Blok Radian wordt erg heet

tetta

MF veteraan
6 jan 2009
2.683
30
Schinnen
Hallo.

Ik ben sinds kort eigenaar van een Yamaha Radian uit 91. Al tegen verschillende probleempjes aan gelopen maar deze zijn inmiddels ver opgelost. Wat ik alleen erg vreemd vind is dat het blok dusdanig heet wordt dat ik mijn benen niet tegen de tank kan klemmen omdat ik anders eindig met een verbrand onderbeen. Is dit normaal voor deze motor aangezien het blok best ver naar buiten komt? Of klopt hier gewoon echt iets niet aan?

Carburateurs moeten gereinigd worden en sproeier zitten verstopt. Kan dit verband hebben met elkaar?
 
Luchtgekoelde blokken worden zowiezo erg heet, maar als hij erg arm loopt wordt dit wel erger.
Groet
Sebas
 
Onder de tank hoort reflecterende folie te zitten die een groot deel van de warmtestraling van de motor tegenhoud.
Zit er dat nog op?
 
Het is niet de tank die heet wordt maar als ik mijn benen tegen de tank klem dan komt mijn onderbeen automatisch tegen het blok aan.
 
Resultaat van een half uurtje rijden
full
 
Dwars door je motorbroek heen?
Trouwens curieus dat je een half uur gaat rijden terwijl je weet dat 't mengsel te arm staat..
 
Het is niet de tank die heet wordt maar als ik mijn benen tegen de tank klem dan komt mijn onderbeen automatisch tegen het blok aan.

dan is of je zithouding verkeerd of er klopt iets niet(meer) in de geometrie van de motor.
Elk blok wordt heet,die van mijn motoren ook.
Het is niet de bedoeling je benen tegen het blok te houden,60 graden celsius is de verbrandings temperatuur .
 
Dwars door je motorbroek heen?
Trouwens curieus dat je een half uur gaat rijden terwijl je weet dat 't mengsel te arm staat..

Dwars door mijn broek ja.
Probleem met de carburateurs kwam de dag erna pas aan het licht. Hij liep verder goed toen ik ermee ging rijden.
 
Controleer de inlaatrubbers tussen de cilinderkop en de carburateurs eens op droogtescheuren.
Als je het niet vertrouwd...vervangen!
Kun je aan de bougies zien dat de motor te schraal staat afgesteld?
Als de carbs deels verstopt zitten zou ik daar mee beginnen.
Een te arm afgesteld blok loopt uiteindelijk kapot...!
Foto?

Zoals gezegd worden luchtgekoelde motoren heet, zeker met dit warme weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog garantie op de motor en ik twijfel nu vooral over of ik het ga laten maken of dat ik de motor terug breng en voor een ander ga kijken....
 
Is er een kans dat je op een andere radian kan rijden en kijken (voelen) of die net zo heet word .
Anders zou ik lekker van de garantie gebruik maken .
 
Sproeiers verstopt en carburateurs moeten gereinigd worden. Dan loopt deze toch voor geen meter?
 
Zo wie zo terug brengen. Carbs schoon laten maken, verse olie in het blok is het minste wat de verkoper moet doen.
 
Er zit een er smal tankje op die motor. Amerikaans model. Het is misschien niet de bedoeling te proberen om daar je knieen tegen te klemmen.
 
Ja maar zo heet dat ik er niet normaal op kan zitten?

Ja, je zegt 't zelf al. Zo heet dat je niet normaal op de motor kan rijden.
Dat niet alleen, je vernacheld er jouw blok ook mee. B|


Ik heb nog garantie op de motor en ik twijfel nu vooral over of ik het ga laten maken of dat ik de motor terug breng en voor een ander ga kijken....

Dat de verkoper het dan lekker in orde mag maken. Motorfiets horen bij verkoop (met garantie) in orde te zijn. Als je voor een habbekrats een oud brik koopt weet je zelf ook wel dat er werk aan de winkel kan zijn.

Bevalt demotor voor de rest jou wel? Zorg er dan voor dat ie verder ook in orde komt.
Bevalt de motor op meerdere punten niet? Verkeerde motor gekozen, en op zoek naar een andere.

De motor hoort bij jou te passen, en niet andersom. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik alleen erg vreemd vind is dat het blok dusdanig heet wordt dat ik mijn benen niet tegen de tank kan klemmen omdat ik anders eindig met een verbrand onderbeen. Is dit normaal voor deze motor aangezien het blok best ver naar buiten komt? Of klopt hier gewoon echt iets niet aan?

Carburateurs moeten gereinigd worden en sproeier zitten verstopt. Kan dit verband hebben met elkaar?

wees blij dat je blok warm wordt, wil zeggen dat het doet wat het moet doen.

wie heeft je wijsgemaakt dat de sproeier(s) verstopt zijn ? indien dat het geval was, zou je nu wel over iets anders klagen.
 
Heel vroeger toen ik motorrijles had op een Cb400 kwamen mijn benen ook
tegen het blok en dat was ook geen pretje,een motorblok word nu eenmaal zo heet
dat als je er tegenaan komt dat zeer onprettig is,ook al loopt het blok optimaal.
Dus zit er maar 1 ding op en dat is je zitpositie aanpassen.
Lukt dat niet dan zit er maar 1 ding op en dat is wat anders aanschaffen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan