BMW R80/7 Project

Voorwiel:

full
 
Kapje is nu een kleur grijs wat wat beter overeenkomt met het blok. Tevens wat zwarte accenten toegevoegd.

full
 
En verder! Tellertje staat goed!

full


full


full


Het volgende is de tank: Tweede benzinekraan erop lassen, strak maken en een kleurtje erop.
 
Tweede benzinekraan erop gemetseld, evenals twee tuutjes opnieuw erop voor het gelijke benzineniveau van de tank:

full


Tank geplamuurd waar nodig, daarna spuitplamuur, primer, en uiteindelijke kleurtje. Ben geen geweldige spuiter, maar ik leer er van. Wou het graag zelf doen. Logo staat ook mooi:

full


full
 
Nadeel van zo'n verbindingsslang is dat als je één kant op reserve hebt gezet alle beide kanten leeggezogen worden.
Zonder slang heb je altijd nog de andere helft als tweede reserve.
 
Nadeel van zo'n verbindingsslang is dat als je één kant op reserve hebt gezet alle beide kanten leeggezogen worden.
Zonder slang heb je altijd nog de andere helft als tweede reserve.

Scherp opgemerkt. Maar als je eenmaal op reserve moet zetten dan weet je dat je sowieso gauw op zoek moet naar benzine met zo'n kleine tank.

Er zaten origineel al twee tuutjes aan, waarvan eentje kapot. Dus het was of de gaatjes dichtmaken, of nieuwe tuutjes erop. En het is dat laatste geworden.
 
Scherp opgemerkt. Maar als je eenmaal op reserve moet zetten dan weet je dat je sowieso gauw op zoek moet naar benzine met zo'n kleine tank.

Er zaten origineel al twee tuutjes aan, waarvan eentje kapot. Dus het was of de gaatjes dichtmaken, of nieuwe tuutjes erop. En het is dat laatste geworden.

Het reservebenzie verhaal daar gelaten moet je nu altijd eerst de tank leeghalen om 'm te verwijderen. Ik had ze allebei dicht gelast, toch niet nodig dat slangetje.
 
Bij mij liep de verbindingslang vlak bij de carburateur onder het luchtfilter door. Dat heb ik vervangen door vlak bij de kraantjes de doorverbinding te maken. Ik kan nu een carburateur loshalen en opzij hangen zonder de benzineslang los te halen.
 
Het reservebenzie verhaal daar gelaten moet je nu altijd eerst de tank leeghalen om 'm te verwijderen. Ik had ze allebei dicht gelast, toch niet nodig dat slangetje.

Zal ik maar eerlijk toegeven dat ik daar zelf geen moment bij stilgestaan heb. :')
 
en ? al weer wat verder ;)

Optisch is ie eigenlijk een heel eind alleen moet de elektronica nog allemaal een plaatsje geven. Afgelopen maand eigenlijk te weinig tijd voor het project gehad. Komt wel weer, zal binnenkort nog wat fotootjes buiten maken.
 
Nee jongens het spijt me. Project ligt al een tijdje stil. Huis verkocht en weer een huis teruggekocht, tussentijds particulier moeten huren dus twee keer moeten verhuizen. Ook aan het verbouwen geweest en de vrouw zwanger gemaakt dus het afmaken van de BMW is er bij ingeschoten. De BMW logeert even nog ergens anders maar ik heb een prima schuur teruggekocht van 7,5 bij 5 dus binnenkort wordt het project afgerond.
3ECD76B2-E011-4C4E-A616-F4151CE7A241.jpeg
 
Project weer opgepakt, moet toch maar eens echt afgerond worden. Elektra is eigenlijk het hoofdzakelijke wat nog moet gebeuren:

Aangeschaft:
Accu 390 CCA, accubakje gemaakt, zweeft nu boven versnellingsbak en past precies tussen mijn polyester startmotor/luchtfilter cover.
M unit blue
M lock (keyless contactslot)
M button
M Blaze bar end knippers (dus toch knippers erop was het eerst niet van plan)
M switches.

Al het motogadget spul heb ik net binnen en moet ik nog een plekje geven. Startrelais onder tank kan er weer af en denk dat ik op die plek de M unit plaats.

Kabelboom en bedrading wordt dus echt minimaal. Wat ik nog wel moet uitzoeken even, lampje voor bijladen accu is bij deze BMW's een puntje van aandacht meen ik? Iemand zijn mening/advies daarover? Kan veel bouwen maar verstand van elektronica moet ik echt nog een beetje bijschaven. Maar als ik er zelf niet aan begin leer ik het ook nooit. Heb al wat handleidingen van internet afgeplukt en eerst dat maar eens eerst doorspitten.

Wat betreft de accu, wou eerst 3 stuks ultrabatt multimighty gebruiken vanwege het formaat. Eentje had ik er al, dus 10 weken terug al twee bijbesteld. Blijkbaar is het oude type uit de handel en is er een nieuwe (sterkere) ontwikkeld die eind mei beschikbaar zou zijn. Maar er is schijnbaar wat vertraging, zelfs de grotere afmetingen (vergeleken met het oude type) stonden nog niet geheel vast. Vorige week was er nog steeds geen duidelijkheid over de status dus ben ik maar opzoek gegaan naar een alternatieve klein formaat accu.

Gaskabels, koppelingskabel, remleiding, schakelstang/remstang en carterontluchting heb ik de afgelopen dagen al in orde gemaakt.

full


full
 
Laatst bewerkt:
uit je post van 10 juli 2016: "Maar geef toe, ze worden er best mooier op, wacht maar af."

tja, ieder z'n smaak zeg maar... zit wat mij betreft totaal geen lijn/verhouding in.
 
uit je post van 10 juli 2016: "Maar geef toe, ze worden er best mooier op, wacht maar af."

tja, ieder z'n smaak zeg maar... zit wat mij betreft totaal geen lijn/verhouding in.

Met de CRD #58 als inspiratiebron lag dat ook niet geheel in de lijn der verwachting of wel? Daar kies ik juist bewust niet voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan