Het Yamaha TweeTakt Topic

Heb even zitten zoeken maar heb geen duidelijk antwoord gevonden. Kan je op een rd350lc blok ypvs cilinders zetten? Weet dat de kop ook anders is.
 
Heb even zitten zoeken maar heb geen duidelijk antwoord gevonden. Kan je op een rd350lc blok ypvs cilinders zetten? Weet dat de kop ook anders is.

Nee dat gaat niet ,de carters zijn verschillend waardoor de positie van de tapeinden
niet gelijk is.
 
Laatst bewerkt:
een LC onderblok is toch hetzelfde als een YPVS ? een luchtgekoelde is anders dacht ik.

ja ik lees tegenstrijdige dingen op internet. luchtgekoeld is sowieso anders idd.
hoop dat iemand het hier ooit geprobeerd heeft.
weet dat je dan ook de kop moet hebben, electronica en stappenmotor ypvs kleppen. ook de spoelporten in onderblok zij groter bij ypvs. maar dat is wel aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Gamma blijkt juist te zijn. Banshee en YPVS zijn dezelfde, LC is anders en luchtgekoeld nog weer anders. check cmsnl.com
 
Laatst bewerkt:
Ja je hoeft mij niks te vertellen,ik heb ze allemaal gehad,de eerste LC,het 2e model,de eerste ypvs en de laatste ypvs. :Y ;)
Wat wel schijnt te passen zijn TZ cilinders,maar vind die maar eens.
Ik heb zelf een zwaar opgevoerd exemplaar gehad,die was super snel,daar waren
oa TZ750 membraan huizen op de cilinders gelast,beestje was veel sneller dan
een ypvs.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag naar Rockanje Classic Races geweest.
Leuk was de borrelglaasjes klasse, sommige machines lopen zo mooi.\
Hoogte punt voor mij was toch wel een RG500, diverse TZ's, RC162 Replica en een MV Agusta 500cc.
Ik heb er 2 filmpjes van gemaakt.

 
Ja je hoeft mij niks te vertellen,ik heb ze allemaal gehad,de eerste LC,het 2e model,de eerste ypvs en de laatste ypvs. :Y ;)
Wat wel schijnt te passen zijn TZ cilinders,maar vind die maar eens.
Ik heb zelf een zwaar opgevoerd exemplaar gehad,die was super snel,daar waren
oa TZ750 membraan huizen op de cilinders gelast,beestje was veel sneller dan
een ypvs.

Als Gamma het niet weet, wie dan wel.....
 
Dat zeg ik :+
full
 
Hoe is het met dit verhaal afgelopen??

het is een rommeltje dat is zeker alles is 31K aan deze motor dat is zeker, maar iemand heeft erg zijn best gedaan om er weer een motor met matchende nummers van te maken ook al kloppen ze niet met wat je ziet.

men vermoed een hobby project van een onwetend persoon maar ook dat is niet meer te achterhalen, vanaf dat hij in Europa op kenteken is gekomen is het met deze gegevens is het enige wat zeker is.

wel jammer dat het eigenlijk afloopt met een "het zal wel....." vreemd is dat er uit Japan belangstelling is en vervolgens men heel ongëintreseerd reageert met "het zal wel"

Hoe dan ook mijn vriend is er blij mee en gaat er van genieten.
 
het is een rommeltje dat is zeker alles is 31K aan deze motor dat is zeker, maar iemand heeft erg zijn best gedaan om er weer een motor met matchende nummers van te maken ook al kloppen ze niet met wat je ziet.

men vermoed een hobby project van een onwetend persoon maar ook dat is niet meer te achterhalen, vanaf dat hij in Europa op kenteken is gekomen is het met deze gegevens is het enige wat zeker is.

wel jammer dat het eigenlijk afloopt met een "het zal wel....." vreemd is dat er uit Japan belangstelling is en vervolgens men heel ongëintreseerd reageert met "het zal wel"

Hoe dan ook mijn vriend is er blij mee en gaat er van genieten.

Dat er gerommeld is met de nummers daar was ik al achter,maar zolang wat op het
kenteken staat klop met wat op het frame staat is wat het officiële gedeelte
betreft alles in orde,buiten de kenners weet toch niemand wat er op zou horen te staan.
Een hobby project lijkt mij sterk daar is dit te netjes voor gedaan.
Als amateur ben je een heel knappe jongen als je de nummers er zo goed in krijgt.
 
Laatst bewerkt:
volgende vragen: zijn er cilinder kits te koop voor een 350lc blok. Kom deze tegen en staat nadrukkelijk LC bij....maar vraag het me sterk af.
Zylinder Yamaha RD350LC 392ccm Tuning, 667,00 €

nog een vraag, past de bak, de onsteking en de koppeling uit een LC in een YPVS onderblok?

Waarom zou je dat willen doen,die van een YPVS zijn beter.
Wat die kit betreft die is inderdaad voor een gewoon LC carter,de vraag is alleen
of je de draadeinden die tig jaar in het carter zitten nog los krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Inderdaad nu je het zegt,de voetpakking is ieder geval anders dan van een LC
Vermogen schiet ook niet erg op,8pk er bij is niet echt wereldschokkend.
Die van mij had 70pk,dat schoot wel op :] .
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad nu je het zegt,de voetpakking is ieder geval anders dan van een LC
Vermogen schiet ook niet erg op,8pk er bij is niet echt wereldschokkend.
Die van mij had 70pk,dat schoot wel op :] .

Zag ik ook al daarom vroeg ik het hier FF. Ypvs blok is ook gewoon beter. Ga daar maar eens naar opzoek.

Bedankt weer allen
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan