Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
-O-

Zou een stunt zijn...

Ik weet wel dat de snelheidsmeter behoorlijk wat overdrijft. Kan op hogere snelheid zo maar 20kmh schelen...


Jeroen, even wat WD40 nemen of remmenreiniger.

Knielen linkerzijde naast je motor en bekijk net boven de ketting achterop je blok het motornummer.

Er moet in beginsel staan ; R 741 wat aangeeft dat je een 750 erin hebt zitten.

Staat er P 600-699cc dan heb je een 600 blok.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoeveel achterwiel pk's een gsxr750k6 ongeveer moet hebben?
De mijne komt op iets van 117 op de bank van Mile en dat lijkt me wat weinig?

[afbeelding]

Jammer dat de RPM schaal er niet bij staat

Mijn K6 deed de laatste keer 131pktjes op de bank, let wel, met Velocity Stacks en Custom PC mapping
Dat ziet er uit als K6 600 pk's, of wel een HEEL ERG RUK lopende 750
Als dit een geknepen blok is dan hebben ze het wel heel netjes gedaan over de hele linie
Meestal zie je een flatline ontstaan boven een bepaald rpm omdat alleen het topvermogen word verminderd
 
Laatst bewerkt:
:t we lezen het wel en maak je geen zorgen over die pk's ;)

Was toch heel nieuwsgierig en ben ff naar het ding gegaan: R743 (aan de rechterkant :P ).

full


Gelukkig, een echte 750 *O*

Die paar pk's waren voldoende voor een 2:07 op Assen :+
Punt is meer dat je onder het rijden voelt dat er meer in moet zitten, alsof ie zich inhoudt...
 
Was toch heel nieuwsgierig en ben ff naar het ding gegaan: R743 (aan de rechterkant :P ).

[afbeelding]

Gelukkig, een echte 750 *O*

👌🍾🎉😎

Mooi zo, de mijne is een K4 750 er staat R 741 op

Die paar pk's waren voldoende voor een 2:07 op Assen :+
Punt is meer dat je onder het rijden voelt dat er meer in moet zitten, alsof ie zich inhoudt...


Dat is klote die 2:07 want nu zal ik nog meer gas moeten gaan geven :P
 
Was toch heel nieuwsgierig en ben ff naar het ding gegaan: R743 (aan de rechterkant :P ).

[afbeelding]

Gelukkig, een echte 750 *O*

Die paar pk's waren voldoende voor een 2:07 op Assen :+
Punt is meer dat je onder het rijden voelt dat er meer in moet zitten, alsof ie zich inhoudt...

Jeroen is jouw avatar van een kawa h2? Heb je die ook 1?
 
Was toch heel nieuwsgierig en ben ff naar het ding gegaan: R743 (aan de rechterkant :P ).

[afbeelding]

Gelukkig, een echte 750 *O*

Die paar pk's waren voldoende voor een 2:07 op Assen :+
Punt is meer dat je onder het rijden voelt dat er meer in moet zitten, alsof ie zich inhoudt...

Hoop dat hij op de standaard staat? Geen olie in het glaasje...
 
Hallo allen,

Mijn 600 k6 begon afgelopen vrijdag ineens een fi te vertonen, vlak voordat ik circuit zandvoort op ging. Heerlijke timing dus. Na uitlezen bleek het C28 Stva en c29 de TPS te zijn. De tps is geloof ik makkelijk te stellen. Maar heeft iemand ervaring met het repareren van de STVA? Ik zie genoeg how-to’s op internet die laten zien dat t opzich niet heel ingewikkeld is, maar ik heb er helaas zelf het gereedschap en kennis niet voor.

Is er iemand hier die kan helpen? Ik zou heel graag komende zondag nog naar de TT assen gaan en voor 4 juli staat nog een circuitdagje gepland. Dus in de timing is het heerlijk..
 
Mijn K6 750 had bij Hoegee 129 pk en na afstellen 133 of 134pk met een catloze Remus slip-on.
Op een andere bank piekte die 138pk bij een max vermogen test, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat die bank wat positief uitviel.

3 weken geleden bij Jeroen van de Meer geweest omdat een vriend van mij zijn Z1000 door hem liet afstellen.

Top kerel!
Weet wat hij doet, legt alles uit zodat je begrijpt wat hij doet.

Die Z1000 week op zijn topsnelheid ongeveer 15 tot 20 km\h af. De teller van de motor met de testbank.
 
Hallo allen,

Mijn 600 k6 begon afgelopen vrijdag ineens een fi te vertonen, vlak voordat ik circuit zandvoort op ging. Heerlijke timing dus. Na uitlezen bleek het C28 Stva en c29 de TPS te zijn. De tps is geloof ik makkelijk te stellen. Maar heeft iemand ervaring met het repareren van de STVA? Ik zie genoeg how-to’s op internet die laten zien dat t opzich niet heel ingewikkeld is, maar ik heb er helaas zelf het gereedschap en kennis niet voor.

Is er iemand hier die kan helpen? Ik zou heel graag komende zondag nog naar de TT assen gaan en voor 4 juli staat nog een circuitdagje gepland. Dus in de timing is het heerlijk..

Ik heb geen ervaring met dit probleem, maar kwam dit via Google tegen.
GSX-R: How-to: STVA repareren - Index

Dit is een website van een MF'er die uitlegt hoe je het kan fixen, maar ook aanbied het voor jou te fixen.

Je moet dan een PM sturen via MF. :}
 
Hallo allen,

Mijn 600 k6 begon afgelopen vrijdag ineens een fi te vertonen, vlak voordat ik circuit zandvoort op ging. Heerlijke timing dus. Na uitlezen bleek het C28 Stva en c29 de TPS te zijn. De tps is geloof ik makkelijk te stellen. Maar heeft iemand ervaring met het repareren van de STVA? Ik zie genoeg how-to’s op internet die laten zien dat t opzich niet heel ingewikkeld is, maar ik heb er helaas zelf het gereedschap en kennis niet voor.

Is er iemand hier die kan helpen? Ik zou heel graag komende zondag nog naar de TT assen gaan en voor 4 juli staat nog een circuitdagje gepland. Dus in de timing is het heerlijk..

Heb ik zo’n mooie OP gemaakt...
 
Mijn K6 750 had bij Hoegee 129 pk en na afstellen 133 of 134pk met een catloze Remus slip-on.
Op een andere bank piekte die 138pk bij een max vermogen test, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat die bank wat positief uitviel.

3 weken geleden bij Jeroen van de Meer geweest omdat een vriend van mij zijn Z1000 door hem liet afstellen.

Top kerel!
Weet wat hij doet, legt alles uit zodat je begrijpt wat hij doet.

Die Z1000 week op zijn topsnelheid ongeveer 15 tot 20 km\h af. De teller van de motor met de testbank.
Dat afstellen klinkt wel interessant voor mijn fiets die reeds meer dan 56000 km heeft gelopen. Met wat voor prijzen moet ik rekening houden bij het afstellen? Kan me voorstellen dat het van fiets tot fiets verschilt omdat de ene wat meer runs nodig heeft dan de andere, maar een indicatie zou fijn zijn :).
 
Dat afstellen klinkt wel interessant voor mijn fiets die reeds meer dan 56000 km heeft gelopen. Met wat voor prijzen moet ik rekening houden bij het afstellen? Kan me voorstellen dat het van fiets tot fiets verschilt omdat de ene wat meer runs nodig heeft dan de andere, maar een indicatie zou fijn zijn :).


Bij hoegeeeeeeeee en jossie box reken op 150 euro incl btw.

Sommige rekenen iets minder maar dit moet het wel zijn.
 
Ah, daar word het wel een iets ander verhaal van.
En mr Bean heeft buiten de k4-5 nog geen defecte stva gehad.
Dus ik hou mijn mond weer ;)


Wat ik ervan weet heeft de K6 zelden of geen last van een defecte STVA maar het kan wel ,ben het ooit 1 keer tegengekomen op een US gixxer forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan