Suzuki V-Strom 250

Nice. Wanneer komt het er op te zitten?

Middenbok, wheelstriping en dopjes :+ zitten erop. Met het eerste makkelijk ketting smeren en achterwiel schoonmaken nu :Y

Tevens ruit weer gemonteerd, maar nu mèt opzetruitje. Mag deze tijd proberen van de dealer om te kijken of het helpt tegen lawaai/wervelingen. Deze krijg ik dan bij welbevinden voor een mats-prijs.


Inmiddels meer dan 2300 gereden 8-)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt al een flink stuk gereden! :) Ben benieuwd naar de ruit. Is altijd een beetje zoeken.
Middenbok is ideaal, mis ik op mijn ER-6N wel. Heb nu een achterwielhulpje. Daar zet ik mijn achterwiel op en dan kan ik 'm zo draaien. Kost iets meer moeite, maar dat is niet erg.
 
Je hebt al een flink stuk gereden! :) Ben benieuwd naar de ruit. Is altijd een beetje zoeken.
Middenbok is ideaal, mis ik op mijn ER-6N wel. Heb nu een achterwielhulpje. Daar zet ik mijn achterwiel op en dan kan ik 'm zo draaien. Kost iets meer moeite, maar dat is niet erg.



Had jij geen MT03 (660) ? (of haal ik nu mensen door elkaar).



Zo'n ER had ik in 2008/09 :)

full
 
De ruitverhoger werkt na wat ge-experimenteer perfect! Ook geen last meer van die vermaledijde insecten die steeds op je vizier te pletter slaan.


Die blijft er dus opzitten! :t

full
 
Had jij geen MT03 (660) ? (of haal ik nu mensen door elkaar).

Klopt! Die heb ik alleen 2 jaar terug ingeruild op een spiksplinternieuwe ER-6N. Twee modellen na die van jou (het model vanaf 2012). In de toekomst misschien nog eens een KTM Duke 690 kopen (vanaf 2016). Dik 70pk bij een laag gewicht is altijd leuk. Voor nu de ER-6N en misschien eind van de zomer een licht motorscootertje erbij. Of een MSX125 ofzo, maar ik ga er ook mee door de pekel en dat is zonde van de MSX. :+
 
Klopt! Die heb ik alleen 2 jaar terug ingeruild op een spiksplinternieuwe ER-6N. Twee modellen na die van jou (het model vanaf 2012). In de toekomst misschien nog eens een KTM Duke 690 kopen (vanaf 2016). Dik 70pk bij een laag gewicht is altijd leuk. Voor nu de ER-6N en misschien eind van de zomer een licht motorscootertje erbij. Of een MSX125 ofzo, maar ik ga er ook mee door de pekel en dat is zonde van de MSX. :+


Meende ik al :)

Het lijkt erop dat we op dezelfde categorie motoren vallen. Ik had ook een MT-03 :Y

Van de lichte motoren, en als het wat zwaarder wordt een 1 of 2-cilinder :t

Zelfs nog naar diezelfde Duke gekeken paar maanden terug _O-


Maar die is voor mij toch echt aan de (te) hoge kant.. :')
 
Ik wist idd dat jij er ook eentje hebt gehad. :) Ook een geel/zwarte, toch?
Ik vond de 690 Duke vrij laag, eerlijk gezegd. Ik ben 1.80m.
Veel licht spul rijd ik inderdaad, maar ook vanwege mijn website. Maar heel krachtig spul heb je in NL toch weinig aan. Leuk hoor al dat extra vermogen, maar niet altijd in te zetten en wanneer je dat wel doet toch nog een redelijk pakkans. Heb nu dus een 650cc twin en dat loopt hard zat voor mij. Heb ook het idee dat het lichtere spul wat vergevingsgezinder is.
 
Ik wist idd dat jij er ook eentje hebt gehad. :) Ook een geel/zwarte, toch?
Ik vond de 690 Duke vrij laag, eerlijk gezegd. Ik ben 1.80m.
Veel licht spul rijd ik inderdaad, maar ook vanwege mijn website. Maar heel krachtig spul heb je in NL toch weinig aan. Leuk hoor al dat extra vermogen, maar niet altijd in te zetten en wanneer je dat wel doet toch nog een redelijk pakkans. Heb nu dus een 650cc twin en dat loopt hard zat voor mij. Heb ook het idee dat het lichtere spul wat vergevingsgezinder is.


:Y een dikke 3 jaar terug ingeruild op een Monster.


Inmiddels staat er 3000 km op de Soes-teller })

Heb de motor nog niet onder de 1 op 30 gehad, en er wordt niet ingehouden maar ook niet in de racemodus gereden ;) Tankte laatst bij 493 op de dagteller, en bleek er nog anderhalve liter in de tank te zitten! Das wel lekker *D


Wel kreeg ik gisteren een brief van Suzuki, terugroepactie.


Er kan dus water bij de startknop naar binnen sijpelen met als gevolg kortsluiting en de kans dat de motor start bij het op het contact zetten.


Uiteraard gaat de dealer het oplossen en onderdeel is besteld.


Voor de rest goed tevreden met de V-Strom 250 :t
 
Laatst bewerkt:
Over de 4000 km nu. 8-)

Afgelopen zaterdag is het akkefietje (terugroepactie) met de startschakelaar verholpen.



Zowaar de 250 een keer onder de 1 op 30 gehad (1-29,8). Meestal rond de 1 op 31/32.



Echt een prima fiets voor de binnendoor-weg (veelal in Dld). :t
 
Voor binnendoor is ie inderdaad prima! En je kan een hoop troep mee op zo'n ding, als je er een topkoffer en zijkoffers op gooit. Ik heb nu voor binnendoor een Suzuki Address 110 gekocht. Maar voor de binnendoorwegen in Duitsland niet geschikt, omdat je de 100 ook niet altijd kan aantikken. :+
 
Over de 4000 km nu. 8-)

Afgelopen zaterdag is het akkefietje (terugroepactie) met de startschakelaar verholpen.



Zowaar de 250 een keer onder de 1 op 30 gehad (1-29,8). Meestal rond de 1 op 31/32.



Echt een prima fiets voor de binnendoor-weg (veelal in Dld). :t

Dat zijn mooie waarden,ik zit ook meestal rond de 1 op 30 Heb geen bericht gehad over de startschakelaar, maar hij is ook al buiten de garantie. :Y Misschien dat ik hem van de winter inruil voor een Suzuki address, kom toch nooit meer op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Voor binnendoor is ie inderdaad prima! En je kan een hoop troep mee op zo'n ding, als je er een topkoffer en zijkoffers op gooit. Ik heb nu voor binnendoor een Suzuki Address 110 gekocht. Maar voor de binnendoorwegen in Duitsland niet geschikt, omdat je de 100 ook niet altijd kan aantikken. :+

Mijn dealer had ook net 7 van die Adress-scoots binnen zag ik tijdens de terugroepactie. Hij verwacht er blijkbaar veel van :Y


Heb mijn 125 Liberty (haalt de 100 ook niet) nu ruim boven de 7000 km staan, kun je toch echt goed mee rijden in Dld, want daar zijn veel meer van dat soort lichte motoren, en wederzijds anticiperen ze veel beter op elkaar als hier in NL. :)

Over de 4000 km nu. 8-)

Afgelopen zaterdag is het akkefietje (terugroepactie) met de startschakelaar verholpen.



Zowaar de 250 een keer onder de 1 op 30 gehad (1-29,8). Meestal rond de 1 op 31/32.



Echt een prima fiets voor de binnendoor-weg (veelal in Dld). :t

Dat zijn mooie waarden,ik zit ook meestal rond de 1 op 30 Heb geen bericht gehad over de startschakelaar, maar hij is ook al buiten de garantie. :Y Misschien dat ik hem van de winter inruil voor een Suzuki address, kom toch nooit meer op de snelweg.



Wsl alleen bij deze serie V-stroms.


Hier ook alleen voor nood op de snelweg dus bijna nooit :o
 
Laatst bewerkt:
Eip, dat van die startschakelaar is bij de V-Strom, niet bij de Inazuma. :)
Ik zou 'm niet inruilen voor een Address, een Inazuma heeft meer pit, ook al ga je de snelweg zelden op. Ik gebruik 'm om gewoon goedkoop naar mijn werk te komen. Geen zin om duizenden euro's uit te geven aan een grotere motorscooter inclusief de daarbij hogere verzekeringskosten. Voordeel is 3 jaar garantie en ook nog eens gratis mobiliteitsservice van Suzuki.

Guzziking, is jouw dealer Motor Oost? Die heeft er een lading staan tegen een leuke prijs (2350).
 
Eip, dat van die startschakelaar is bij de V-Strom, niet bij de Inazuma. :)
Ik zou 'm niet inruilen voor een Address, een Inazuma heeft meer pit, ook al ga je de snelweg zelden op. Ik gebruik 'm om gewoon goedkoop naar mijn werk te komen. Geen zin om duizenden euro's uit te geven aan een grotere motorscooter inclusief de daarbij hogere verzekeringskosten. Voordeel is 3 jaar garantie en ook nog eens gratis mobiliteitsservice van Suzuki.

Guzziking, is jouw dealer Motor Oost? Die heeft er een lading staan tegen een leuke prijs (2350).



Klopt Mono :Y
 
:W
Inmiddels weer een terugroepactie achter de rug. Ivm kunnen gaan branden van het motormanagementlampje wegens fout signaal van de lambda-sonde, is de CDI vervangen, ingreep van 2 minuten.

Multitest gelezen in de Moto73 en daar kwamen ze op een verbruik uit van onder de 1 op 20 _O-, hoe je dat voor elkaar krijgt..8)7
Hoogste verbruik hier over bijna 5000 km gereden is 1 op 29.5 met een normaal/vlotte rijstijl.
 
We leven nog :W

Gisteren heeft de Soes z'n 5000 beurt gehad bij 5800 km *D

Olie en filter vervangen, smeerpunten en bouten aanhalen. Dat zijn de kosten niet.
Wat de kosten wel zijn is de inspectie van de kleppen, zijn ook gesteld en daar gaat veel arbeidsloon inzitten.

Zo kwam de rekening alsnog op € 240, en dat vind ik voor zo'n fietsje buiten proportie..|(

Verder geeft de Soes geen krimp en rij ik gemiddeld nog steeds rond de 1 op 29/30. Dit zijn voor 95% stads en B-weg kms.
 
Mag ik vragen waarom die kleppen inspectie nodig is bij al 5000km?
Met zo’n modern blok zou dat toch niet hoeven lijkt me.
Ik heb zoiets nog nimmer meegemaakt en zelfs niet met mijn voorhene Kawasaki Z300 die maar 50cc meer was dan jouw V-strom.
Als je dit soort inspecties met regelmaat moet ondergaan aan je fiets dan lopen de kosten flink op indien je er flink mee rijdt.
 
Volgens mij ben ik dan ook de enige die in een test schreef dat de aanschafprijs leuk is, maar het je nog duur komt te staan m.b.t. klepcontrole. Als je tenminste luistert naar de voorwaarden van de fabrikant. Maar het kan goed zijn dat die kleppen zo 20k gelijk blijven en niet strakker gaan staan. Maar goed, dat is eigenlijk vragen bij de dealers naar ervaring met onderhoud van een Inazuma 250.
 
Ik weet nu ineens weer waarom ik Honda rijd.
Die hebben dat ge-emmer namelijk niet.
En voor mij een goede reden om Honda te blijven rijden.
Vr gr
 
5000km is niet meer van deze tijd, dat klopt. Dat is bij andere Suzuki's ook wel anders. En Honda heeft echt niet de ruimste intervallen voor lichter spul, daarvoor moet je bij Kawasaki en Yamaha zijn. Voor de Ninja 400/Z400 en de Yamaha YZF-R3 en MT-03 ABS zit je op 42.000km voor de eerste keer de klepdeksel mag worden gelicht. De Honda CB300R mag om de 24.000km. BMW G310R elke 20k km. Huidige 500's van Honda, weet ik niet. Heb alleen met de eerste lichting gereden in 2013.

Maar wat al wel is gezegd; wat de fabrikant opgeeft, hoeft niet noodzakelijk te zijn. Echter beter wel in de garantieperiode, tenzij jouw dealer dit zwart op wit kan zetten dat hij dit niet doet om een specifieke reden en daarvoor verantwoordelijk kan worden gemaakt als het blok toch in de soep loopt, waarbij bijv. een klep zou afbreken. Kan heel goed zijn dat het Suzuki 250cc-blok ook pas elke 25k km open hoeft. Alleen blijkbaar hebben de andere merken meer vertrouwen er in, maar zal het blok ook anders zijn gebouwd. Ik kijk bij aanschaf van een motor ook naar de onderhoudsinterval en daarom noem ik het ook in mijn testverslagen. Bij mijn Suzuki Address 110 is het elke 4000km, maar dat is een heel klein blokje en je kan bij de Address erg makkelijk bij de klepdeksel, dus dan zijn de kosten ook een stukje lager qua onderhoud.
 
wat de fabrikant opgeeft, hoeft niet noodzakelijk te zijn. Echter beter wel in de garantieperiode

Precies, zoiets zei de daler ook en vond de interval ook overdreven kort.

Net getankt na een mooi ritje, 15.5 liter op 479 km (1 op 30.9) dus alweer wat geld terugverdiend! O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan