XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Vandaag de boel laten lassen en erop gezet! Rijd super klinkt top ben er erg tevreden over.
Ergens deze zomer zet ik hem te koop vanwegen dat ik volgend jaar de yamaha tenere 700 wil kopen.
 
Dit ziet er dus fucking geil uit. Stuur alsjeblieft fotos als het af is.
Zo heb je zeker one of a kind. Ik heb me xt paar maanden geleden verkocht. Heb nu ern ktm 530 maar twijfel om em weer om te ruilen voor een xt660. Alleen zou dan eigelijk goedkoopste xt willen en helemaal tunen met bigbore set.
Maarja ben er nog niet over uit.

ktm 530 ook een dikke bike toch...,
alleen onderhoud is van een xt660 beter te doen.
 
Vandaag de boel laten lassen en erop gezet! Rijd super klinkt top ben er erg tevreden over.
Ergens deze zomer zet ik hem te koop vanwegen dat ik volgend jaar de yamaha tenere 700 wil kopen.
pooooooh dat is dik geworden zeg :o.

doe je de uitlaat ook los weg als de motor de deur uitgaat? O-)
 
Nee ik verkoop hem zo als hij is dat zou het verschil met de rest van xtx op de markt moeten maken.
Snap ik! als je, je bedenkt dat hoor ik het wel.

vanwaar de keuze eigenlijk richting de Tenere? meer afstanden gaan maken?

Heb je veel moeten veranderen met het monteren van de uitlaat, aangezien je natuurlijk de schroefpunten voor de uitlaatklem zelf moet fabriceren
 
Snap ik! als je, je bedenkt dat hoor ik het wel.

vanwaar de keuze eigenlijk richting de Tenere? meer afstanden gaan maken?

Heb je veel moeten veranderen met het monteren van de uitlaat, aangezien je natuurlijk de schroefpunten voor de uitlaatklem zelf moet fabriceren


Viel mee beetje slim kijken en per deel weg dremelen is het heel netjes geworden
 
Vandaag de boel laten lassen en erop gezet! Rijd super klinkt top ben er erg tevreden over.
Ergens deze zomer zet ik hem te koop vanwegen dat ik volgend jaar de yamaha tenere 700 wil kopen.


Als je em de verkoop in gooit stuur mij even een berichtje misschien heb ik wel interesse in de bike dan.
 
jij hebt liever de 2-2 leovince toch? O-) _O-

Ik snap de grap niet 😆🙊

Als ik weer een xt neem dan wil ik die akrapovic 2-1 hexagon carbon.
Maar weet het echt nog niet wat me volgende bike wordt. Ktm 950sm lijkt me ook leuk. Maar ben nu onderhoud aant doen bij me 530 dus als die klaar is weer lekker knallen en misschien hou ik deze wel. Weet het echt nog niet.
 
Heeft iemand toevallig ervaring of weet je iemand die een bigbore set etc op een xt heeft gezet? Heb wel al op xt660.com/forum gelezen maar daar staan alleen resultaten ik vraag me af of het de moeite is. En hoeveel verschil je gaat merken.
 
Ik heb vandaag een nokkenas van off-the-road geïnstalleerd maar lijkt nu wel aardig hard te tikken vanuit de kleppen ergens, loopt op dit na verder wel goed.

De tuimelaars (rocker arms) zouden normaal niet bewerkt moeten worden nochtans staat niks over vermeld in de handleiding.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben hier? Anders morgen is inspecteren op aanlopen.....

:edit: Volgens OTR is het normaal door de scherpere vorm van de nokken. Had op op de Raptor forums al gelezen dat hotcams ook behoorlijk tikken.

Binnenkort is afstellen dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een nokkenas van off-the-road geïnstalleerd maar lijkt nu wel aardig hard te tikken vanuit de kleppen ergens, loopt op dit na verder wel goed.

De tuimelaars (rocker arms) zouden normaal niet bewerkt moeten worden nochtans staat niks over vermeld in de handleiding.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben hier? Anders morgen is inspecteren op aanlopen.....

:edit: Volgens OTR is het normaal door de scherpere vorm van de nokken. Had op op de Raptor forums al gelezen dat hotcams ook behoorlijk tikken.

Binnenkort is afstellen dus.



Hoe bevalt de nokkenas?
 
Op 25-07-2018 is er een jongen tijdens een proefrit op mijn motor tegen een stilstaand bestelbusje geklapt. De jongen is zwaargewond en mijn motor heeft behoorlijke schade(schade taxatie aanwezig van officiele dealer)

Nu ben ik op gesprek geweest bij die jongen en zijn ouders en die weigeren om de totale schade te betalen met als reden dat ik maar allrisk verzekerd had moeten zijn.

De jongen reed op een 50 weg. Trok een remspoor van 37 meter en klapte met flinke snelheid tegen het bestelbusje. 6 botbreuken in het gezicht en een openbotbreuk aan zijn been. En dan beweren dat hij niet tehard heeft gereden. Maar zelfs als hij niet tehard heeft gereden heeft hij niet opgelet en is onvoorzichtig geweest want je rijd niet zomaar tegen een stilstaant voertuig aan.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dan dat de genen die iets kapot maakt van een ander deze schade vergoed.

Heeft iemand tips of ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken
Het liefst wil ik er zo uitkomen met deze mensen,
Maar als het niet lukt zal ik toch een advocaat moeten nemen en eventueel een rechtzaak moeten beginnen.

Alle ideeën of hulp zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan