trike

ik ben eens ooit bij een handelaar in 2e hands BMW spul geweest, die zat in een voormalig champion cel.
is dat toevallig die ries die julie bedoelen.

edit: rookte sigaren.

ik heb daar ooit een cardanas gekocht, net even terug gekeken op het BMWK forum waar ik een topic over de cardanas had, en inderdaad het was inderdaad ries uit woudenber, aardige man. had dacht ik wel een goede handel daar.

ik zal ook daar op het forum eens vragen of iemand zo'n veerpoot heeft.
 
Laatst bewerkt:
verder gegaan met de remklauw bevestiging op de achterwielen. lang lopen zoeken op het net voor een mooie klauw, schijfdiam. schijf dikte moet kloppen met een smartschijf die ik gebruik, en de klauw moet makkelijk te bevestigen zijn, en uiteraard binnen de smartvelg passen. uitgekomen op een remklauw voor de achteras van een volvo 940 (dacht dat 740 de zelfde klauw gebruikt). eentje op de sloop gekocht, om te passen. straks koop ik denk ik nieuwe, kosten geloof ik iets van 70 euro.

20180630_125724.jpg


20180630_125854.jpg


20180630_125912.jpg


20180630_130312.jpg
 
doe de post in 2 keer,
ook nog eens kritisch gekeken naar de schijf in het voorwiel van een golf die ik al had gemaakt....en het is gewoon helemaal k*t,...het ziet er niet uit, de schijf is kleiner in diam. als die op de achterwielen wat gewoon al in de basis fout is, voor horen de schijfen min. net zo groot te zijn dan achter. dus hier ga ik ook een smartschij op maken, er is eigenlijk te weinig ruimte voor de diam. v/d schijf maar daar vind ik nog wel iets op.

1e foto golf schijf
2e foto smart schijf

20180630_134140.jpg


20180630_140027.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ben eens ooit bij een handelaar in 2e hands BMW spul geweest, die zat in een voormalig champion cel.
is dat toevallig die ries die julie bedoelen.

edit: rookte sigaren.

ik heb daar ooit een cardanas gekocht, net even terug gekeken op het BMWK forum waar ik een topic over de cardanas had, en inderdaad het was inderdaad ries uit woudenber, aardige man. had dacht ik wel een goede handel daar.

ik zal ook daar op het forum eens vragen of iemand zo'n veerpoot heeft.



bedoel je de boxertoko die zit niet meer in de champion cel maar zit nu in ysselstyn limburg in een echt pand
das maar stukje af van waar die eerst zat
 
Nee hij bedoelt Ries Groenenwoud uit Woudenberg. Die zat in een champignons schuur, rookte sigaren, had een onwaarschijnlijk grote teringzooi verzameld en was vriendelijk met z'n prijsjes.
En alles was zwart. Zwarte onderdelen, zwarte klauwen, zwarte koffie, zwarte sigaren. Prima vent.
 
verder gegaan met de remklauw bevestiging op de achterwielen. lang lopen zoeken op het net voor een mooie klauw, schijfdiam. schijf dikte moet kloppen met een smartschijf die ik gebruik, en de klauw moet makkelijk te bevestigen zijn, en uiteraard binnen de smartvelg passen. uitgekomen op een remklauw voor de achteras van een volvo 940 (dacht dat 740 de zelfde klauw gebruikt). eentje op de sloop gekocht, om te passen. straks koop ik denk ik nieuwe, kosten geloof ik iets van 70

Je weet toch dat er ook een parkeerrem op moet? O-)
 
Ford scorpio heeft achter remklauwen met handrem mechanisch.
Honda civic crx ook
 
ja..van die handrem wist ik, had je al eens aan gestipt, ik dacht daar zoek ik nog wel een oplossing voor.
van die kabel bediende klauwen van een kart b.v.
 
Laatst bewerkt:
Je weet toch dat er ook een parkeerrem op moet? O-)

wij hebben dat opgelosd door een, let wel, oranje trekbandje op de hand rem. Keurmeester was helemaal verrukt met de oplossing. Ding ligt dus standaard in de topkoffer en komt er 1 maal per jaar alsnieuw puntgaar er uit
 
Overigens kun je niet ovewral APK keuren.
Standaard dient de keurmeester over een 4 kolomsbrug te beschikken. Gaat een trike dus niet op komen he.
Keurings station dient een goedkeur vam RDW te hebben dat op de grond gekeurd mag worden.

Vertel mij wat onder tussen wat over trikes keuren (rand debielen)
 
dat zal nog niet meevallen,...die 400 kilo.
ik zal van de week eens kijken of ik een weegschaal kan scoren in een kringloop winkel.
 
Maar als die minder weegt dan 400 kg hoeft ie niet apk gekeurd te worden. Geldt overigens voor alle voertuigen met meer dan 2 wielen.
ik heb vroeger meerdere Reliant Robin's gehad....
Een GL1500 weegt rijklaar al 400Kg. Laat staan als je daar nog eens een achteras en naloopverkorting onder zet.
De Japanners geven 370Kg droog op, dus zonder olie, remvloeistof, brandstof en een droge accu.
 
Maar als die minder weegt dan 400 kg hoeft ie niet apk gekeurd te worden. Geldt overigens voor alle voertuigen met meer dan 2 wielen.
ik heb vroeger meerdere Reliant Robin's gehad....

Mijn zijspan combinatie een Gw1500 met Ezs Summit er aan, droog gewicht snel al een kg of 550 denk ik?
Maar geen apk plicht!
 
Maar als die minder weegt dan 400 kg hoeft ie niet apk gekeurd te worden. Geldt overigens voor alle voertuigen met meer dan 2 wielen.
ik heb vroeger meerdere Reliant Robin's gehad....

Ik weet ik weet. Alleen de GL staat als 480 kg ledig gewicht of zo op kenteken.
Dus keuringsplichtig.
 
Mijn zijspan combinatie een Gw1500 met Ezs Summit er aan, droog gewicht snel al een kg of 550 denk ik?
Maar geen apk plicht!

Dat klopt. Een motor met zijspan is een 2 wielig voertuig. Dus geen apk plicht, ongeacht het gewicht. Dat er een zijspan aan hangt maakt het n.l. geen 3 wielig voertuig.
 
ben nog steeds bezig met de achtervering, eerst had ik er 2 maar die waren te licht, ik denk dan die van de k1100lt van mijn eigen motor, alles gemaakt,....kan ik er geen 2e van aankomen :( .
nu 2 van een mini cooper besteld (nieuwe mini) deze aangepast, kan ik ze toch niet mooi inbouwen, te lang 440mm, en de diameter v/d poot is eigenlijk ook te groot, bij inveren word hij dacht ik nog groter.
even balen dat iets wat zo simpel lijkt toch goed tegen valt :( .


edit: toch even v/d gelegenheid gebruik maken om te vragen of iemand veerpoten voor mij heeft liggen ter overname,...alvast bedankt :t
 
Laatst bewerkt:
Achter veerpootjes van een vw golf 1 of 2 zijn qua diameter ook niet heel groot maar hebben wel een fatsoenlijke lengte. En zijn voor ongeveer het gewicht van je trike zo ff snel inschattend ook wel geschikt.
 
dat zijn rare dingen die veerbolen van een old mini. nog wel wat dingen die ik goed moet bekijken.
zit daar nog een veer bij/naast en wat is de veerweg. zit er gas in die bollen of iets anders ?
nog even door lezen.

edit: moet nog een schokbreker langs, dat is geen probleem natuurlijk, zijn lekker klein in diam.
zit progressieviteit in volgens https://amklassiek.nl/minitastic-vering-voor-minis-en-mokes/2012/01/16/ (stukje naar beneden scrollen).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan