Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Wat nieuwe filmpjes geplaatst

teamheronsuzuki

Mooi,zo,n Yamsel heeft een maat van mij ook mee gereden alleen met een watergekoeld
TZ blok ,dat was een 350 waar hij later een 380 van gemaakt heeft,daar hield hij
de RG500,s mee bij,helaas niet voor lang,in de slipstream van een RG500 draaide de
380 zoveel overtoeren dat de krukaswang scheurde. ;(
Vrij snel daarna heeft hij ook maar een RG500 gekocht,if you can,t beat them join them :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn we de voorpoten van mijn RGV250 model M aan het opknappen. Nu blijkt er in 1 poot dit onderdeel: 5181522D00, plate centering te missen. Deze is niet meer verkrijgbaar en vervangen voor onderdeel: 5181517D00. Echter als je de plaatjes moet geloven is dat een ander onderdeel. Hier lijken ze wel hetzelfde:

Suzuki RGV250 1991 (M) (E01 E02 E04 E21 E22 E24 E34) FRONT DAMPER (MODEL M) - buy original FRONT DAMPER (MODEL M) spares online
Suzuki RGV250 1992 (N) (E02 E04 E21 E22 E24 E34) FRONT DAMPER (MODEL N/P/R/T) - buy original FRONT DAMPER (MODEL N/P/R/T) spares online

Maar hier weer niet:

PLATE,CENTERING, fits RGV250 1996 (T) (E24) - order at CMSNL
https://images.cmsnl.com/img/partslists/front-damper-model-l_bigsue0069fig-40b_cb8f.gif

Iemand enig idee of het vernieuwde onderdeel 5181517D00 ook past en het goede onderdeel is?
 
Inmiddels zijn we de voorpoten van mijn RGV250 model M aan het opknappen. Nu blijkt er in 1 poot dit onderdeel: 5181522D00, plate centering te missen. Deze is niet meer verkrijgbaar en vervangen voor onderdeel: 5181517D00. Echter als je de plaatjes moet geloven is dat een ander onderdeel. Hier lijken ze wel hetzelfde:

Suzuki RGV250 1991 (M) (E01 E02 E04 E21 E22 E24 E34) FRONT DAMPER (MODEL M) - buy original FRONT DAMPER (MODEL M) spares online
Suzuki RGV250 1992 (N) (E02 E04 E21 E22 E24 E34) FRONT DAMPER (MODEL N/P/R/T) - buy original FRONT DAMPER (MODEL N/P/R/T) spares online

Maar hier weer niet:

PLATE,CENTERING, fits RGV250 1996 (T) (E24) - order at CMSNL
https://images.cmsnl.com/img/partslists/front-damper-model-l_bigsue0069fig-40b_cb8f.gif

Iemand enig idee of het vernieuwde onderdeel 5181517D00 ook past en het goede onderdeel is?

Dat is een compleet andere voorvorkpoot,ik ben er zo goed als zeker van dat het niet
gaat passen.
Misschien wel de laatste in de wereld, NOS Suzuki OEM Tappet Shim 1991-1992 GSX-R750 1992-1997 GSX600 12892-41C00-350 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En besteld en betaald. Gaat vandaag nog op de post, lees ik net *O*
Hoe blij je kan zijn met een onderdeeltje :)
 
Toch mooi dat jij me dit in 1x kan melden, terwijl de Suzuki dealer het niet zeker wist. Ik moest het er maar op gokken. Nou denk het niet! Thanks Paul, deze had ik nog niet gevonden. Ga hem direct proberen te bestellen. Lang leve MF :t :}

Suzuki dealer hoef je niks te vragen over 2 takten,dan kijken ze je aan
alsof je het over iets buitenaards heb :? :+
Op E-bay is vaak veel te vinden na enig speurwerk,het loont ook om dan bij de
specifieke E-bay landen sites te zoeken,zoals ebay.co.uk en ebay kleinanzeigen.de
want niet alles krijg je te zien als je bijvoorbeeld via de NL ebay zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ja contact gehad met hem. Goed gezien die miles.

Je dacht zeker dat is misschien wel een koopje :9~ ;) ,helaas dacht die meneer daar anders
over :Y :W :+
Vroegah toen internet nog niet bestond had je nog wel eens geluk dat
ergens in een schuur een zeldzame motor stof stond te happen,die kans is tegenwoordig
nihil,het eerste wat mensen doen is kijken wat het waard is op internet.
Zo is een kennis jaren geleden aan een Ducati Mike Hailwood replica gekomen,de eigenaar
had die al een aantal jaren in een kelderbox staan en had geld nodig omdat hij een
eigen bedrijfje was begonnen,de man had gereageerd op een gevraagd advertentie en
vroeg er 3500,- gulden voor,die kennis van mij heeft daar nog 500,-van af gekregen
omdat de accu was overleden en de motor niet gestart kon worden.Eenmaal thuis
de carbs schoongemaakt en een nieuwe accu geplaatst,daarna startte de motor en liep
zeer goed.Ik heb de motor gezien en hij was in nieuwstaat,hij heeft de motor
vrij snel verkocht voor 14750,- gulden. Hoezo geluk,maar goed dat de oude eigenaar
dat niet wist,anders zou die knap ziek geworden zijn.
En als je ziet wat ze nu opbrengen helemaal.
1985 Ducati Mike Hailwood Replica Mille For Sale by Auction | Car And Classic
 
Laatst bewerkt:
Dat is een compleet andere voorvorkpoot,ik ben er zo goed als zeker van dat het niet
gaat passen.
Misschien wel de laatste in de wereld, NOS Suzuki OEM Tappet Shim 1991-1992 GSX-R750 1992-1997 GSX600 12892-41C00-350 | eBay

Toch mooi dat jij me dit in 1x kan melden, terwijl de Suzuki dealer het niet zeker wist. Ik moest het er maar op gokken. Nou denk het niet! Thanks Paul, deze had ik nog niet gevonden. Ga hem direct proberen te bestellen. Lang leve MF :t :}

En inmiddels ontvangen uit de V.S.:

ZEFovNk.jpg


Bedankt voor de tip, Paul :t :}
 
Je dacht zeker dat is misschien wel een koopje :9~ ;) ,helaas dacht die meneer daar anders
over :Y :W :+
Vroegah toen internet nog niet bestond had je nog wel eens geluk dat
ergens in een schuur een zeldzame motor stof stond te happen,die kans is tegenwoordig
nihil,het eerste wat mensen doen is kijken wat het waard is op internet.
Zo is een kennis jaren geleden aan een Ducati Mike Hailwood replica gekomen,de eigenaar
had die al een aantal jaren in een kelderbox staan en had geld nodig omdat hij een
eigen bedrijfje was begonnen,de man had gereageerd op een gevraagd advertentie en
vroeg er 3500,- gulden voor,die kennis van mij heeft daar nog 500,-van af gekregen
omdat de accu was overleden en de motor niet gestart kon worden.Eenmaal thuis
de carbs schoongemaakt en een nieuwe accu geplaatst,daarna startte de motor en liep
zeer goed.Ik heb de motor gezien en hij was in nieuwstaat,hij heeft de motor
vrij snel verkocht voor 14750,- gulden. Hoezo geluk,maar goed dat de oude eigenaar
dat niet wist,anders zou die knap ziek geworden zijn.
En als je ziet wat ze nu opbrengen helemaal.
1985 Ducati Mike Hailwood Replica Mille For Sale by Auction | Car And Classic

Vragen staan vrij toch :P en mijn laatste RG ook via internet gekocht en dat was inderdaad een koopje ook toen al.
 
RG500 als KR500 replica, ik vind het wel wat :Y jij dan Paul?? :+

29284485637_96760b72e7_b.jpg


44220201251_29b66f4407_b.jpg


29284485927_cfb3a8c9db_b.jpg


44220201501_e0cae3dd31_b.jpg


29284486217_fd4656cafa_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was het rijden voor een mager prijsje,dat is tegenwoordig wel anders,
ook word de rest nog even zoek gereden door KR :]
 
Vroeger was het rijden voor een mager prijsje,dat is tegenwoordig wel anders,
ook word de rest nog even zoek gereden door KR :]

Met oa. Murray Walker in de tijd nog voordat hij de F1 presenteerde. En ook met Sheene op het prachtige Oulton Park :} :]
 
Tegenwoordig zijn het nog steeds tandemtwins met merken als PVP, VM, DEA en FPE. Ze gebruiken doorontwikkelde Aprilia GP cilinders en hebben zo tegen de 100 a 105 pk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan