Hulp nodig! Merken en types voor Woon-Werk-verkeer

Boekje wordt me nog nagestuurd, heb een gedeeltelijke onderhoudsgeschiedenis. Heb met Motoport Wateringen gebeld waar hij nieuw verkocht is en weer aan de vorige eigenaar verkocht is. Geen registratie van de 20.000km beurt. Die ga ik nu zelf doen, heb een werkplaatshandboek gevonden en weet wat ik moet doen.

Vorige eigenaar gaf aan dat de motor vorig jaar wel een beurt had gehad, heb de riem gecontroleerd en die is nagenoeg nieuw. Moet 21.2 mm zijn en is 21.1mm en ziet er fris uit (vervangen bij 19.5mm). Remvloeistof is ook helemaal helder. Ga nu zelf klepspeling controleren zodat ik zeker weet dat dat goed staat.
 
Laatst bewerkt:
Ja zou kunnen dat ik de dikte verkeerd had.
Ik vind de scarabeo een heerlijke scooter, en de 300cc rijdt nooit onder de 1 op 30 in de winter, ik gebruik dan wel 5w40 olie voor auto, omdat er geen natte plaat koppeling inzit, dus waarschijnlijk iets glibberige olie dan motorfiets olie.
 
Plaatjes!

full
 
Absoluut een koopje!

1x getankt na veel testritjes, veel volgas op de snelweg om te proberen en kwam toen op ongeveer 1 op 22 uit.

Nu weer 180km gereden en tankstreepje staat op dezelfde stand dus verwacht ongeveer 1 op 30 *D
 
Mijn scarabeo 300 krijg ik nooit onder de 1 op 30.
Wel een beetje veel werk om erbij te komen om de kleppen te stellen.
 
Bij een vespa gaat het wel zo, maar ik kreeg die helmbak er niet uit, dus dan maar alles eraf om erbij te komen.
 
Ik stelde of controleerde de kleppen altijd als ik de vario nakeek.

Eerst voetsteunen eraf dan achterlicht en richting aanwijs lichten, dan handgreep achter los, daar onder nog 2 schroeven eruit, dan kappen eraf en tunnel los en meest zadel er ook af.
luchtfilter openen en variodeksel eraf en kleppendeksel eraf.
beetje omslachtig maar ik zag het als de makkelijkste manier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan