KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi zo.


Weet iemand hier nog ergens een linkpijp onder de 100 Euro? staat/merk maakt niet uit, het is maar voor tijdelijk.
 
Laatst bewerkt:
heb nog een speelfietsje voor erbij, ideaal voor woonwerk verkeer :]

het is geen zero of nen bmw, zo moet je het ook niet zien, is gewoon een leuk fietsje voor rond de blok

NCthoPc.jpg


jMFNzCF.jpg


supergeinig en gewoon bospaadjes / mountainbike paadjes / wandelpaadjes ..niemand ergert er zich aan .. gewoon snelheid aanpassen en zodra ze weg zijn, ZOEFFFFF :+
 
rijdt best goed, tuurlijk is de range beperkt...maar ik heb daarvoor wel een andere enduro als ik honderden km's wil afleggen.
uurtje laden = uurtje rijden
wat wel enorm fijn is dat je veel meer durft met zo'n motor, terwijl je met een +160kg motor toch maar niet zomaar elk paadje induikt.
ook een heuvel opgaan is superleuk !! gewone motor zou uitvallen terwijl de e-motor met 5% throttle rustig naar boven trekt.
Het is zeer verslavend vinnik zelf,heb de fiets 2 dagen en makkeljik 150km opgezet.
 
rijdt best goed, tuurlijk is de range beperkt...maar ik heb daarvoor wel een andere enduro als ik honderden km's wil afleggen.
uurtje laden = uurtje rijden
wat wel enorm fijn is dat je veel meer durft met zo'n motor, terwijl je met een +160kg motor toch maar niet zomaar elk paadje induikt.
ook een heuvel opgaan is superleuk !! gewone motor zou uitvallen terwijl de e-motor met 5% throttle rustig naar boven trekt.
Het is zeer verslavend vinnik zelf,heb de fiets 2 dagen en makkeljik 150km opgezet.
Lijkt me heel leuk speelgoed
Veel plezier ermee!
 
Is er nog iemand die van zijn tussendemper afwil?
Modeljaar maakt me niet uit, ik zou er erg mee geholpen zijn.
 
rijdt best goed, tuurlijk is de range beperkt...maar ik heb daarvoor wel een andere enduro als ik honderden km's wil afleggen.
uurtje laden = uurtje rijden
wat wel enorm fijn is dat je veel meer durft met zo'n motor, terwijl je met een +160kg motor toch maar niet zomaar elk paadje induikt.
ook een heuvel opgaan is superleuk !! gewone motor zou uitvallen terwijl de e-motor met 5% throttle rustig naar boven trekt.
Het is zeer verslavend vinnik zelf,heb de fiets 2 dagen en makkeljik 150km opgezet.

Even om appels en appels te vergelijken. Heb ook met de E freeride gereden en opzich vermogen zat. Alles wat je hierboven benoemd moet je niet met een 160 kilo motor vergelijken maar met een EXC 350/450. Als je die gewend bent is de E freeride toch even aanpassen. Bovendien mis ik enorm de koppeling om hem bij knippen of trial werk op de enduro. Als je nu de "koppelingshendel" intrekt blokkeer je je achterwiel.. (ook klote als je enduro of crossmotoren gewend bent). Je kan zien dat het electro gebeuren op crossgebied toch nog in de kinderschoenen staat. Het allergrootste voordeel is dat je gewoon minder gezeik hebt in de bossen..

Elektrische crossmotor scheelt veel aan onderhoud denk ik.

Wat je het meeste moet vervangen zijn remmen, ketting tandwielen. Voordeel is luchtfilters, blok olie (heb je verder pas na 100/150uur echt onderhoud aan). Nadeel is accu levensduur, gevoel (en geen herrie (maar dat is smaak }) ))
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er barend spiegels op zijn SD gemonteerd en welk merk bevelen jullie aan. Allicht even info of ik dan ook stuurdoppen mee moet bestellen.
Gaat om 2017 model 1290 R
 
Bout afgebroken in het blok, dat wil zeggen bovenaan de drysump tank.
Denk ik mis wat, gewoon verdwenen, stuk van de bout zit er achter nog in, zijn toch ook kut motoren ook.
Je rijd nooit op het hok en als je der een keer meer rijd gaat het stuk.
 
Wie heeft er barend spiegels op zijn SD gemonteerd en welk merk bevelen jullie aan. Allicht even info of ik dan ook stuurdoppen mee moet bestellen.
Gaat om 2017 model 1290 R

Ik heb dan geen SD helaas... Maar heb goede ervaringen met CRG en met de Rizoma spy spiegels.
 
Bout afgebroken in het blok, dat wil zeggen bovenaan de drysump tank.
Denk ik mis wat, gewoon verdwenen, stuk van de bout zit er achter nog in, zijn toch ook kut motoren ook.
Je rijd nooit op het hok en als je der een keer meer rijd gaat het stuk.
Jij hebt gewoon een maandagmorgen model :X
 
Ik denk dat ik niet slim genoeg ben maar kan iemand mij uitleggen hoe het keyless principe werkt bij de SDR?

Met een kontaktsleutel zet je em gewoon uit en kun je de motor niet meer starten zonder sleutel.

In het boekje staat iets over "press briefly to start or stop" en "press en hold to switch of ignition and lock the steering". Geldt dit dan alleen maar als combinatie? dus uitzetten en stuurslot of ook uitzetten en daarmee direct start blokkeren zonder het stuurslot?


Keyless zet je em uit met de knop maar als je wegloop kan de motor toch nog gewoon gestart worden door iemand anders? of zit daar een bepaalde afstand aan gekoppeld?
of zit ik er dan helemaal naast.
 
Laatst bewerkt:
Iemand de voorkant al eens verder doorgestoken , dan orgineel
2 ring staat de mijne ( stond al zo ) zal eens naar 3 gaan om te proberen
 
Ik had ook die vraag ook al eens neergelegd hier maar schijnbaar was er geen ervaring mee.

Dus had ik ze door laten steken naar de derde ring.
Ik vond het veel fijner sturen, vooral de korte en normale bochten zoals rotondes, landweggetjes, dijkjes e.d. gaat veel makkelijker zonder er in te vallen, beviel mij erg goed.

Het schijnt dat ie daarmee wel wat instabieler wordt op de lange doordraaiers maar dat heb ik nooit kunnen proberen.
 
Laatst bewerkt:
nope, zal het zelf niet zo snel doen denk dat die nerveuzer zal worden op hogere snelheid. zo stabiel vind ik hem al niet boven 250.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan