2012 bmw maxi scooter

Wat mij nu overkwam, wil ik de contactsleutel uit het slot halen, trek ik de hele cilinder mee... is ondertussen weer vastgezet...
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 2016 C650 Sport met ca 4,000 km op dd teller opgehaald bij de dealer. Elke keer bij koude start begon na zo'n twintig seconden de motor te ratelen. Dat hield dan aan voor een paar kilometer en dan was het weer weg. Ik dacht kettingspanner en dat bleek ook het geval. Is onder garantie vervangen
 
En dan druk jij je met het woord gekkigheden nog zwakjes uit vind ik persoonlijk.
Ik vind het zelf meer dan kwalijk dat voor een motorscooter van zo'n merk en prijs dit soort dingen gebeuren.
Uiteraard kan elke motorscooter van elk ander merk ook dit soort ellende krijgen, maar het is eigenlijk wel van de zotte.
Of ben ik hier nou de enigste die dit denkt.
We hebben het over een dikke dure motorscooter van pas 2 jaar met slechts 4.000km op de teller.
Ik zou er wel 2 keer over nadenken en achter mijn oren krabben om zoiets aan te schaffen.
Neen, ik verklaar mijn Yamaha motorscooters zekers niet heiliger dan die BMW motorscooters, maar ik ga liever vanavond met mijn Yamaha Xmax400 naar Zuid-Spanje dan met zo'n BMW.
Vr Gr
 
Ik vraag mij af of Cees en mijn persoon de enige zijn die meerdere problemen met de Sport hebben... Bij mij is alles tot dusver keurig verholpen door de dealer,alleen nu is de fabrieksgarantie verlopen dus ik hoop dat ik gevrijwaard blijf van nog meer mankementen...
De irritante brom die ik hoorde bij het optrekken is verdwenen sinds ik de dr pulley koppeling en de j costa met nieuwe riem erop heb... De originele vario (bijna 7000km )vond ik wel wat smerig dus misschien lag het daaraan....
 
Wat n gekkigheden toch allemaal...
4.000 km kettingspanner

Goedendag heren ,

De kettingspanner is bij mij ook gedaan was een terugroep actie van Bmw uit.
Ben nu 8000 km verder eigenlijk nog steeds zeer tevreden over de c650 Sport.
Heb toendertijd ook naar de Tmax gekeken maar vermogen vond ik toch iets te weinig in verhouding met de c650.
En dat is in de praktijk ook al een paar keer gebleken :Y
 
Waf mij verbaasde is juist dat na die terugroepactie voor de oudere modellen zelfs eentje uit 2016 nog steeds hetzelfde mankement had. Affijn, verder niks dan goeds over deze brommer, net een prachtige rit door de canyons gedaan rond LA, gevolgd door een rondje boodschappen. Hij rijdt fantastisch en is vlot zat voor het verkeer hier. Ik hoop dat het nu een paar jaar alleen maar beurtjes en af en toe wassen en tanken is.
 
Nee inderdaad. Nou ja, dan is het in elk geval op video te zien, ik heb voor $55 zo'n action camera (GoPro kloon) gekocht en op mijn helm geplakt die voortdurend opneemt, 'just in case'.
 
Op de vorige pagina al eens aangekaart, hoe krijg je de servicemelding weg?Heb zelf de datum op het display een paar maanden terug gezet,contact uit en weer aan en de melding is voor een paar maanden verdwenen...(werkt op model 2016). Is geen definitieve oplossing,ga volgende week nog eens navragen bij de motorzaak...
 
Welkom in de wondere wereld van Beemer

Bij de meeste moto scooter merken kun je dit simpel via een knoppen combinatie op dashboard zelf uitvoeren.

Zelf resetten onto BMW kan niet!!

Er zit kennelijk ergens een mannetje bij BMW die heeft bedacht en er op uit is om jou bij zo veel mogelijk handelingen langs een garage te sturen.

Sorry het is niet anders.
En als je wel onafankelijk wil zijn schaf dan de
Diagnose interface tool GS-911 USB Enthusiast aan en download
de bijbehorende Hexcode software via The Home of GS-911 — HEX Code
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan, bedankt voor de info.Is er bij jou ook iets bekend over mogelijke verschillen betreffende het bouwjaar? Zo werd mij verteld dat vanaf bouwjaar 2016 dit draadloos zou gaan....
Alvast bedankt, gr Marquinho
idd een rare wereld, van de beemer......
 
Laatst bewerkt:
@ Carpe-Diem,
das een juiste vergelijking ;)

@ marquinho

denk dat draadloos een brug te ver is.
Reden: dan zou er een Wi-Fi of Bluethoot of zender/ontvanger
standaard aan board op de diagnose connector moeten zitten, en daar geloof ik niet in.

>>> Diagnose connector locatie op BMW Maxi Scooter

ECU readers ofwel OBD readers genaamd kunnen wel draadloos werken, dat gaat dan in de regel via Wi-Fi of Bluethoot.
Dit betekend dat je de OBD reader op de diagnose stekker aanboord op de BMW aansluit en die maakt dan via Wi-Fi een draadloze verbinding met een PC waar de software opstaat, soms kan het zelfs ook via een smartphone.

Lees maar een beetje rond via de eerder door mij opgegeven link waar o.a. de software staat die je dient te gebruiken voor BMW's diagnose interface tool "GS-911 USB Enthusiast"

ytXaiL.png


YOUTUBE....:

What can the GS-911 do?

Read and clear fault codes
Reset service reminders
Control unit information
View live sensor values
Log and graph live values
Component output tests
Component calibration
Adaptation reset and relearn
Basic coding
Bleed Tests
And more...

Who uses the GS-911?

Motorcycle owners
Expedition riders
Professional workshops

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, iemand op zijn scooter een actie camera geplaatst? Of iemand een idee welke camera er het gemakkelijkste kan geplaatst worden.
Graag wat info en eventueel foto's
 
De BMW motorscooters zijn de Apple IPhones onder de motorscooters })

Geldt ook voor BMW motorfietsen :]


Ojee, ik heb altijd afgezworen dat er in mijn huis geen Apple spullen binnenkomen... |(
Nu staat er een Kymco in mijn schuur met een BMW logo erop en met een Apple besturingssysteem _O-
 
Ik heb een actiecamera op mijn helm. Eerst geprobeerd op het stuur te monteren maar dat trilde teveel. Op de helm werkt uitstekend. Ik heb op Amazon een surrogaat-gopro voor $55 gekocht, incl reserve accu. Die werkt feilloos, geeft een goed gevoel te weten dat je altijd bewijs hebt als er iets mis zou gaan. In mijn dagelijkse woon-werk, 20 kilometer door het drukke straatverkeer in Los Angeles, is dat niet denkbeeldig.
 
Ik vind de opnametijd en accuduur te kort. Ik overweeg een bodycam van Transcend de 30 of 60. Beide hebben een batterijduur van 12 en 10 uur.
 
Accuduur is inderdaad beperkt, iets van 90 minuten. Maar mijn rit is niet meer dan 30 tot 60 dus dat is altijd ok, plus hij neemt in een 'loop' op dus altijd heb je wat er het meest recent is gebeurd te pakken, ik weet niet eens hoe lang dat is maar het is op mijn 32 gb kaart wel een uur of wat. Sinds het nieuwtje eraf is kijk ik ook nauwelijks meer naar 'de tape'. Succes met de keuze.
 
Ik heb trouwens een app van MotoScan in combinatie met een generieke OBD lezer (OBDLink LX) aangeschaft, en voor samen ca €100 heb je dan ongeveer dezelfde functionaliteit als met de GS911. En die OBD lezer kan he dan nog met je autos gebruiken ook nog. Dus nu kan ik mijn eigen onderhoud makkelijker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan