Combipak, jas te kort of hoort het?

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Goedenavond allen.

Ik HAD een Berik pak maat 52. Jasje was me net iets te strak met mijn 1:85 en 85kg dus pak verkocht. Nu een Büse maat 54. Broek als gegoten en jasje zit qua mouwlengte en borstomvang goed. Alleen de onderzijde is voor mijn gevoel zo ontzettend kort. Hoog water zeg maar. Jasje komt net onder navel. Aan elkaar zit t wel allemaal ok en op de motor zit t ook goed, maar moet niet met t jasje los gaan rijden met een kevlar broek oid want dat zit er niet uit.

Mijn vraag is nu, is dit een eigenschap van een combipak jas? Op de foto heb ik mijn t-shirt even opgerold, broek zit normaal.

full

full
 
Volgens mij heb je een te kleine jas gekocht. Heb je in de winkel niet gepast dan??
 
Dat hoort zo. Meestal zit je ook iets voorover toch😁
 
Ben er inmiddels over uit. Vannacht mee naar wel gereden en terug. Ik weet dat een jas wat te kort voor t gevoel mag zijn maar dit is toch teveel. Staand merk ik dat zoals op de onderste foto te zien is ik wat ruimte heb tussen bovenkant broek en onderkant jas. Op de motor merk ik na verloop van tijd ook dat de jasrand niet lekker zit. Mijn oude Berik die een maar kleiner was kwam lager.

We gaan voor een andere!
 
Lengte is normaal.

Je rijd normaal ook met broek eraan en als het goed zit is het toch goed?
:^

De jas is kort en de broek is hoog. Dat is een combi. Rits ze eens aan elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Ben er inmiddels over uit. Vannacht mee naar wel gereden en terug. Ik weet dat een jas wat te kort voor t gevoel mag zijn maar dit is toch teveel. Staand merk ik dat zoals op de onderste foto te zien is ik wat ruimte heb tussen bovenkant broek en onderkant jas. Op de motor merk ik na verloop van tijd ook dat de jasrand niet lekker zit. Mijn oude Berik die een maar kleiner was kwam lager.

We gaan voor een andere!


Ligt hem hoogstwaarschijnlijk aan je lichaamsbouw , je bent denk ik ook (gezegend) met een lang bovenlijf in verhouding tot de rest . Ik herken jouw klacht zeer goed, ik heb namelijk hetzelfde probleem .
T shirts xxxl lang etc etc :+
Of` het wordt een pak waarin je zwemmen kunt , of` hij zit je als een snaar over de rug .
Het zal denk ik eerder een maat of aangepaste combi worden ..voor je het naar de zin hebt .

succes .
 
Laatst bewerkt:
Jas is niet te kort, dat hoort zo. Je moet hem wel dragen waarvoor die gemaakt is... in combinatie met het andere deel dus.

Wil je een kevlar broek dragen dan zul je een ander jasje erbij moeten kopen. Zorg ervoor dat je de broek altijd vast ritst aan je jasje. Als je valt dan "kruipt" je jasje namelijk omhoog en liggen je heupen bloot. Mag jij raden wat er dan gebeurd :)
 
Jas is niet te kort, dat hoort zo. Je moet hem wel dragen waarvoor die gemaakt is... in combinatie met het andere deel dus.

Wil je een kevlar broek dragen dan zul je een ander jasje erbij moeten kopen. Zorg ervoor dat je de broek altijd vast ritst aan je jasje. Als je valt dan "kruipt" je jasje namelijk omhoog en liggen je heupen bloot. Mag jij raden wat er dan gebeurd :)


Da`s wel een feit, maar hij heeft het ding toch ook wel een beetje aan de krappe kant gekocht, het zit hem als een snaar om de schouders en borstkas, dat rijdt ook niet lekker .
Of de boel kletsnat aan de kont en de zaak oprekken . Dat deden ze vroeger wel vaker .
 
Ligt hem hoogstwaarschijnlijk aan je lichaamsbouw , je bent denk ik ook (gezegend) met een lang bovenlijf in verhouding tot de rest . Ik herken jouw klacht zeer goed, ik heb namelijk hetzelfde probleem .
T shirts xxxl lang etc etc :+
Of` het wordt een pak waarin je zwemmen kunt , of` hij zit je als een snaar over de rug .
Het zal denk ik eerder een maat of aangepaste combi worden ..voor je het naar de zin hebt .

succes .

Ik heb het precies anders om, onderbouw te lang (zelf ongeveer jou lengte TS
1.85 lang en gemiddeld 83/84 kilo)..
Al lijkt het wel dat het jasje idd bij je borst ietwat te krap zit, of
zit er een (los) protectie stuk onder?
En uiteindelijk geslaagd met een lengte pak van IXS.

Maar als ik alleen mijn jasje aantrekt, wordt het ook een 'navel truitje'

Daarvoor moet een combi ook als combi gedragen worden.
Met een bv ander mekr broek en jas, zal je altijd zien dat er een universeel ritsje op de rug zit.
En dit aan elkaar kunt ritsen.

Zoals eerder gezegd, bij het los dragen, gaan er '2 onderdelen' ieder een eigen weg zoeken
met jou er in ;)
 
Laatst bewerkt:
Pak is goed! Combi-pak moet goed zitten als je op de motor zit. Niet als je gewoon staat. Los ritsen is bedoelt dat het wat makkelijker is als je van de motor stapt en wat meer vrijheid wil hebben.
 
Je jas zit zo hoog omdat de rits iets boven je heupen moet vallen.

Als het net zoals bij normale kleding zou zijn, dan zou de rist op je heupen zitten, niet bepaald fijn als je daar op valt.

Draag je het jasje los, dan kruipt deze een stukje omhoog omdat deze niet aan de broek vast zit.

kortom, gewoon een eendelig pak kopen :)
 
10x :^ De jas is goed. Dit is normaal.

Ga alsjeblieft niet met een joggingbroek en een leren jas rijden. ( zag ik gisteren _O- )
Een combipak heeft onder meer het voordeel om bij tussenstops even zonder jas op het terras te kunnen zitten.

Wel apart dat 52 te strak zit en de 54 ook maar net aan oogt. :?
Ik ben 93 kilo en kan de 52 aan..
 
Laatst bewerkt:
10x :^ De jas is goed. Dit is normaal.

Ga alsjeblieft niet met een joggingbroek en een leren jas rijden. ( zag ik gisteren _O- )
Een combipak heeft onder meer het voordeel om bij tussenstops even zonder jas op het terras te kunnen zitten.

Wel apart dat 52 te strak zit en de 54 ook maar net aan oogt. :?
Ik ben 93 kilo en kan de 52 aan..


Dan hebben ze toch nog iets van bescherming aan, zijn ze al op de goede weg

Denk een gevalletje lichaamsbouw ;)
 
Als je de broek en jas aan elkaar kan ritsen en het zit nergens te krap als je staat of op de motor zit dan is het goed. Zou je jas echt te kort zijn dan voel je dat trekken in je kruis en op je schouders of op je rug als je voorover op de motor zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan