JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Hele goede tip, het originele kraantje is ook niet zo geweldig..
Ja, ik weet het, neem het kraantje van deze ;)

full
 
Een BMNee mono..Lijken me best leuke rondplof-dingen..
(je ziet ze amper meer?)
Net een schip :)
Zie er af en toe nog wel een. Maar meestal in musea of beurzen. De laatste, die ik zag, was in Motormuseum Hagestein.
ALS ze (in goede staat) te koop zijn, dan gaat de prijs al gauw richting 20.000 :(

full
 
daarom heb ik altijd een stuk benzineslang mee,ingeval dat er een verstopping is deze op de kraan aansluiten,de slang omhoog brengen zodat er niets uit kan lopen(communicerende vaten stelling) en blazen maar,heb dit reeds met succes uitgevoerd
Hm. Recent had ik zelf af en toe startproblemen. Vaak deed zich dat voor nadat ik pauzeerde bij een rit. Ik bemerkte later ook dat er benzine of olie drupte. Ik heb het bezineslangetje even van het kraantje getrokken, en ik zag dat er heeeel langzaam benzine uit het kraantje drupte, als het handeltje van het kraantje niet heel precies horizontal stond. Wat bleek vervolgens: De bout waar het handeltje doorheen steekt, zat los. Dat aangedraaid, en het druppen en de startproblemen waren over. Kennelijk sloot de vlotternaald de toevoer ook niet 100% af, en verzoop de motor terwijl hij stil stond..

Toen ik de 634 voor het eerst had, en al een aantal ritten achter de rug had, hield hij er een keer plotseling mee op. Ik was op weg naar huis en reed al op de reservestand. Het bleek dat er geen benzine uit de kraan kwam. Ik heb de motor een aantal keren flink heen en weer bewogen, zodat de benzine rechts uit de tank naar het linke deel klotste. Toen kwam er weer benzine uit de kraan in de normaalstand en kon ik naar een tankstation om te tanken.
Thuisgekomen heb ik de tank leeg laten lopen en de boel nagekeken, en bleek er een dikke lichtbruine koek om het onderste deel van het zeefje van de benzinekraan te zitten. De motor had bij de vorige eigenaar heel lang stil gestaan. Enige remedie: tank schoon maken en een nieuwe kraan inzetten.

Moraal van dit verhaal: als alles goed lijkt te zijn aan de carburateur, kijk dan ook naar andere plekken in de keten.
 
zijn brisk bougies overal in de handel te koop of bestel je deze?
ik zou niet weten waar ik ze zou kunnen kopen zo in de winkel
 
daarom heb ik altijd een stuk benzineslang mee,ingeval dat er een verstopping is deze op de kraan aansluiten,de slang omhoog brengen zodat er niets uit kan lopen(communicerende vaten stelling) en blazen maar,heb dit reeds met succes uitgevoerd
Goeie tip !
De NGK bougies van mijn Jawa slaan trouwens nooit een slag over. De puls van de VAPE ontsteking is kennelijk sterk genoeg :)

Trouwens, PowerDynamo staakt de verkoop:

Vanaf september 2018 zal VAPE s.r.o in Kromeriz, Tjechische Republiek (fabrikant van de meeste onderdelen van VAPE) het gehele assortiment van Powerdynamo overnemen. Daarvoor wordt een nieuwe website (vape.eu) als webshop ingericht.
Informatie gevonden op de website van Powerdynamo
 
Net een schip :)
Zie er af en toe nog wel een. Maar meestal in musea of beurzen. De laatste, die ik zag, was in Motormuseum Hagestein.
ALS ze (in goede staat) te koop zijn, dan gaat de prijs al gauw richting 20.000 :(

[afbeelding]
Die prijzen zijn bizar..Ik kan me 3000-6000 gulden nog wel herinneren..
 
Sammie, misschien verkeerd vergelijkings materiaal, maar de jawa loopt stationair onrustiger als een Honda MB5 en een Kawasaki S3/400cc (de enige andere 2 takten waar ik ervaring mee heb)
De jawa slaat wel eens een slag over stationair.
Groet
Sebas
 
Sammie, misschien verkeerd vergelijkings materiaal, maar de jawa loopt stationair onrustiger als een Honda MB5 en een Kawasaki S3/400cc (de enige andere 2 takten waar ik ervaring mee heb)
De jawa slaat wel eens een slag over stationair.
Groet
Sebas
Dan zit er iets niet goed..
 
Trouwens, PowerDynamo staakt de verkoop:

Als het in dit tempo doorgaat heb ik over een jaar of 2 zo'n dynamo kit nodig voor de 354 _O-

Ik heb nogal tegenslag met het poedercoaten en lakken. B|
Maar ondertussen heb ik alle onderdelen die gedeukt/ kapot waren vervangen of gerepareerd. (Onder de oude verflaag kwam een hoop plamuur vandaan..)

Hopelijk kan ik volgende week alles in knalblauw ophalen! *D
 
Laatst bewerkt:
Het was bij mij inderdaad de bobine. Zag er wel vreemd uit. Bij de kapotte bobine zat er een extra aardedraad op de terminal waar het ontstekingssignaal op uit komt? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
 
Dag Jawa liefhebbers,

Een schuurvondst.
Mag ik jullie vragen wat jullie een dergelijke Jawa waard vinden?
Heeft 10.500km op de klok en staat al een jaar of 10 stil.
Heeft een kenteken.
GetFileAttachment


GetFileAttachment


GetFileAttachment
 
Laatst bewerkt:
Jeetje echt zo weinig? :/
Als ik denk aan me oude brommer.. een cilindertje was al €75,-.
Dan zal je hem moeten slopen. Of rijdend maken. Met een beetje rondneuzen en geduld vindt je een Jawa waarmee je naar huis kunt rijden voor 350.

Oh ja, of afwachten, ook Jawa's worden duurder. tsjechen halen ze tegenwoordig ook weer terug.
 
Laatst bewerkt:
doe foto er bij dan kan er meer geschat worden, want deze info is maar heel beperkt,
is meer een spelletje raden maar
die tijd van 350 euro is wel voorbij of zeldzaam,
 
Laatst bewerkt:
doe foto er bij dan kan er meer geschat worden, want deze info is maar heel beperkt,
is meer een spelletje raden maar
die tijd van 350 euro is wel voorbij of zeldzaam,

Zie je de foto”s niet?
Ik zie ze wel staab in mijn bericht..
Wat gaat er mis?

En wat bedoel je met de tijd van 350 is voorbij?
Zijn de prijzen gestegen of gedaald?
 
Laatst bewerkt:
@Coyo Geweldig initiatief. Heb momenteel niks om mee te doen, gebeurt dit volgend jaar weer?
 
Zie je de foto”s niet?
Ik zie ze wel staab in mijn bericht..
Wat gaat er mis?

En wat bedoel je met de tijd van 350 is voorbij?
Zijn de prijzen gestegen of gedaald?
Nee, ze zijn hier niet te zien. Probeer eens via Imgur.com.
De prijze stijgen, afh. van model, het laatste jaar vrij hard..
 
Tis beetje afhankelijk, de oudjes (634,633 en de perak) hebben een beetje de oldtimer status bereikt. De nieuwe types (638 640 enz) vallen nog mee.
Ik heb mijn 634 10 jaar geleden voor 325 euro gekocht, en er stonden er zat voor die prijs te koop. Nu doen ze ongeveer 1000,- en voor de dromers misschien meer.

Dus als je het type weet en een foto stuurt kunnen we even kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan