvorvorkkeerring iig, de aanhanger stinkt nu van de vorkolie...........
37670625_2084370888262226_3916578765961953280_n.jpg
 
Hoi allemaal, ik ben op Pinterest deze mooie Magna tegengekomen:

full


Deze motor geeft mij veel inspiratie voor mijn komende project.

Wie weet waar ik meer informatie en foto's kan vinden??
 
Ik heb na 7jaar afscheid genomen van mijn Magna. Zal hem nooit vergeten maar 3naked bikes/cruiser vol in de wind motoren was een beetje teveel. Heb nu maar een hoogvliegend tapijt ervoor in de plaats genomen, tdm900. Als het ooit weer een chopper wordt, alleen de XV1700 kan me bekoren naast de Magna. De rest is gewoon te zwaar te lomp te groot of te klein te traag te weinig grondspeling etc. Nogmaals ode aan de Magna, en waar blijft toch de nieuwe versie??
 
Terug
Bovenaan Onderaan