Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het hele idee van een Japanse motor in Amerikaanse legertrim niet.. :N

Tijdens WWII hebben GI's veroverde Rikuo's gebruikt als US legermotor..dus historisch kan het...nèt.

Een jap is technisch (veel) beter dan een HD, maar ik zie vaak dat eigenaren niet 'trots' genoeg zijn en dus overgaan op de HD-lookalike.
Sneu eigenlijk, want niets lijkt mij meer deprimerend dan elke keer 'nee...zucht' moeten antwoorden op de vraag:
"Is dat een Harley?"
 
Laatst bewerkt:
Tijdens WWII hebben GI's veroverde Rikuo's gebruikt als US legermotor..dus historisch kan het...nèt.

Een jap is technisch (veel) beter dan een HD, maar ik zie vaak dat eigenaren niet 'trots' genoeg zijn en dus overgaan op de HD-lookalike.
Sneu eigenlijk, want niets lijkt mij meer deprimerend dan elke keer 'nee...zucht' moeten antwoorden op de vraag:
"Is dat een Harley?"
Rij dan jawa, dan krijg je die vraag nooit. :P
 
Tssk.. wat een affreus taalgebruik.. :N

Lees even terug naar je eigen wat vreemd overkomende opmerking. Je komt wel vaker met iets van vuil /sproeiers wat bedoel je daar nou mee ? Komt het omdat ik een keer op je tenen ben gaan staan omdat je een eindeloze reeks vragen op MF plaatste ? Vragen waar het antwoord nooit goed was waar jezelf met weinig/onduidelijke/ elkaar tegensprekende info kwam ? Het er op begon te lijken dat het de schuld was van de mensen die reageerden die hadden het namelijk allemaal fout jij niet.

Het zou prettig zijn als je stopt met dat achtervolgen en je frustraties op mij afreageert, verder kom je daar niet mee.
Je maakt vooral jezelf er belachelijk mee.
 
Tijdens WWII hebben GI's veroverde Rikuo's gebruikt als US legermotor..dus historisch kan het...nèt.
Ach historisch het zal me een biet zijn. Maar HD heeft boter op zijn hoofd want de XA750 was toch een kopie van een BMW legermotor.
En de geschiedenis van de Liberator is flink opgeklopt ze waren ongeschikt voor zwaar terrein (te weinig grondspeling/te zwaar) Engelse motoren hebben Europa helpen bevrijden niet de hdees.
Een jap is technisch (veel) beter dan een HD, maar ik zie vaak dat eigenaren niet 'trots' genoeg zijn en dus overgaan op de HD-lookalike.
Sneu eigenlijk, want niets lijkt mij meer deprimerend dan elke keer 'nee...zucht' moeten antwoorden op de vraag:
"Is dat een Harley?"

Echt een arrogante HD manier van kijken naar de geschiedenis HD heeft ook gejat van Indian en bv Excelsior. De Intruder is al 30 jaar geleden op de markt gekomen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb paar keer wat onderdelen verkocht aan Polen, die vragen dan vol verbazing echt serieus af waarom wij westerlingen met in hun ogen(en in veel anderen 8-) ) Oostblok troep rijden (in mijn geval MZ ) _O-
Een soortgelijke vraag kreeg ik ook van Slowaakse politie.. _O-
 
Ach historisch het zal me een biet zijn. Maar HD heeft boter op zijn hoofd want de XA750 was toch een kopie van een BMW legermotor.

Nóg erger; de gehele amerikaanse motorindustrie is ontstaan door het jatten...eh..gebruiken van een frans ontwerp.
Iedereen jat(te) continue van elkaar.
Denk WSport en Douglas, maar eigenlijk meer om Indian's O model van repliek te dienen.
Europa was/is totaal niet interessant voor de yanks..

En de geschiedenis van de Liberator is flink opgeklopt ze waren ongeschikt voor zwaar terrein (te weinig grondspeling/te zwaar)

Helemaal correct!
Die fotogenieke jumpfoto's zijn vooral tijdens trainingen gemaakt waar men er al snel achter kwam dat een HD niets aan de frontline te zoeken had.

Engelse motoren hebben Europa helpen bevrijden niet de hdees.

Nou...niet helemaal waar, maar dat weet je zelf ook wel.
Alleen wordt nu de rol van de HD's wat opgehemeld.
De bijnaam 'Liberator' komt dan ook uit België waar de WLA een wat prominentere rol had dan hier in Ollanda.

Echt een arrogante HD manier van kijken naar de geschiedenis HD heeft ook gejat van Indian en bv Excelsior. De Intruder is al 30 jaar geleden op de markt gekomen. ;)

Als er iemand is die niet merkvast is binnen de HD wereld ben ik het wel.
Ik geniet net zoveel van een Liberator als van mijn XS of mijn Oostduitse AWO.
Ik heb zelfs een ouwe PC50 voor erbij..

Mijn uitspraak heeft niets arrogants; ik blijf het vooral sneu vinden voor hen die hun trouwe japse ros ombouwen / doen lijken op een HD om zo "geaccepteerd"? te worden.
Wees blij met wat je hebt! Ze zijn zoveel beter, maar blijkbaar mag je dat niet zeggen.
Een HD is vooral marketing, en dat kunnen ze in the USA blijkbaar goed verkopen; je koopt geen motor, maar een familie...
En ze doen dmv div. rallyes goed hun best om dat "gevoel" in leven te houden.
Ik kan geen ander merk bedenken waar men zóveel investeert in dat 'wij'-gevoel.
 
Laatst bewerkt:
"Geaccepteerd te worden" Door wat of wie?? De hels angels of Satudarah misschien. Wat een bull shit.
Japanners waren gewoon slim door een look a like te maken die beter is en vooral goedkoper is als een HD.
Wat eigenlijk elk motormerk gedaan heeft.
Ik heb altijd Japans of Duits gereden en gerestaureerd maar wilde altijd al een keer een oude Engelse motor hebben.
Omdat het beter is? integendeel. Net als HD, motorontontwerpen uit de dertiger jaren. Bagger dus. Gewoon omdat ik Engelse motoren en auto's mooi vind. En we hebben een bere gezellige club met een eigen magazijn die fantastische evenementen organiseren.
Leuk? Ja zeker weten. Zelf een krukas reviseren met een grote hamer, een steeksleutel en een bankschroef.
De olie komt er aan alle kanten uit want er zitten niet eens keerringen in het motorblok. En het rijdt best goed behalve met bagage want dan lijkt het frame van elastiek. Remmen, eigenlijk ook bagger.
Net weer 1200kilometer in Portugal gereden met weing problemen (een keer kleppen stellen, olie bijvullen en mijn kickstarter brak af.)Die heb ik van een Duitser geleend.
Het doet er er toch niet toe wat je rijdt. Dat je plezier hebt is veel belangrijker.

Hier nog een plaatje van mijn AJS 18CS uit 1955 (500cc met een hele lange slag van 93 mm


full
 
Ik heb "geaccepteerd?" ook met een vraagteken en aanhalingstekens geschreven.
Dat om aan te geven dat ik ook niet weet waarom men dat doet.
Een japse custom lijkt met dichtgeknepen ogen wel wat op een HD, vooral omdat dit merk vooral customs uithoest.

Veel eigenaren gaan echter een stap verder...dàt vind IK jammer.

En ja; ook ik rij (oude) HD's omdat ik gèk ben van oude techniek...niet omdat er toevallig HD op de tank staat..
Da's ook niet waar trouwens, dit staat alleen op de dataplaat.
Ik geniet van oud engels, duits, italiaans ..whatever en dus ja; ook japans.
Lekkende carburateurs en zwetende blokken vind ik interessanter dan injectie en een trits aan afkortingen die je motor in bedwang moeten houden wanneer het jou niet lukt..
Rijmodi? Brrrr..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb "geaccepteerd?" ook met een vraagteken en aanhalingstekens geschreven.
Dat om aan te geven dat ik ook niet weet waarom men dat doet.
Een japse custom lijkt met dichtgeknepen ogen wel wat op een HD, vooral omdat dit merk vooral customs uithoest.

Veel eigenaren gaan echter een stap verder...dàt vind IK jammer.

En ja; ook ik rij (oude) HD's omdat ik gèk ben van oude techniek...niet omdat er toevallig HD op de tank staat..
Da's ook niet waar trouwens, dit staat alleen op de dataplaat.
Ik geniet van oud engels, duits, italiaans ..whatever en dus ja; ook japans.
Lekkende carburateurs en zwetende blokken vind ik interessanter dan injectie en een trits aan afkortingen die je motor in bedwang moeten houden wanneer het jou niet lukt..
Rijmodi? Brrrr..
Plant een diesel in een enfield, dan heb je het omgekeerde! :Y
 
In Assen bij het pop-up TT museum;
g8KTuBM.jpg

eoDLw2T.jpg


Ik meen dat deze motoren ook onder het label Triumph werden verkocht en er verder geen verschil was?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan