Achterwiel voor HD zijspan

Ik rijd met 2.1 in de achterband, en ik heb met 1.2 gereden in de voorband. Dat gaat prima, lekker veel grip, alleen met 1.2 in de voorband slijt ie wel snel.

Ik rijdt nu ook met zo'n 1,2 bar, zowel voor als achter. Maar dat zijn wel laagpprofiel banden. Met hogere druk klapperen de vullingen uit mijn kiezen.... :+
 
Hoger dan 2.0 is het met de mijne op klinkerwegen niet te doen :)
 
Alles hangt af wat voor band je er op hebt!
Hoe lager de band hoe stabieler het word.
Bij mij zal er een 70 serie (145/70-14)op en ik kon af met alle vakantie vracht er op op 3 bar.
Ook de rijstijl telt mee, doe je het gewoon op het gemak dan is er weinig loos, rij je wat sportiever dat merk je snel dat de banden het moeilijker hebben.
Alles gebruiken waar het voor is!
Wij hebben nooit geen haast als we op weg gaan met de zijspan, dan is het weekend of vakantie.
 
Rij gewoon met alles 2.0. Waarom?? gewoon omdat het lekker bekt en met mijn rijstijl en wat ik meezeul maakt het ook niet zoveel uit. En een bandje vervangen eens in de 3 a 4 jaar past ook nog wel in het vakantie butget. (dat budget gaat toch het meest op aan beeeeeeeeeeeer
 
Ik denk dat ik ook rondom ongeveer 2 bar erin heb zitten.
Maar ik controleer het niet zo vaak eigenlijk.

Zo tegen de 3 bar heb ik merkbaar minder grip. Dan begint hij veel sneller te schuiven in bochten
 
Voorband stond een tikkeltje slap dus heb er met de fietspomp wat bij gerost. Stond op 1.9 en heb dan het idee dat hij dan een beetje te slap staat, net of hij dan een beetje gaat heen en weer glijden als ik rechtuit ga. (175/55/r15)

Volgens het metertje op de fietspomp zou voor nu tegen de 2.2 moeten staan.
 
Voorband stond een tikkeltje slap dus heb er met de fietspomp wat bij gerost. Stond op 1.9 en heb dan het idee dat hij dan een beetje te slap staat, net of hij dan een beetje gaat heen en weer glijden als ik rechtuit ga. (175/55/r15)

Volgens het metertje op de fietspomp zou voor nu tegen de 2.2 moeten staan.

Veeeeel te veeeeel lol
 
Terug
Bovenaan Onderaan